תיעוד חדש התפרסם הערב (חמישי) מהעיר רמלה, שם התפוצץ רכב במרכז העיר סמוך לגני ילדים. בפיצוץ נהרג מחמוד עלי אבו גאנם, שחוסל על רקע פלילי. הרכב נשרף כליל בפיצוץ. כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום פתחו בחקירה לבחינת הרקע והנסיבות. "הוא עסק בעבודות עפר ועזר לאנשים, היה אב לארבעה", אמרו במשפחתו. "כואב לנו עליו. לא ברור מי עומד מאחורי הרצח".

1 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיצוץ הרכב ברמלה
תיעוד מזירת פיצוץ הרכב ברמלה
(צילום: עידו ארז)
בתיעוד נראה רכבו של אבו גאנם נוסע ברחוב, מאט כדי להשתלב ופונה ימינה - ואז מתפוצץ. "מטען חבלה התפוצץ ברכב שהיה בנסיעה ברחוב יחזקאל במרכז העיר רמלה צמוד לתלמוד תורה רזיאל ומתחם גני ילדים. אחת האימהות שבאה עכשיו לאסוף את בנה אמרה ש'איזה נס שלא קרה דבר לילדים'. סייעת באחד מגני הילדים נכנסה לחרדה ופונתה לטיפול. לכל הילדים שלום", אמר ראש העיר רמלה מיכאל וידל. "אני קורא לשר איתמר בן גביר לעזוב הכל ולבוא לפה. מבחינתי זה כמו פיגוע תופת. רכב מתפוצץ ליד גן ילדים ברכב שנוסע במרכז העיר. אנחנו רוצים ביטחון. שיכניס את השב"כ, שיעזוב הכל וייתן לנו ביטחון".
סנ"צ אביעד כתפי, מפקד תחנת רמלה במשטרה, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד של פיצוץ מטען ברכב ברחוב ראשי ברמלה, סמוך לגן ילדים. אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה רבה מאוד. מיד עם קבלת האירוע הכוחות והיחידות של מחוז מרכז הגיעו לזירה והתחילו לטפל בממצאים ובאירועים נוספים". לדבריו, "מבחינתנו האירוע הזה כמוהו כפיגוע טרור. מי שמפעיל מטען באמצע היום, בלב עיר, סמוך לגן ילדים, כמוהו כמחבל וההתייחסות לאירוע הזה היא בדיוק ככה. אין לנו ספק שמדובר באירוע פלילי. מדובר בדמות שמוכרת לנו מאירועים קודמים".
ממד"א נמסר כי בשעה 11:51 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב איילון על רכב שהתפוצץ ברחוב יחזקאל ברמלה. חובשים ופרמדיקים קבעו את מותו של הנהג ופינו לטיפול עוד שלושה פצועים קל.