בצל תחלואת האומיקרון: הישראלים מתחסנים
(צילום: אלי מנדלבאום, נויל האריס)

האומיקרון מזנק - ובמערכת הבריאות מתקרבים להחלטה על הרחבת מבצע החיסון הרביעי לבני 60 ומעלה, כפי שכבר המליץ הצוות לטיפול במגפות (צט"מ). במשרד הבריאות התקיים אחר הצהריים (א') דיון בנושא הרחבת הזכאות לחיסון הרביעי נגד נגיף הקורונה לבני 60 ומעלה ולעובדי הצוותים הרפואיים, שלושה ימים לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הנחה להתיר את החיסון למדוכאי החיסון ולדיריי ועובדי בתי האבות בלבד - ובכך דחה חלק מהמלצות הצט"מ בעניין.
בדיון היום לא התקבלו החלטות, אך גורמים שהשתתפו בו אמרו כי "הכיוון הוא חיובי". הדיון מתקיים לאחר שהבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי העניין "נשקל". "לגבי החיסון יש הערכה של יעילות חיסון של 10%-50% ביחס לחיסון נגד הדלתא", אמר הבוקר בישיבה עם מנהלי בתי החולים. "היעילות של הבוסטר היא יותר גבוהה, בין 50%-80%. אנחנו רואים שגם עם בוסטר נדבקים. אנחנו כל יום דנים על איזו אוכלוסייה להוסיף לבוסטר הרביעי ואני מניח שהיום או מחר נדבר גם על בני 60 פלוס וצוותי הרפואה".
3 צפייה בגלריה
פרופסור נחמן אש פרויקטור קורונה ריאיון אולפן ynet חיסון קורונה בירושלים
פרופסור נחמן אש פרויקטור קורונה ריאיון אולפן ynet חיסון קורונה בירושלים
מבצע החיסון הרביעי יורחב? ההחלטה בידי אש. "הכיוון חיובי"
(צילום: EPA, הדר יואביאן)
העומסים במתחמי הבדיקות בארץ
(צילום: יאיר שגיא)

בנט: "בקרוב יהיו עשרות אלפי מאומתים - מספרים שלא הכרנו"
(צילום: לע"מ)

3 צפייה בגלריה
טל ברוש
טל ברוש
ד"ר טל ברוש בדיון: "יש אי-ודאות. התועלת האפשרית עולה על הסיכון"
(צילום: גדי קבלו)
ד"ר טל ברוש, מזכיר הצט"מ ומנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הציבורי באשדוד, אמר בדיון: "בנקודת אי-הוודאות הנוכחית אני חושב שהתועלת האפשרית עולה על הסיכון, ואני לא רואה את הסיבה למנוע זאת מאנשים, אבל זו דעתי".
מנכ"ל בית החולים אסותא באשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, קרא לקבל באופן מיידי החלטה על חיסון רביעי עבור הצוותים הרפואיים. על רקע העלייה במקדם ההדבקה והחשש מאי-ספיקה בבתי החולים, התריע ברנבוים מאפשרות של גל הדבקות בקרב עובדי בתי החולים וקורא לחסן אותם בהקדם. "על מנת לשמור על הצוותים הרפואיים שיוכלו לטפל בחולי הקורונה ובכלל - חיוני לחסן אותם בבוסטר וכדי שהדבר יהיה אפקטיבי ויגן עליהם בגל הנוכחי, ההחלטה צריכה להתקבל עכשיו. הצוותים שלנו נמצאים בחזית המאבק וברמת הסיכון הגבוהה ביותר להידבקות, אין לנו את הפרווילגיה לראותם מושבתים".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת בנושא נגיף האומיקרון
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת בנושא נגיף האומיקרון
בנט יכנס מסיבת עיתונאים. "מערכת הבריאות נערכת לגל הזה, נראה הכפלה על הכפלה"
(צילום: מארק ישראל סלם)
בתוך כך, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הערב ב-20:00 תתקיים מסיבת עיתונאים של רה"מ נפתלי בנט בנושא "המשך הטיפול בזן האומיקרון", במשרדו בירושלים. הבוקר אמר בנט בישיבת הממשלה כי "אנחנו עומדים לראות הכפלה ואז הכפלה של הכפלה כבר בימים הקרובים". לדבריו, "יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב, מערכת הבריאות בעבודה עם שאר מערכות המדינה נערכת לגל הזה".
הוא ציין כי "המטרה היא תמיד אותה מטרה - לאפשר כלכלה מתפקדת ככל שאפשר תוך שמירה על הפגיעים ביותר בתוכנו. המדיניות והצעדים שננקוט יותאמו למצב התחלואה וליכולת הספיקה של בתי החולים, במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים". בנט גם התייחס לעומסים במתחמי הבדיקות והתורים הארוכים: "מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום הוא קשה מאוד לניהול גם מבחינה לוגיסטית, אלה מספרים שהעולם לא הכיר וגם אנחנו לא הכרנו".