(צילום: נויל האריס)

סגן שר הביטחון אלון שוסטר (כחול לבן) התייחס הבוקר למשבר בקואליציה, ולקשיים שהיא חווה בהעברת הצעות חוק, ואמר כי "יש לנו קושי דרמטי בכנסת, אבל נעשה את כל המאמצים לקיום הממשלה הזו". מנגד, ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) סבורה כי נפילת הממשלה קרובה: "אנחנו הולכים לכיוון של פיזור הכנסת, הממשלה בימיה האחרונים".
"אתמול היה הישג היסטורי לממשלה במגעים עם החקלאים. הבאנו הישג שמנסים להגיע אליו כבר 12 שנים. כלומר, הרשות המבצעת מתפקדת", אומר שוסטר. אך עם זאת, לדבריו, "יש לנו קושי דרמטי בכנסת, וזה בהחלט מעיב על הישרדותה". לדבריו של שוסטר, יש שתי חלופות לממשלה: "ממשלה אחרת בראשות נתניהו, שזה רע, או בחירות, שזה רע מאוד. לכן נעשה את כל המאמצים לקיום הממשלה הזו".
2 צפייה בגלריה
אלון שוסטר
אלון שוסטר
סבור שהחלופות לממשלה הנוכחית גרועות ממנה. סגן השר אלון שוסטר
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
דיון בועדת הכלכלה על יוקר המחיה
דיון בועדת הכלכלה על יוקר המחיה
"אבן יסוד ביציבות הקואליציה ויתמוך בה". ח"כ מיכאל ביטון
( צילום:נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת )
שוסטר התייחס להיעדרותו של ח"כ מיכאל ביטון ממפלגתו, שסירב להגיע אתמול למליאת הכנסת על מנת להצביע עם הממשלה על ביטול הצווים הנוגעים לרפורמת החקלאות, ואמר כי "ביטון הוא מעמודי התווך של הממשלה, הוא מייצג את הפריפריה והשכבות החלשות". שוסטר הוסיף כי "ביטון הוא אבן יסוד, כמו כולנו, ביציבות של הקואליציה, והוא יתמוך בה. לכן אין לזה שום קשר לשרידות הממשלה".
שוסטר קרא לשרת התחבורה מרב מיכאלי להגיע להבנות עם ח"כ ביטון סביב הרפורמה בתחבורה הציבורית: "קורא לה להתאים את הרפורמה ולתקן אותה, כפי שעשינו בתחום הטלת הביצים בחקלאות. צריכה להתקיים ביניהם פגישה שבה הם צריכים להגיע להבנות".
על האפשרות שהכנסת תתפזר בשבוע הבא, לאחר פרישתו הזמנית של ח"כ ניר אורבך (ימינה) מהקואליציה, אמר סגן השר כי הוא "מסרב להכפיף את עמדותיו של אורבך, שאולי יצביע נגד הקואליציה, לבין מיכאל ביטון שהוא עמוד תווך בה. אנחנו נתמודד עם המציאות שתהיה, ותמיד נבחר את העדיפות הטובה ביותר".
ריאיון פוליטי ח"כ מיכל וולדיגר הציונות הדתית
(צילום: נויל האריס)

גם חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית התייחסה למשבר בקואליציה ולחקיקה התקועה במליאת הכנסת, ובריאיון לאולפן ynet היא אומרת שפיזור הכנסת זה רק עניין של זמן: "זה בהחלט הולך לכיוון הזה. לשם אנחנו מתפללים, ואני מקווה שכך יהיה".
לדבריה, "הממשלה הגרועה הזו מחוברת למכונת הנשמה, היא בימיה האחרונים. נקים ממשלת ימין כבר בכנסת הנוכחית". וולדיגר הוסיפה כי "אנחנו מסכימים שעדיף בלי בחירות, ונעשה כל מאמץ להקמת ממשלה טובה יותר, אבל אם זה אומר בחירות או הממשלה הנוכחית - נלך על בחירות".
על פרישתו הזמנית מהקואליציה של ח"כ אורבך מימינה ברקע המגעים שלו עם הליכוד, אמרה וולדיגר כי "אנחנו מאמינים שאורבך צריך לעשות עוד צעד אחד, הוא כרגע יושב על הגדר. מה שהוא עשה זה חשוב, אבל הוא צריך להשלים את זה. אני יודעת שזה הולך לקרות בקרוב".