סלילת קו מבית שאן ועד אילת, עבור רכבות במהירות של 250 קמ"ש: לפני שבועיים סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב על מסלול הרכבת המתוכנן, שההסכם עליו נחתם עוד במסגרת ההסכמים הקואליציוניים – אך לא נכנס לתקציב המדינה. התקציב עבור סלילת הקו – כ-25 מיליארד שקל – יגיע, כך לפי ציפיות הממשלה, מהסכמים בינלאומיים עם כמה מדינות בשל חיבור המסלול לקו רכבת השלום, שתיסע מאיחוד האמירויות דרך מדינות נוספות ועד ישראל.
בעוד שעלות הפרויקט אינה מופיעה בתקציב השנתי שעבר לאחרונה, כאמור, התוכניות להוצאתו לפועל כבר בעיצומן.
לפי התכנון, מסילת השלום אמורה להיכנס לישראל מירדן, דרך גשר אלנבי – משם יתחבר הקו לעפולה. בימים אלה, משרד התחבורה פועל על תכנון ראשוני של מסילת הגליל, שתחבר בין קריית שמונה לעפולה, דרך מעבר בטבריה.
משם, מסילות מנשה צפון ודרום אמורות לחבר את הקו למסילה המזרחית שביצועה צפוי להסתיים ב-2026, ולהמשיך במורד הארץ למסילת עוקף לוד, שצפויה להיות מוכנה כבר בסיום השנה הנוכחית. למסילה זו תתחבר מסילה נוספת שעליה יפעל קו מהיר לבאר שבע, עבור רכבת קליע הנוסעת במהירות של 250 קמ"ש.
על פי התוכניות והמפות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", מבאר שבע צפוי קו רכבת הקליע לחלוף צמוד לגבול עם מצרים, כדי להימנע מאפשרות של ירי טילים עליו מכיוון רצועת עזה. לפי התכנון, קו זה, שהעבודה עליו אמורה להסתיים עד 2025, יעלה למדינה כ-35 מיליון שקלים לתכנון ובנייה.
המקטע המתוכנן בין באר שבע לאילת כבר אושר על ידי ארגונים ירוקים, והוא יכלול ארבע מנהרות וארבע מעברים עיליים בטוחים לחיות בר, שכל אחת ואחד מהם מוערך בכ-25 מיליון שקלים.