הרשויות בצרפת סיכלו במהלך האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים שלוש מתקפות טרור, בהן כאלה שתוכננו נגד מוסדות ישראליים ונציגים ישראליים – כך חשף בצהריים (יום ד') אוליביה כריסטן, התובע הצרפתי הראשי לענייני לוחמה בטרור. בריאיון לתקשורת הצרפתית אמר כריסטן כי משלחות הספורטאים של ישראל עצמן לא סומנו כיעד ספציפי לפיגועים שסוכלו.
3 צפייה בגלריה
5 עצורים, 3 פיגועים שסוכלו. החשודים יישארו במעצר
5 עצורים, 3 פיגועים שסוכלו. החשודים יישארו במעצר
5 עצורים, 3 פיגועים שסוכלו. החשודים יישארו במעצר
(רויטרס)
הנבחרות האולימפית והפראלימפית של ישראל יצאו למשחקים בפריז ובערים אחרות בצרפת תחת אבטחה כבדה על רקע המלחמה בעזה, ואיומיהם של איראן וחיזבאללה לנקום בישראל על חיסול בכירים בשורותיהם. לאורך המשחקים לא דווח על תקריות ביטחוניות חריגות בסביבת הספורטאים ושאר אנשי המשלחות, וכולם שבו ארצה בשלום.
היום עדכן התובע כריסטן כי במהלך המשחקים עצרה צרפת חמישה בני אדם, בהם קטין אחד, בחשד שהיו מעורבים בשלוש תוכניות לבצע פיגועים. הם מואשמים בעבירות טרור ויישארו במעצר.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל עם מדליית הכסף. משלחת הספורטאים לא הייתה לכאורה על הכוונת
(צילום: Gabriel BOUYS / AFP)
3 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
הגולש תום ראובני אחרי הזכייה במדליית הזהב. צרפת העלתה כוננות חודשים מראש
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
לקראת המשחקים העלתה צרפת את הכוננות הביטחונית שלה לדרגה הגבוהה ביותר חודשים מראש, ונערכה לאפשרות של מתקפות מצד ארגוני ג'יהאד, פעילי אקלים וקבוצות שמאל קיצוני – וכן מתקפות סייבר מצד רוסיה וגורמים עוינים אחרים.
בחודש מאי עצרו כוחות הביטחון של צרפת נער בן 18 מצ'צ'ניה בחשד שעמד מאחורי מזימה לבצע פיגוע באצטדיון הכדורגל האולימפי בסנט אטיין. תוכניתו הייתה לתקוף מוסדות כמו ברים סביב האצטדיון, והחשוד פעל מתוך אמונה ברעיונות של דאעש.
התובע כריסטן מסר היום כי צעדי המנע לקראת המשחקים האולימפיים כללו הגברה של החיפושים בבתים ושל הטלת מעצרי בית.