ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש בשני סבבים ביום חמישי הקרוב וביום ראשון בשבוע הבא עם כל משפחות החטופים שגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה ומשפחות שגופות יקיריהן חולצו.
הפגישה בין נתניהו למשפחות מגיעה אחרי הביקורת החריפה על השיחות והמפגשים שקיים ראש הממשלה עם ארבעת החטופים שחולצו ממחנה הפליטים נוסייראת במבצע "ארנון" - לעומת הימנעותו מיצירת קשר עם משפחות הנרצחים. גורמים המעורים בפרטי הפגישות טענו כי אלו "תוכננו מזמן" וכי "אין קשר לביקורת כלשהי".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של אבי מרציאנו
הפוסט של אבי מרציאנו
הפוסט של אבי מרציאנו
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
בנימין נתניהו עם החטופים שחולצו בשיבא תל השומר
נתניהו עם נועה ארגמני ומשפחתה
(צילום: מעיין טואף, לע״מ)
אחד המפגשים תוכנן להיום, אך מסיבות שונות ובעקבות בקשת חלק מהמשפחות הוא נדחה. אותם גורמים המעורים בפרטים, אמרו כי נתניהו כבר נפגש עם כל המשפחות האלו בעבר, עם חלקן כשהיה ידוע שיקיריהן אינם בין החיים ואחרות כשטרם היה ידוע מה מצבם. רעייתו, שרה נתניהו, תיפגש היום עם אימהות התצפיתניות שביקשו לשוחח איתה.
משפחות החטופים החללים, כאמור, כעסו על נתניהו שלא יצר איתן קשר גם אחרי הבשורה הקשה מכל. אבי מרציאנו, אביה של נועה מרציאנו - תצפיתנית שנחטפה, נרצחה בשבי וגופתה חולצה - כתב אחרי מבצע החילוץ פוסט בפייסבוק, שאליו צירף תמונה של בתו - ותמונה של נועה ארגמני עם אביה. "אני מסתכל על יעקב, אבא של נועה ארגמני, ואי-אפשר שלא להתרגש", אמר. "אני באמת שמח מכל הלב בשביל כל המשפחות שזכו לחבק את יקיריהן. וגם מקנא. זה מדגיש כמה הסוף שלנו היה רע. כשהסוף רע, ראש הממשלה לא בא. הוא גם לא מתקשר".
אורית יבלונקה, אחות החטוף חנן יבלונקה שגופתו הושבה לישראל, אמרה ל-ynet אחרי תיעוד הפגישות של נתניהו עם החטופים שחולצו בבית החולים: "ראש הממשלה צריך להתבייש, זה פשוט ביזיון גדול. איפה הוא היה שמונה חודשים? יש תמונת ניצחון אז הוא רץ לקחת קרדיט, אבל מה עם הכישלונות? רק על ההצלחות הוא לוקח קרדיט?".
היא הוסיפה: "ראש הממשלה כאילו לא קיים עבור משפחות החטופים. אני מאוד כועסת, מגיע לנו יותר. הוא חושב רק על עצמו ועל הכיסא שלו. נועה ארגמני היא סמל, אז חשוב לו בעולם שיראו אותו איתה. שיתבייש, העם לא קונה את התחפושת הזאת".