שרת התחבורה מירי רגב ניסתה למנוע היום (שני) מהשוטרים שפשטו על משרדה להחרים מסמכים בטענה שיש לה חסינות פרלמנטרית - ולפי החוק אסור לחוקרי המשטרה לקחת אותם מלשכתה. כך דווח הערב ברשת 13. בעקבות כך, השוטרים לא עיינו בחלק מהמסמכים, אלא שמו אותם במעטפות חומות והם ימתינו לקבלת צו של בית משפט בנושא.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב. ניסתה להיאבק בחקירה באמצעות טענות משפטיות
(צילום: יואב דודקביץ)
לפי הדיווח, בשבוע הבא תיערך ישיבה אצל פרקליט המדינה שמלווה את החקירה הזו מקרוב יחד עם פרקליטות מיסוי וכלכלה וראשי צמרת המשטרה שבה יחליטו בדיוק על העיתוי של חקירת רגב עצמה. אחרי הישיבה תתקיים הערכת מצב נוספת כדי להכריע מי עוד מהכוורת של רגב יזומן לחקירה. למשטרה ולפרקליטות, לפי הדיווח, יש ראיות ועדויות גם לחשדות כולל החשד לשיבוש הליכי משפט.
במרכז החקירה המשטרתית נגד שרת התחבורה מירי רגב ולשכתה, נזכיר, עומדים "מסמכי הרמזור" - השיטה הפוליטית לפיה תעדפה לכאורה רשויות על פי הקרבה הפוליטית שלהם אליה והיכולת שלהם לעזור לה בפריימריז. מוקדם יותר דיווחנו כאן כי בלשכה נתפסו מסמכים ומחשבים, שינותחו בניסיון לענות על השאלה המרכזית כדי להתקדם בחקירה: האם המסמכים שהוצגו בתחקיר "המקור" הם אותנטיים או "מומצאים", כפי שטוענת רגב.
לאחר שהמשטרה תקבע אם מדובר במסמכים אותנטיים, יוגדר המשך מתווה החקירה שבמסגרתה תנסה המשטרה להבין מי עמד מאחורי שיטת "הרמזור" של רגב - ואיך נעשתה חלוקת העבודה במשרד, גם בנוגע לשיטת הדירוג של פעילי הליכוד. נזכיר כי בתחקיר נחשפו מסמכים המעידים על כך שבלשכת השרה קיים דירוג של ערים ויישובים על פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז בליכוד.
במקביל הפעילה רגב רשימה עם מטרה זהה, שבה הוגדרו פעילי ליכוד לפי יכולתם לסייע לה לפי השיטה הבאה: "יהלום" (פעיל משמעותי), "עוגן" (פעיל חשוב), "פעיל מרכזי" ו"פעיל רגיל".
מתוך תחקיר "המקור"
(באדיבות רשת 13)

אם המשטרה תסיק מחקירתה כי התחקיר מבוסס על מידע מהימן והמסמכים שנחשפו בו אכן אותנטיים, בשלב מתקדם יותר של החקירה צפויה רגב לקבל זימון למשרדי להב 433, כמו גם יתר הדמויות המקורבות אליה - אלה ש"כיכבו" בהתכתבויות השונות שנחשפו בתחקיר בערוץ 13, בהם מנכ"ל המשרד משה בן זקן.
אמור, החקירה נפתחה בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, לאחר תחקיר "המקור" שחשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה במשרד התחבורה תחת השרה רגב. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד למרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט במשרד התחבורה.
מטעם רגב נמסר כי "יש להצטער על כך שמספר שבועות לאחר פרסום התחקיר השקרי של דרוקר (רביב דרוקר, מגיש "המקור" - מ"א), משטרת ישראל הגיעה לחפש מסמכים שלא קיימים במשרד התחבורה. האמת היא פשוטה, מדובר בתחקיר מומצא, אין ולא הייתה העדפה על רקע פוליטי. משרד התחבורה מחלק את תקציביו בהתאם למדיניות ולהחלטת גורמי המקצוע, וכל טענה אחרת היא שקרית. משרד התחבורה ישתף פעולה עם החקירה כדי להוכיח עד כמה מופרכות הטענות בתחקיר".