העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" דיווח היום (שבת) כי שבעה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת צה"ל בסוריה, שבאה אתמול לפנות בוקר בתגובה לשיגור המל"ט לכיוון העיר אילת. לפי הדיווח בעיתון הלבנוני ובארגון האופוזיציה הסורי מרכז המעקב אחר זכויות אדם שיושב בלונדון, התקיפה כוונה לסביבת העיר חומס.
בחיזבאללה דיווחו אתמול על שמותיהם של שבעה הרוגים, אך לא מסרו פרטים על נסיבות מותם. לפי הדיווח בעיתון הלבנוני - כל השבעה נהרגו בתקיפה שלפי הודעת צה"ל כוונה ל"ארגון" ששיגר את כלי הטיס לעבר בית הספר באילת.
3 צפייה בגלריה
פיצוץ בבית ספר באילת
פיצוץ בבית ספר באילת
זירת הפיצוץ באילת
הפיצוץ באילת. תיעוד ממצלמת אבטחה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
לפי צה"ל, הכטב"ם שוגר מסוריה והגיע עד אילת. מיליציה שבוחרת לשגר כלי כזה מסוריה, לעבר אילת, לא צריכה לעבור דרך שטח ישראל - ויכולה להטיס את הכטב"ם משטח ירדן, לעשות פנייה של 45 מעלות, לטוס לעבר עמאן - ומשם לפנות דרומה ולפגוע באילת. החדירה של כלי הטיס והפגיעה בבית הספר התרחשו מבלי שניתנה כל התרעה לתושבים באילת, והאירוע הסתיים בכמה נפגעי חרדה ובנזק.
במערכת הביטחון העריכו בתחילה כי כלי הטיס שהתפוצץ באילת שוגר על-ידי החות'ים מתימן. מדובר בכטב"ם שיוצר לפי דגם איראני שמוכר בשם סאמד-3. במערכת הביטחון בודקים כיצד כלי הטיס חמק ממערכת ההתרעה הישראלית.

נסראללה ינאם היום

בעיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" דיווחו מפי מקורות כי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שינאם היום בצהריים צפוי "להמשיך" את נאומו הקודם - ולדבר על "התפתחות כללי העימות, במיוחד לאחר התוקפנות הישראלית בחומס שהביאה למות שבעה פעילים".
לדברי המקורות, נסראללה גם עשוי להתייחס למה שעתיד לצאת מהפסגה הערבית שמתקיימת היום.
עוד דווח בעיתון כי לאור ההסלמה בדרום לבנון, מתקיימים מגעים בינלאומיים במטרה לבלום את ההידרדרות. לפי מקורות שצוטטו בעיתון, יוניפי"ל הגביר את מגעיו עם ישראל ולבנון וקרא לאחריות של שני הצדדים.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה בנאומו הקודם
(צילום: Al-Manar via REUTERS)
בתוך כך, בלבנון דיווחו הבוקר כי ישראל תקפה באמצעות כטב"מ רכב באזור אל-בראכ שבמרחק כ-40 ק"מ מהגבול בין המדינות. לא דווח מה היה ברכב או מי שהה בו, ובישראל לא התייחסו לפי שעה לדיווחים.
ביממת קרב נוספת שהתפתחה אתמול בגבול הצפון נפצעו באורח קשה ארבעה חיילי צה"ל, וחייל נוסף נפצע באורח בינוני. החמישה נפצעו מירי נ"ט לעבר מוצב צה"ל ליד קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל, וכתוצאה מנפילת כלי טיס שחדרו מלבנון אתמול בצהריים. בתגובה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון.
3 צפייה בגלריה
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
(צילום: AFP)
בתקיפה בלבנון בתגובה לשיגורים, שדובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הגדיר כ"רחבה מאוד", תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתית מודיעין ששימשה את מחבלי חיזבאללה להכוונת טרור נגד מדינת ישראל, לצד שורת אתרים צבאיים ובהם מספר מבנים ועמדות שבהם פעלו מחבלי הארגון ומחסן אמצעי לחימה.