"צה"ל עומד לפעול בעוצמה". העקורים ששוכנים בכמה שכונות במזרח חאן יונס נקראו הבוקר (שני) להתפנות מהן, בעקבות "פעולות טרור רבות וירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל" מכמה שכונות במרכז העיר שנחשבו לחלק מהאזור ההומניטרי ברצועה. דובר צה"ל מסר כי "ארגון הטרור חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי".
המרחב ההומניטרי, האזור שממנו חמאס יורה ושכונות הפינוי
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
 גרפיקה של המרחב המותאם
 גרפיקה של המרחב המותאם
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
תושבי חאן יונס עוזבים את בתיהם
תושבי חאן יונס עוזבים את בתיהם
עזתים נמלטים מחאן יונס, הבוקר
האזהרה המוקדמת לאוכלוסייה נמסרה, לפי צה"ל, כדי לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. "צה"ל עומד לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונות המזרחיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי", נמסר מדובר צה"ל. "פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים".
לאנשי מערכת הבריאות ברצועת עזה וגורמי הקהילה הבינלאומית נמסר מצה"ל כי אין צורך לפנות את בתי החולים באזור שיפונה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ארגון הטרור חמאס שעושה שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי לפעילות ותשתיות הטרור שלו", אמרו בצבא. לפי ההגנה האזרחית בעזה, שמצויה בשליטת חמאס, צה"ל דרש מיותר מ-400 אלף תושבים לעזוב את האזורים המזרחיים של חאן יונס.
5 צפייה בגלריה
ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס בארגון הטרור חמאס
ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס בארגון הטרור חמאס
מח"ט חאן יונס שחוסל בעיר
(צילום: דובר צה"ל)
העקורים נקראו להתפנות מהשכונות המזרחיות שקרובות לגבול עם ישראל, לעבר האזור ההומניטרי. מהשכונות המרכזיות בוצע ירי לאחרונה לעבר אשכול, וחמאס התבסס בהן מחדש. לכן הפשיטה תהיה תחילה בשכונות המזרחיות, ומהן יגיע צה"ל לכיוון מרכז העיר. בשכונות שבמזרח חאן יונס כמו בני סוהילה והקראררות אין כמעט אוכלוסייה, והן לא מוגדרות מרחב הומניטרי, אך כדי לעבור דרכן גם מעט האוכלוסייה שנמצאת בהן תפונה.
בתחילת השבוע שעבר - יממה אחרי התקיפה ליד אוהלי העקורים באל-מוואסי - אישרו צה"ל ושב"כ באופן רשמי כי מפקד חטיבת חאן יונס, ראפע סלאמה, חוסל בתקיפה. הודעה רשמית לגבי גורלו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ששהה ככל הנראה באזור, עדיין אין.
לפי הערכות מודיעיניות בצה"ל, עשרות גופות הגיעו אתמול לבית החולים בדיר אל בלאח מהתקיפה באל-מוואסי, שלפי הפלסטינים נהרגו בה יותר מ-90 איש. בית החולים הפך ליעד מבוצר של חמאס עם מידור כבד, כדי להקשות על צה"ל את זיהוי אותן גופות - שייתכן שאחת מהן היא גופתו של דף.
תיעוד מתקיפת מטרות טרור ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)

5 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, דובר צה"ל עדכן בהמשך הפעולה ברצועת עזה, והודיע כי הכוחות חיסלו עשרות מחבלים ותקפו עשרות מטרות טרור ביממה האחרונה. כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח, וצוות הקרב של חטיבה 401 חיסל עשרות מחבלים במרחב תל א-סולטאן בקרבות פנים מול פנים ובשיתוף פעולה עם כלי טיס של חיל האוויר. במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מספר מחבלים, בהם חוליית מחבלים חמושה.
כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ תקף וחיסל את מחבל הנוחבה מוחמד אבו סידו, שפשט על ישראל ב-7 באוקטובר ולקח חלק בפעולות טרור נגד הכוחות במהלך התמרון ברצועה. בתוך כך, כוחות צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3) חיסלו מספר מחבלים במרכז הרצועה, ומטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-35 מטרות טרור ברחבי הרצועה, ביניהן משגר במרחב חאן יונס שכוון לעבר שטח הארץ. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחבלים ותשתיות טרור נוספות.