3 צפייה בגלריה
פרופ' אלחנן בר-און
פרופ' אלחנן בר-און
בית החולים שדה "כוכב מאיר" באוקראינה
(צילום: יריב כץ)
במשרד החוץ התקיים אתמול (ראשון) טקס הוקרה לצוותים הרפואיים של בית החולים שדה "כוכב מאיר" שהקימה ישראל באוקראינה, כחלק מהסיוע ההומניטרי שהעניקה לעם האוקראיני בעקבות הפלישה הרוסית למדינה.
"כשאני שואל את עצמי איך אני רוצה שמדינת ישראל תיראה בעולם, על ידי הקהילה הבינלאומית ועל ידי מדינות אחרות, יש לי תשובה: אני רוצה שהיא תיראה כמוכם", אמר שר החוץ יאיר לפיד לאנשי הצוותים הרפואיים. "אני רוצה שאתם, 210 אנשי הצוות של בית החולים כוכב מאיר, תהיו הדבר שעליו העולם חושב כשהוא חושב על ישראל". בטקס השתתפו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר התיירות יואל רזבוזוב והצוותים הרפואיים שהפעילו את בית החולים, כמו גם נציגי משרדי הממשלה שהוציאו לפועל את המבצע ההומניטרי המורכב.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"אתם ייצגתם כל מה שיפה בישראל". לפיד
(צילום: EPA)
בטקס נכחה גם דארינה סילה בת התשע, שנפצעה קשה מרסיסים ברגליה לאחר שפגז נפל על ביתה בקייב. היא הוטסה במבצע חילוץ לישראל כדי לקבל טיפול רפואי במחלקה הכירורגית לילדים בבית החולים ספרא לילדים בשיבא תל השומר, שם היא עדיין מאושפזת. גם לין שוסטרמן, יו"ר קרן שוסטרמן התומכת בפרויקטים חברתיים בישראל שתרמה להקמת בית החולים, השתתפה בטקס. חברי להקת "התקווה 6" נכחו גם הם בטקס, אחרי שהלהקה הייתה בין האמנים הרבים שהתנדבו להופיע בפני צוות בית החולים בזום במהלך השהות באוקראינה.
"בחודשיים האחרונים לא היה שר חוץ שפגשתי, מנהיג שפגשתי או עיתונאי זר שדיברתי איתו, שלא הכיר את בית החולים שלכם", אמר לפיד. "לא היה אחד שלא אמר לנו שהוא מלא הערכה והכרת תודה על מה שעשיתם. להיות אדם טוב זה מבחן מתמיד. הוא לא קורה בבית מול הטלוויזיה, הוא קורה בבוץ, בחורף, בזמן מלחמה. בששת השבועות שלכם על אדמת אוקראינה אתם ייצגתם כל מה שיפה בישראל".
3 צפייה בגלריה
בית חולים שדה כוכב מאיר אוקראינה ניתוח קיסרי
בית חולים שדה כוכב מאיר אוקראינה ניתוח קיסרי
ניתוח קיסרי בבית החולים "כוכב מאיר" באוקראינה
(צילום: דוברות שניידר)
שר הבריאות ניצן הורביץ אמר: "ביקרתי בבית החולים באפריל וחשתי גאווה גדולה. זו הייתה בעיניי תצוגת תכלית מרשימה מאוד של מערכת הבריאות הישראלית. יש לנו חובה מוסרית להושיט יד לאוקראינה מול מעשי טבח ופשעי מלחמה אכזריים שמתבצעים, עדיין גם בעת הזו, על אדמתם. אנחנו נמשיך להושיט עזרה כחלק מהיותנו ממשפחת העמים הדמוקרטיים. בית חולים שדה 'כוכב מאיר' הוא מבחינתי גולת הכותרת של הדיפלומטיה הישראלית ושל המחויבות שלנו כמדינה לספק סיוע הומניטרי ואזרחי לשותפותינו הנקלעות למצבי חירום קשים".
בית החולים "כוכב מאיר" פעל בעיר מוסטיסקה באזור לבוב שבמערב אוקראינה במשך שישה שבועות, מ-22 במרץ עד 28 באפריל, שבמהלכם טופלו יותר מ-6,000 פניות של אזרחים אוקראינים. בית החולים הוקם על ידי משרד החוץ, משרד הבריאות ובית החולים שיבא, בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית ובתמיכת קרן שוסטרמן וארגון הג'וינט. המבצע, כוכב מאיר, נקרא על שמה של ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר, ילידת אוקראינה ומקימת מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, המובילה מטעם משרד החוץ את הפרויקט.