משפחותיהם של שישה החטופים שגופותיהם נמצאו ברצועה - הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת - התבשרו על מותם בשבי חמאס. המשפחות פרסמו הבוקר בזו אחר זו את הבשורה הקשה, ודובר צה"ל אישר את מותם של השישה. בהודעה קצרה ודרמטית, שפורסמה אמש על רקע השמועות הרבות והדיווחים הלא-מאומתים ברשתות החברתיות, נמסר כי תהליך הזיהוי והחילוץ עדיין לא הסתיים. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר: "הם נרצחו באכזריות זמן קצר לפני שהגענו אליהם".
תא"ל הגרי: "הגופות אותרו במנהרה תת-קרקעית, כקילומטר מהיכן שאותר פרחאן קאדי"
(צילום: דובר צה"ל)

7 צפייה בגלריה
אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג פולין, אלכס לובנוב, עדן ירושלמי, אורי דנינו
אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג פולין, אלכס לובנוב, עדן ירושלמי, אורי דנינו
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
דובר צה"ל הודיע על שמות השישה, ומסר: "צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו אמש ממנהרה תת קרקעית במרחב רפיח, את גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס"ר אורי דנינו לשטח ישראל. הם נחטפו ב-7 באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה. לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית; צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו".
תת-אלוף דניאל הגרי מסר בהצהרה הבוקר: "הם נרצחו באכזריות זמן קצר לפני שהגענו אליהם. הם נחטפו חיים. הם אותרו במנהרה תת-קרקעית, במרחק קילומטר מאיפה שנמצא פרחאן קאדי. לא ידענו על מיקומם המדויק, פעלנו בזהירות יתרה לאחר איתור פרחאן בסמוך. לא ניתן לתאר במילים את מה שעובר על החטופים מאז ה-7.10. הבשורה הזו מטלטלת את כולנו". לשאלת ynet, האם מציאת הגופות מחדדת את המלצת צה"ל ללכת לעסקה, השיב: "בחדרים סגורים הדרג המדיני מקבל החלטות ואנחנו נממש אותן".
נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר הבוקר: "לב של עם שלם מרוסק לרסיסים עם היוודע דבר הירצחם של הרש גולדברג- פולין, כרמל גת, רס״ר אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכסנדר לובנוב ואלמוג סרוסי, שגופותיהם הובאו מעזה במבצע צבאי. ברוך דיין האמת. בשם מדינת ישראל אני מאמץ את משפחותיהם אל הלב, ומבקש סליחה. סליחה על שלא הצלחנו להשיב את יקיריכן הביתה בשלום.
"נמשיך להילחם עד חורמה בארגון הטרור הנפשע חמאס, שהוכיח שוב שאין קץ לרצחנותו ולפשעים נגד האנושות שהוא מוכן לבצע. דמי אחינו זועקים אלינו. אחיותינו ואחינו עדיין נמצאים שם בתופת. הברית העליונה בין המדינה לאזרחיה היא לשמור על בטחונם. עלינו מוטלת המשימה הקדושה, האמיצה והדחופה, להחזיר אותם הביתה".
שר הביטחון יואב גלנט כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "בשעה קשה וכואבת זו, ליבי עם משפחותיהם של החללים, שנרצחו בדם קר בשבי חמאס וגופותיהם הושבו הלילה לקבר ישראל. הערכה רבה ללוחמי צה"ל ושב"כ על מבצע חילוץ מורכב".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הבוקר בהצהרה מיוחדת שהוקדשה לנושא כי "מוקדם יותר היום, במנהרה מתחת לעיר רפיח, איתרו כוחות ישראליים שש גופות של חטופים שהוחזקו בידי חמאס. אני שבור לב וכועס". הוא הוסיף: "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".
7 צפייה בגלריה
הירש גולדברג פולין
הירש גולדברג פולין
הרש גולדברג-פולין ז"ל

ביידן: "הרש תכנן לטייל בעולם"

הרש גולדברג פולין (23), שהגיע מקליפורניה כדי לשרת בצה"ל, בילה במסיבת הטבע ברעים ונחטף מ"מיגונית המוות". בסרטון שפורסם לפני חודשיים באישור המשפחות נראים מחבלי חמאס מובילים אותו, ושלושה חטופים נוספים, לטנדר שלהם.
הרש נפצע ככל הנראה מרימון שזרקו מחבלי חמאס לעבר המיגונית, ובסרטון שפורסם ניתן לראות אותו פצוע קשה בידו - כשהוא מובל בכוח אל הטנדר. הוריו נאמו בוועידה הדמוקרטית, בניסיון לגייס את העולם לשחרורו - ולשחרור כל החטופים.
הוריו של החטוף הישראלי-אמריקני הרש, רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין, מסרו כי הם "מודיעים בלב שבור על מות בננו האהוב הירש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה ומבקשת פרטיות בזמן זה". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס באופן אישי למותו של גולדברג-פולין: "הרש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות בעת שהשתתף בפסטיבל מוזיקה לשלום בישראל ב-7 באוקטובר. הוא איבד את ידו בסיוע לחברים וזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס. זה עתה מלאו לו 23. הוא תכנן לטייל בעולם".
ביידן הוסיף: "למדתי להכיר את הוריו, ג'ון ורייצ'ל. הם היו אמיצים, חכמים וחזקים, גם כשהם סבלו את הבלתי-נתפס. הם היו לוחמים בלתי פוסקים ובלתי ניתנים לדיכוי של בנם ושל כל בני הערובה המוחזקים בתנאים בלתי-מתקבלים על הדעת. אני מעריץ אותם ומתאבל איתם עמוק יותר ממה שמילים יכולות לבטא. אני יודע שכל האמריקנים הלילה יכללו אותם בתפילותיהם, בדיוק כמו שג'יל ואני. עבדתי ללא הפסקה כדי להביא את אהובם הרש אליהם בבטחה ואני שבור לב מהידיעה על מותו. זה טרגי כמו שזה ראוי לגינוי".
גם קמלה האריס, סגניתו של ביידן, התייחסה למותו של גולדברג-פולין: "הוא היה רק ​​בן 23, השתתף בפסטיבל מוזיקה עם חברים. עכשיו אנחנו יודעים שהוא נרצח על ידי חמאס. גופתו נמצאה היום במנהרות מתחת לרפיח, יחד עם חמישה בני ערובה נוספים".
7 צפייה בגלריה
אורי דנינו וליאל בת זוגו
אורי דנינו וליאל בת זוגו
אורי דנינו ז"ל לצד בת הזוג
(צילום: באדיבות המשפחה )

בת זוגו של אורי: "הלב מרוסק למיליון חתיכות"

אורי דנינו (25) מירושלים נסע למסיבה בנובה עם חבר, ואליהם הצטרפו שלושה חברים נוספים: מיה ואיתי רגב ששוחררו משבי חמאס, ועומר שם טוב שעדיין חטוף בעזה. אורי וחברו הצליחו להימלט במכוניות, אך לבסוף אורי החליט לחזור ולהציל את החברים, למרות אזהרות חברו - והוא נתפס על ידי המחבלים מהנוחבה.
בת זוגו ליאל סיפרה בריאיון שנערך איתה בעבר: "דיברנו עד דקה לפני החטיפה, הוא אמר לי בטלפון 'אני לא יכול לדבר איתך, ירו למישהי בראש ואני מתחבא ביער'. הוא שלח לי מיקום ועקבתי אחריו עד 08:20. התקשרתי אליו עשרות פעמים והוא לא ענה. ב-08:40 הוא ענה לי ואמר 'אני נוסע כמו פסיכופת, אני בדרך הביתה'. עוברת שעה ושעתיים ונהיה וי אחד". החבר שהיה איתו הצליח לברוח ולדברי בת הזוג אמר לו - "'דנינו, אנחנו לא חוזרים לשם. ירו בנו'. ואורי ענה לו 'אתה תברח, אני מפרסס להציל אותם'".
אחיו של אורי, יצחק דנינו, כתב בסטורי באינסטגרם: "ברוך דיין האמת אהוב שלי, מצטער אחי שלא הצלחתי לעשות הכול ובזמן, אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עליי מלמעלה שפשופי, ולא מאמין שבכלל מסוגל לדבר עליך ככה". בת הזוג שלו, ליאל, כתבה הבוקר: "הלב מרוסק למיליון חתיכות. אנחנו רחוקים מלעכל או להבין. אנחנו מרגישים כמו בתוך חלום". דולב, חברתו, כתבה: "הלב לא מצליח להכיל, כל יום התפללנו לסוף אחר והאמנו שתחזור". יצחק, בן דודו, כתב: "ברוך דיין האמת. בן דוד יקר שלי, לא לסוף הזה ציפינו. אוהב אותך לנצח. אני מוכן לשלם הכול בשביל עוד חיבוק אחד ממך".
7 צפייה בגלריה
עדן ירושלמי
עדן ירושלמי
עדן ירושלמי ז"ל

אחיותיה של עדן שוחחו איתה לפני שנחטפה: "תפסו אותי"

עדן ירושלמי (24) מתל אביב עבדה במסיבה ברעים כברמנית. בשעה הראשונה שלאחר מתקפת הטרור התחבאה ברכב לצד גופות חברותיה, ובהמשך עברה להסתתר בשיח - שם הייתה כשעתיים וחצי.
כל אותו הזמן שוחחו איתה אחיותיה. הן סיפרו כי רגע לפני שהשיחה התנתקה, עדן הספיקה לומר - "תפסו אותי", ואז נשמע דיבור בערבית. "היא לא נחטפה פצועה, לא הייתה עליה שריטה", אמרו.
משפחתה של עדן ירושלמי כתבה בסטורי בחשבון האינסטגרם שהוקדש להחזרתה: "בצער גדול אנחנו מודיעים על הירצחה של עדן שלנו בשבי החמאס".
7 צפייה בגלריה
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב ז"ל ואשתו מיכל

לאלכס נולד ילד בשבי שהוא לא הכיר

אלכס לובנוב, בן 32 מאשקלון, ניהל את הבר במסיבה ברעים. במשך 18 ימים לא היה ידוע מה עלה בגורלו של אלכס, שעבד בנובה בזמן שאשתו ובנו הבכור ישבו בממ"ד באשקלון.
אשתו מיכל הייתה בהיריון מתקדם בעת שאלכס נחטף, ובסוף פברואר – בעת שהוא בשבי בעזה – נולד בנו השני, קאי. "נשארתי לבד", זעקה מיכל באחד הדיונים בכנסת וזעמה על חוסר התמיכה מצד המדינה.
גם משפחתו של אלכס לובנוב הודיעה הבוקר על מותו. "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על הירצחו של אהובנו", כתבו חברי המשפחה בסטורי באינסטגרם. בעיריית אשקלון, בה התגורר, ספדו לו: "נחטף מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, בעת ששהה במקום כמנהל בר וגופתו חולצה ע״י כוחות צה״ל במהלך סוף השבוע האחרון, לצד חמש גופות נוספות של חטופים. הוא הותיר אחריו אישה, מיכל, ושני ילדים, אחד מהם נולד כשאלכס בשבי ואותו כלל לא הכיר, זוג הורים ואח".
7 צפייה בגלריה
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל

בן הדוד של כרמל: "הסיוט התגשם"

כרמל גת (40), סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, נחטפה מבית הוריה בבארי ב-7 באוקטובר. אמה כנרת נרצחה. ירדן רומן-גת, גיסתה של כרמל שנחטפה יחד איתה, שוחררה לאחר 54 ימים בשבי חמאס והתאחדה עם בעלה אלון ובתה גפן בת השלוש – שהצליחו לברוח מהמחבלים.
חטופים ששוחררו באותה עסקה סיפרו לקרוביה של כרמל גת כי היא נחטפה בריאה ושלמה, והעבירה לאנשים שהייתה איתם שיעורי יוגה ומדיטציה.
גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, כתב הבוקר בטוויטר: "הסיוט התגשם. זה היה בידיים שלנו. צאו מהבתים לעצור את הרצח הבא".
7 צפייה בגלריה
אלמוג סרוסי
אלמוג סרוסי
אלמוג סרוסי ז"ל

אימו של אלמוג: "חייב לשים לדבר הזה סוף"

אלמוג סרוסי (27) מרעננה היה עם בת זוגו שחר גינדי במסיבת הטבע ברעים. שחר נרצחה על ידי המחבלים, ואלמוג נחטף לעזה.
הוא עבד כתאורן ובינואר ציינו את יום הולדתו בכמה הופעות. הדג נחש הקדישו לו את השיר "עיר האלוהים", שלומי שבן ביקש מהקהל להדליק פנסים שיראו לו את הדרך הביתה.
נירה, אימו של אלמוג סרוסי, כתבה הבוקר: "משפחתו של אלמוג סרוסי מודיעה בצער ובכאב גדול על הירצחו של בנם בשבי החמאס. ציפינו לסוף אחר, חייב לשים לדבר הזה סוף".