מיכאיל סמארה (27), שנהרג בשבוע שעבר במהלך מתקפת כטב"מים של חיזבאללה על הגליל המערבי – לא נפגע מאחד הכטב"מים, אלא ממיירט שפגע בכביש 4 סמוך למזרעה, דרומית לנהריה. כעת, יותר משבוע לאחר התקרית הקטלנית ולבקשת ynet, ניתן לפרסם כי הפגיעה בקרקע קרתה תוך שימוש בהליך יירוט אחר מההליך שנעשה בדרך כלל. לפי שעה, לא ניתן לפרסם פרטים נוספים על שאירע.
1 צפייה בגלריה
זירת הפגיעה בכביש 4, ומיכאיל סמארה שנהרג בעקבות היירוט שהחטיא
זירת הפגיעה בכביש 4, ומיכאיל סמארה שנהרג בעקבות היירוט שהחטיא
זירת הפגיעה בכביש 4, ומיכאיל סמארה שנהרג בעקבות היירוט שהחטיא
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
סמארה, נזכיר, למד כימיה בצ'כיה והגיע לארץ כדי לבקר את משפחתו בכפר יאסיף כמה ימים קודם לכן. ביום שלישי בשבוע שעבר הוא נקלע למתקפה ונפצע אנושות בעקבות אותה פגיעה. מותו נקבע שלושה ימים לאחר מכן בבית החולים בנהריה. משפחתו תרמה את אבריו, ובמותו הוא הציל במותו שישה אנשים – בהם תינוקת בת פחות משנה.
"הוא היה אדם נהדר", סיפר על מיכאיל קרוב משפחתו. "בימים שחזר לארץ שוחחנו, צחקנו ושמחנו שהוא היה איתנו. הוא סיפר לנו על ההצלחות שלו בלימודים וההישגים. הוא היה סטודנט מחונן וחכם, אמר לי שאחרי שיסיים ללמוד נעשה חגיגה גדולה. קשה להיזכר במילים האלה עכשיו ולא לבכות".
באותה מתקפת כטב"מים נפצעו עוד 14 בני אדם, ורובם כבר שוחררו מבית החולים. דובר צה"ל מסר אחרי התקרית כי מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי "מדובר בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה ופגע בקרקע. כתוצאה מהנפילה נפגעו מספר אזרחים, האירוע מצוי בתחקיר". מתקפת הכטב"מים אירעה אז כחלק מחילופי האש הבלתי-פוסקים בגבול הצפון, ולפניה חוסלו באותו יום חמישה מחבלים בתקיפה אווירית בדרום לבנון. בארגון הטרור הלבנוני טענו אז כי שיגרו "נחיל כטב"מים" כנקמה.
תיעוד פגיעת המיירט בכביש 4, ליד נהריה

מאור אמסלם, תושב הקריות שהיה במקרה בנסיעה באזור בעת אחד הפיצוצים במתקפה, העיד: "הייתה אזעקה אחרי אזעקה. בשלישית כבר אנחנו חטפנו וכמובן שהקשבנו להנחיות". הוא סיפר שראה במו עיניו את אחד הכטב"מים: "ממש, מטר מעליי. שמענו את השריקה שלו ואז היה פיצוץ. כל החלקים עפים, זכוכיות, אבנים, הכול פשוט עף פה לכל הכיוונים ולמזלי אנחנו עמדנו מעבר לכביש וניצלנו. אני אישית יצאתי בנס".