גם בזמן מלחמה, המריבות בצמרת המדינית לא פוסקות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהטיח האשמות קשות ברמטכ"ל הרצי הלוי במהלך הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני וספג ממנו ביקורת חזרה, טוען כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל מנעו ביקור שלו בבסיס צבאי. בלשכת שר הביטחון מכחישים זאת, וטוענים שהביקור אמנם אושר עקרונית - אך מפאת התראה קצרה התבקש בן גביר לתת מועד אחר.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט הרצי הלוי איתמר בן גביר
יואב גלנט הרצי הלוי איתמר בן גביר
גלנט, הלוי ובן גביר
(צילום: תומר שונם הלוי, אלכס קולומויסקי)
על פי הנוהל, כששר הביטחון מבקש לבקר בבסיס מג"ב הוא מבקש אישור מלשכת השר לביטחון לאומי, וכאשר השר לביטחון לאומי מבקש לבקר בבסיס צה"ל - הוא צריך לבקר אישור מלשכת שר הביטחון.
בסביבת בן גביר אומרים שביום שני, עוד לפני ישיבת הקבינט הסוערת, פנה בכיר בלשכת השר לביטחון לאומי לגורמים בלשכת שר הביטחון ועדכן שהשר מבקש לבקר למחרת חיילים במוצב נחל עוז. בלשכת בן גביר טוענים שבלשכת שר הביטחון הודיעו שהבקשה מאושרת, והשר צריך לפנות בצינורות המקובלים לתיאומים סופיים; בלשכת שר הביטחון טוענים שאכן ניתן אישור עקרוני, אך בכפוף לפנייה בצינורות המקובלים.
למחרת , יום שלישי, לנוכח האישור שקיבל – לשכת השר בן גביר התארגנה לביקור וקנתה, לטענת השר, אוכל לחיילים בכ-2,000 שקלים מכיסו. לפי לשכת בן גביר, בבוקר נעשה פנייה ללשכת גלנט כדי לתאם את הביקור שתוכנן לשעה 15:30, ויתקבל אישור - וניתן גם איש קשר לתיאומים.
בלשכתו של בן גביר אומרים שבשעה 13:00 התקבלה פנייה נוספת מלשכתו של גלנט, שבה נאמר שהביקור אושר עקרונית - אך מפאת לוח הזמנים הקצר הוא לא יוכל להתקיים היום, אלא יידחה. לשכת השר לביטחון לאומי גם התבקשה להציע מועדים אפשריים לביקור בימים הקרובים.
גורמים בצבא טוענים שהפנייה אליהם בדבר הביקור הגיעה באותו יום בשעה 12:00, לביקור בשעה ב-15:30, ולא היה מספיק זמן לארגן אותו. מבחינת הצבא, אין כל בעיה בקיום ביקורים כאלה כל עוד הם אושרו על-ידי שר הביטחון.
בסביבת בן גביר טוענים מנגד כי "לשכת שר הביטחון ולשכת הרמטכ"ל מצאו הזדמנות לנקום בבן גביר כי כנראה לא נוח להם לראות תמונות של השר מצטלם עם לוחמים".
השר בן גביר מסר בתגובה: "מאכזב מאוד שהאישור שניתן לי ממשרד הביטחון וצה"ל לבקר במוצב, לחזק את הלוחמים ולתת להם גיבוי בוטל בצורה מפתיעה ללא הסבר רציני. לאורך כל השנה האחרונה, כשגלנט ביקש, אישרתי לו לבקר את לוחמי הימ"מ או מג"ב גם כאשר הבקשות הגיעו יום לפני. אני מתפלל שביטול האישור לבקר את החיילים לגבות אותם במוצב לא קשור למחלוקת ולביקורת שהייתה לי על התנהלות הצבא בהשעיית הלוחמים שנכנסו למסגד ואמרו שמע ישראל. אמשיך לתת גב ללוחמים ולתמוך בהם - הם מעל הכל".