המשטרה במדינת וושינגטון שבארצות הברית בודקת כיצד אפשר היה למנוע את הרצח המזעזע בסוף השבוע, שבו נהג משאית ירה למוות במגישת פודקאסט שאליה נחשף ברשת ובבעלה – ואז התאבד. הרוצח הרג את השניים אחרי שנה וחצי שבהן עקב אחריהם והטריד אותם, וגם צו הרחקה שהוצא נגדו לא עזר.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מדינת וושינגטון סטוקר רצח מגישת פודקאסט ו בת זוגה
ארה"ב מדינת וושינגטון סטוקר רצח מגישת פודקאסט ו בת זוגה
סדגי ונסירי. היא נמצאה מתה בתוך הבית, הוא שכב מוטל ירוי בכניסה
הרצח התרחש בלילה שבין חמישי לשישי (שעון מקומי) בעיר רדמונד שבפרברי סיאטל: ראמין חודקרמרזאי בן ה-38 פרץ דרך החלון לביתם של זוהרה סדגי בת ה-33 ובעלה מוחמד מילאד נסירי בן ה-35, ירה בהם באקדח – ואז התאבד. אמה של סדגי הספיקה להימלט אל השכנים, ומשם הזעיקה את המשטרה. כשהשוטרים הגיעו לבית הם מצאו את נסירי ירוי בכניסה וניסו לבצע בו החייאה – אך ללא הועיל. בתוך הבית מצאו את סדגי וחודקרמרזאי ללא רוח חיים.
"זו התוצאה הגרועה ביותר שיכולה להיות לפרשת סטוקינג", אמר בסוף השבוע מפקד משטרת רדמונד, דארל לאו. "זה הסיוט הגרוע ביותר של כל קורבן, של כל בלש, של כל מפקד משטרה". את תחושת התסכול מגבירה העובדה שחודקרמרזאי רצח את בני הזוג אחרי שבמשך שבוע השוטרים חיפשו אותו כדי להציג לו צו הרחקה שהוצא נגדו, ושמוֹרה לו שלא להתקרב אל השניים.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב מדינת וושינגטון סטוקר רצח מגישת פודקאסט ו בת זוגה
ארה"ב מדינת וושינגטון סטוקר רצח מגישת פודקאסט ו בת זוגה
הרוצח חודקרמרזאי. גרוש ואב לילד, בלי עבר פלילי
ראשיתה של הפרשה בשלהי שנת 2021: חודקרמרזאי התוודע לפודקאסט של סדגי שעסק בענייני טכנולוגיה, והכיר אותה אישית אחרי ששמע אותה מדברת בצ'אט קולי באפליקציית Clubhouse, שם ניהלה דיון המיועד לדוברי פרסית המחפשים עבודה בתעשיית הטכנולוגיה. בקיץ האחרון הם נפגשו פנים אל פנים, אבל בסתיו החל חודקרמרזאי להטריד את סדגי בטלפון ולאיים עליה.
בדצמבר ובינואר פנתה סדגי למשטרה והתלוננה על ההטרדות. היא סיפרה כי חודקרמרזאי, שלא היה לו עבר פלילי, סובל מהתפרצויות זעם ומהזיות, וכי התייצב כמה פעמים בפתח ביתה ללא הזמנה, אחת מהן כשבידיו פרחים. היא סיפרה כי הודיע לה בטלפון שבכוונתו לשלוח להקת נגנים אל הבית, ולא פעם ראתה אותו חונה בסמוך אליו בתקווה לראותה. חודקרמרזאי, גרוש ואב לילד, גם נהג לשכור חדרים באכסניות באזור מגוריה ולהשתכן בהם. בשלב מסוים הוא התקשר אליה יותר מ-100 פעמים ביום אחד, איים להצית את ביתה – והצהיר כי לא יחדל ממעשיו אלא אם יתאבד או ייהרג. אחרי שחסמה אותו בווטסאפ, בטלגרם ובאינסטגרם הוא החל להתקשר לבעלה.
לפני כשבוע וחצי, ב-2 במרץ, ביקשה סדגי להוציא צו מעצר נגד חודקרמרזאי, והצו הוצא ביום שלמחרת, אך הרשויות כאמור לא הצליחו למצוא את המטריד. שלשום, בסביבות השעה 2:00 בלילה לפי השעון המקומי, טיפס על אדן החלון, נכנס על ביתם של בני הזוג – וירה בהם למוות.
סדגי ונסירי שניהם איראנים לשעבר. ב-2011, אחרי שעברו לארה"ב, הם נישאו, ואת הבית שבו נרצחו קנו רק לפני שנתיים. סדגי עבדה כמהנדסת תוכנה שעבדה בחברת Promontory MortgagePath, שסיפקה שירותים בתחום המשכנאות, עד שנסגרה בנובמבר. בעמוד הטוויטר שלה פרסמה תכנים הנוגעים לפוליטיקה פרוגרסיבית ולזכויות אדם, במיוחד זכויות הנשים באיראן. היא ובעלה נסירי הזדהו גם כחובבי מדע בדיוני.
נסירי מצדו הוא מהנדס בגוגל לשעבר, שמאז ינואר 2022 עבד באמזון. בפוסטים שפרסם בבלוג שלו סיפר על ניסיונותיו להשיג משרה בגוגל, ניסיונות שצלחו לבסוף ב-2017. בין הפוסטים שפרסם גם פוסט נגד ההרג של נערה בת 16 במהלך מחאת החיג'אב שבפרצה באיראן בספטמבר.