2 צפייה בגלריה
הנרצח מוהנד שלבי
הנרצח מוהנד שלבי
הנרצח, מוהנד שלבי
רצף אירועי האלימות נמשך: מוהנד שלבי (34), תושב עין מאהל שבצפון, נשוי ואב לילדה, נורה למוות בצהריים (יום ו') ביישוב. שלבי, שמשחק כדורגל בקבוצת הפועל בני עין מאהל בליגה ג' יזרעאל, פונה לבית חולים האיטלקי בנצרת במצב אנוש, שם נקבע מותו. כוחות משטרה הוזעקו לזירה. ככל הנראה, הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים. לפי החשד, יעד החיסול היה קרוב משפחתו של שלבי, שהיה איתו בזירת הרצח. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 70 בני אדם.
שמונה בני אדם נרצחו השבוע, חמישה מהם ביממה אחת. אתמול נהרג גבר בן 31 בפיצוץ בנתניה ונבדק חשד שמדובר בחיסול על רקע פלילי. הגבר רכב על אופנוע בשדרות בן צבי בשכונת אגמים בעיר, כשאירע פיצוץ עז וחלקי האופנוע התפזרו לכל עבר. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת האירוע ובסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים לבחינת הרקע והנסיבות למקרה.
זירת החיסול בנתניה, אתמול
( צילום: יאיר שגיא)

שלשום נורה למוות רסלאן סואעד, בן 25, ברכבו בשפרעם שבגליל. מותו נקבע במקום. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת הירי, וכי "הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים". כמה שעות לפני הרצח בשפרעם, צעיר בשנות ה-20 לחייו נרצח ביריות בתל שבע, ואדם נוסף שהיה לצידו נפצע באורח קשה. הירי היה לא רחוק מתחנת המשטרה ביישוב. ארבעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות ברצח, שלפי החשד הגיע על רקע סכסוך בין משפחתו של ראש המועצה לשעבר לבין משפחתו של אחד המועמדים לראשות המועצה.
בשעות הבוקר שלשום נורה למוות גם מוחמד נאטור, תושב קלנסווה, בעת שנהג ברכב בכביש 5614 סמוך לעיר. אדם נוסף נפצע באורח בינוני - ככל הנראה כתוצאה מכדור תועה. אדם אחר שנקלע לזירה וניסה לסייע לגבר שנרצח, נורה אף הוא ונפצע באורח קל. בזירה נמצאו 13 קליעים. לפי החשד הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים. לא הרחק מהזירה נמצא רכב שעלה באש, ולפי החשד מדובר ברכב של מבצעי הירי.
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע האלימות בשפרעם
זירת אירוע האלימות בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם, שלשום
ביום שלישי נרצח ביריות בנצרת סאהר נתפי (25), בעת שהיה ליד אשתו וילדיו, שנפצעו באורח בינוני וקל. "חפים מפשע נרצחים והפושעים והרוצחים נשארים חופשיים וממשיכים לרצוח עוד ועוד", אמר אחד מחבריו של נתפי. "הקורבן היה אדם מצוין, גם אם הוא היה מסוכסך על רקע של שטויות, זה לא אומר שצריך לרצוח אותו". באותו היום נדקר למוות בחולון גבר כבן 50 ברחוב קדושי קהיר. הרקע לדקירה הוא פלילי, וזה הרצח השלישי שאירע בעיר בשבוע האחרון.
יומיים קודם לכן נרצח בחולון ליאור גרינברג, בן 48, בעת שהיה בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר. בתיעוד הרצח שנתפס במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך הגיח מתנקש אחר, שווידא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. גם הרקע לרצח הזה הוא פלילי.