מאות אלפים מיהרו למרחבים המוגנים הבוקר בעקבות טיל מתימן, בצפון מתמודדים מדי יום עם מטחי רקטות וכטב"מים מלבנון - אבל ראש הממשלה ושריו עסקו הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) של פרסומאי.
"פרשת משפטים בושה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו - כשהוא תוקף את המשנה ליועמ"שית גיל לימון, שלדבריו לא הכיר את הציוץ של הפרסומאי אילן שילוח. בכך הזכיר למעשה נתניהו את האמירה שהוטחה לעבר היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט - שהיום תומכי ראש הממשלה הטיחו בו קללות במהלך דיון משפטי.
נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לטיל מתימן ולמצב בצפון
(צילום: נועם מטרי, לע״מ)

הצפון הופקר: גיורא זלץ ואורי קלנר, ראשי המועצות גליל עליון וגולן, בריאיון לאולפן וויינט
(צילום: מיקי שמידט )

בנתב"ג מתפנים למרחב מוגן בעקבות האזעקות
(צילום: מרקו אלון)

באותו ציוץ שילוח שיתף את טורו של נדב איל בכותרת הראשית של "ידיעות אחרונות", שבה נכתב "כך דמוקרטיות נופלות לצד תמונת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וכתב: "היטלר מינה הימלר לפקד על ה-SS והמשטרה והימלר עשה את 'העבודה' עבור המכונה הנאצית. הימלר וקלגסיו פרעו, כלאו והקימו מחנות אליהם נשלחו מתנגדי משטר יהודים זרים ואחרים. תהליכים דומים?".
בהמשך התנצל שילוח על הפוסט ומחק אותו. שילוח כתב בפוסט ההתנצלות: "נתתי דוגמא מוגזמת ושאלתי עם סימן שאלה אם ישראל בתהליכים דומים ואולי תגיע גם לשם פעם. היה סימן שאלה ולא קריאה. בכל מקרה מחקתי את הפוסט ומתנצל בפני מי שנפגע".
שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) אמר על כך בישיבת הממשלה: "דיברנו כאן מקודם על כך שחמאס הם כמו הנאצים. אם כבר מדברים עליהם ועל ההשוואה אליהם, רוצה לשאול את גיל לימון שנמצא כאן מה עושים עם מי שקרא לראש הממשלה היטלר, ולשר לביטחון הלאומי הימלר וכתב בטוויטר שהיטלר מינה את הימלר שמשתלט על המשטרה".

לימון: "לא מכיר את הדבר הזה".
נתניהו: "אתה רציני??? אני מכיר, פנו אליי מאות אנשים, כולם מכירים את זה".
השר בן גביר: "אם היו אומרים את הדבר הזה על יאיר לפיד או על גנץ מזמן היועצת הייתה מורה לפתוח בחקירה".
השרה אורית סטרוק: "על דברים פחותים מאלה חקרתם פעילי ימין".
נתניהו: "פרשת משפטים בושה".
לימון: "למען הסר ספק, מי שמשווה לנאצים לא מכיר היסטוריה ולא למד".
מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "מבקש שעד שבוע הבא היועמ"שית תיתן עדכון אם הורתה לפתוח בחקירה".
האלוף אליעזר טולדנו סקר את המצב בעזה, דיבר על תחקיר המנהרות שנחשפו - ואז בן גביר התערב: "יש עוד עניין, והוא רצח החטופים שלנו. ואני אומר את הדברים בעיקר לראש הממשלה שנמצא כאן. נרצחו שישה חטופים. עברו שבועיים. איך צה"ל לא מגיב?"
השר יואב קיש: "בן גביר צודק. כל יום שעובר ואנחנו לא מגיבים, זאת אומרת שמשלימים עם הזוועה".
השרה מירי רגב: "צריך ללמוד ממדינות אחרות. אין מצב שזה עובר בשקט".
השר עמיחי שיקלי תקף בישיבה את שר הביטחון יואב גלנט ואמר: "זה חרפה ששר הביטחון שבוע אחרי שבוע לא מגיע לישיבות ממשלה. הוא לא נותן דין וחשבון לשרים ולממשלה ולא עונה על שאלות".
בישיבת הממשלה שוב עלה נושא תקצוב המעונות. השרים החרדים טענו שהקיצוץ נעשה כניסיון של היועמ"שית להפיל את ממשלת הימין. לימון הזכיר את חודש אלול, חודש הסליחות, ואמר ש"הטענה שלפיה הייעוץ המשפטי פועל להפיל את הממשלה היא שקרית. בחודש הסליחות שרים התבטאו באופן קיצוני נגדנו. לדבריו, אין חוק גיוס מתאריך 1 ביולי 2023, וזו הסיבה לדיון". לימון הציע שמשרד העבודה יכין תבחינים חדשים לתמיכה במעונות, כמו לדוגמה מצב עבודה רק של הורה אחד.
סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "הייעוץ המשפטי צריך לבקש סליחה מהילדים". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ציין: "הייעוץ המשפטי נותן הוראות לאגף התקציבים, והם לא מצייתים לשר. הייעוץ המשפטי לא מאפשר לי ולשר העבודה לקבל ייצוג עצמאי בבג"ץ המעונות".
השרה סטרוק: "אני בכלל לא מבינה - למה מקשיבים לייעוץ המשפטי? הממשלה צריכה לפעול בלי להקשיב להם".
השר דודי אמסלם: "היה צריך לפטר את היועמ"שית ואת גיל לימון ביום הראשון של הממשלה, ואם לא - אז ביום השני".
השר סמוטריץ': "הייעוץ המשפטי אלים וברמה נמוכה".
השר אמסלם: "אפשר להחליף את שופטי העליון בילדים החרדים שצריכים מעונות".
לימון: "דרך ארץ קדמה לתורה. אנחנו בחודש הסליחות, עדיף לא לומר דברים שאחרי זה צריך לבקש עליהם סליחה".
נתניהו: "בגלל שהיועמ"שית אמרה 'מניעה משפטית', צריך לגבש תבחינים חדשים יחד עם הייעוץ המשפטי שיעברו בבג"ץ".
בשלב מסוים בישיבת הממשלה, אמר השר קרעי לרה"מ: "מדברים על תוכנית איילנד. הגיע הזמן לעשות את זה. רה"מ, הצגנו את זה כאן, אנחנו מחזקים אותך לעשות את זה". בתגובה, נתניהו הנהן.
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן אמרה בישיבת הממשלה כי היא "שומעת פרסומים שבני גנץ אולי יחזור להיות שר הביטחון". שר המורשת עמיחי אליהו ציין: "אולי שיביאו כבר את אחמד טיבי ומנסור עבאס". השרה סילמן המשיכה: "כל היוזמות מכוונות לדבר אחד - הוא ימנה רמטכ"ל. במקום שאנחנו נמנה, הוא ימנה. תלמדו מבן גביר איך למנות". השרה רגב אמרה: "כל הכבוד, איתמר".