חמאס שיגר אחר הצהריים (שלישי) מחאן יונס שבדרום הרצועה שתי רקטות לאזור גוש דן. תושבים באזור המרכז דיווחו על הדי פיצוצים, לא הופעלו אזעקות. רקטה אחת נפלה בים והשנייה לא חצתה לשטח ישראל. "ירינו לתל אביב שתי רקטות מסוג M-90 בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים ולעקירה מכוונת של עמנו", הודיעו גדודי אל-קסאם של חמאס.
תיעוד שפרסם חמאס משיגור הרקטות

2 צפייה בגלריה
ירי מעזה למרכז הארץ
ירי מעזה למרכז הארץ
הירי מעזה למרכז הארץ, היום
מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה שיגור אחד שחצה משטח רצועת עזה ונפל במרחב הימי במרכז הארץ. לא הופעלו התרעות על פי-מדיניות. במקביל, זוהה שיגור נוסף שלא חצה לשטח הארץ". בכיר בגדודי אל-קסאם טען בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי שני הטילים שוגרו מאזור שבו נכחו רכבי צה"ל. הירי בוצע כאמור מאזור חאן יונס, שבו פועלת אוגדה 98, וההערכה בישראל היא שהרקטות שוגרו מחשש שכוחות צה"ל יתפסו אותן.
הירי היום לעבר המרכז מגיע רגע לפני הפסגה הצפויה ביום חמישי שבה ישתתפו ישראל והמתווכות, בניסיון להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש עם חמאס - שאליה הודיע ארגון הטרור כי לא יגיע. את הפסגה יזמו המתווכות בניסיון להתניע מחדש את השיחות מתוך תקווה להגיע להסכם בקרוב, כזה שיוכל לא רק לסיים את המלחמה בעזה אלא גם להפחית את המתיחות האזורית - ואולי אף למנוע תגובה חריפה מצד איראן וחיזבאללה, שהבטיחו לנקום על החיסולים בטהרן ובביירות.
העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר העביר אמש מסר למתווכות בין ארגון הטרור לישראל - והודיע כי אם ישראל "רצינית" בכל הנוגע למשא ומתן לעסקת חטופים והפסקת אש, ורוצה שחמאס ישתתף בשיחות - עליה להפסיק קודם את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה. בעיתון האמריקני, שנסמך על המתווכים בדיווח שלו, מדגישים כי ישראל לא צפויה להסכים לדרישה החדשה הזו של סינוואר - אותה העביר רגע לפני הפסגה.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
סינוואר. לפי הדיווחים, מציב תנאים חדשים לישראל
(צילומים: דובר צה"ל, AP)
הפסגה צפויה להיערך ככל הנראה בבירת קטאר דוחא, ולמרות המחלוקות הקשות בין הצדדים ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי ארה"ב עדיין מקווה להצליח לפתור אותן ולסגור עסקה. בהודעה בשבוע שעבר של מנהיגי ארה"ב, קטאר ומצרים שבה קראו לצדדים להשתתף בפסגה הם ציינו כי "אם יהיה צורך" הם יגישו הצעת גישור "אחרונה" לפתרון המחלוקות - ודרשו מישראל ומחמאס להימנע מ"בזבוז זמן" ומהצגת "תירוצים" שיביאו לעיכובים נוספים.
הפעם האחרונה שבה חמאס ירה למרכז הייתה ב-26 במאי, אז שמונה רקטות נורו מרפיח לעבר שורת יישובים במרכז הארץ ובאזור השרון. בין היתר אזעקות הופעלו בתל אביב, הוד השרון, פתח תקווה, רעננה - ובהרצליה אף תועדה נפילת רסיס. זמן קצר לאחר מכן חמאס מסר כי "ירינו מטח גדול לעבר תל אביב". פיצוצים נשמעו במרכז הארץ, ותושבים דיווחו על "בהלה ובומים חזקים". לוחמי כיפת ברזל יירטו בהצלחה חלק מהרקטות.
באותו מטח אישה בת 52 ואישה נוספת בת 30 נפצעו באורח קל, לאחר שנחבלו בדרכן למרחב המוגן בהרצליה. כמו כן, מספר בני אדם לקו בחרדה. המשטרה מסרה כי רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לכפר סבא, ובתיעוד מהמקום נראה מכתש שנוצר בעקבות הנפילה. גם בקיבוץ יקום אותרה נפילה בשטח פתוח. בהרצליה רסיס פגע כאמור בבית וגרם נזק כבד.