4 צפייה בגלריה
אבישג פחימה ז"ל
אבישג פחימה ז"ל
אבישג פחימה
(באדיבות המשפחה )
חמישה ימים חלפו מאז קיבלה משפחת פחימה מגבעת זאב בירושלים את הבשורה המרה על מותה של אבישג, והכאב גדול מלהכיל. למרות האבל והכאב העמוק דורשת המשפחה לספר סיפורה, דורשת להישמע. גם כדי להשמיע את קולה של אבישג, אבל גם כדי לסייע במניעת המקרה הבא.
"היו שם את כל הסימנים", משחזרת בכאב ענת פחימה, אמה של אבישג. "היא הייתה במצוקה וחשבה שהיא תוכל להסתדר לבד. אני רוצה שיידעו שאבישג הייתה בחורה עוצמתית, חזקה ועצמאית. היא האחרונה שחשבתי שזה יקרה לה. ואם זה קרה לה, זה יכול לקרות לכל אחת".
4 צפייה בגלריה
דוד נתנזי
דוד נתנזי
החשוד דוד נתנזי
( באדיבות המשפחה )
אבישג פחימה הייתה בסך הכול בת 22 במותה, השלישית מתוך עשרה אחים. אמה מספרת שהייתה תלמידה מצטיינת עם שאיפות וחלומות גדולים. "היא הייתה המגדלור שלנו. אבישג ילדה שכל החיים למדה והיה חשוב לה להצליח. לא היה לה יום בלי עשייה. מגיל 16 התחילה לעבוד. היא עשתה שירות לאומי באגודה למען החייל ולאחר שסיימה התחילה ללמוד ראיית חשבון במדרשה. היא הצליחה בכל דבר שרצתה, היא לא ידעה מה זה להיכשל.
"היינו מאוד קרובות וסמכתי עליה. היו לה המון חברות, היא הייתה בעלת חסד, עוזרת לכולם, מוציאה בנות ממצוקות, כולל חברות שהיא עזרה להן לצאת ממערכות יחסים אלימות. היא תמיד רצתה להסתדר לבד, למדה טאקוונדו כי היה לה חשוב להיות חזקה פיזית, לדעת להגן על עצמה. היא הייתה מעוניינת להעצים נשים".

"בעלי התנגד, רצה לבחור לאבישג את הבחור"

לפני חמישה חודשים הכירה אבישג את דוד נתנזי (30), שחשוד בהמתה בקלות דעת ובסיוע להתאבדותה. המשפחה של המנוחה מספרת כי התנגדה למערכת היחסים ביניהם משלביה הראשונים. לדברי האם ענת, "היא רצתה להכיר לי אותו אבל חלפו בערך חודשיים עד שפגשתי אותו. בעלי התנגד כי הוא אמר שהוא רוצה לבחור לאבישג את הבחור. ידענו שהבית שלה יהיה בית מיוחד, עם בן זוג עוצמתי כמוה. ודוד לא היה האדם שחלמתי עבור הבת שלי. אבל היא הייתה מאוהבת, ואמרתי שאני לא חייבת לאהוב את החתנים שלי, זו בחירה שלה ואני מכבדת. מהר מאוד הוא הציע לה להתחתן איתו".
האם סיפרה עוד: "גם במדרשה התנגדו לקשר ביניהם אבל הם נפלו על אוזניים ערלות. הסבירו לה שהוא לא מתאים לה, אבל היא אמרה שהכול בסדר ושזה מה שהיא רוצה. לפני חודשיים היא עזבה את המדרשה מבלי לספר לנו. זה היה הניתוק הראשון שהוא הצליח ליצור מהסביבה שלה, מהניסיון להשתלט עליה. היא עברה לגור אצלו, ולדעתי שם זה התחיל להידרדר.
4 צפייה בגלריה
אבישג פחימה עם אמא שלה
אבישג פחימה עם אמא שלה
אבישג פחימה ואמה
(באדיבות המשפחה)
"היא הייתה קצת לחוצה, מתוחה בחודשיים האלה. אני קישרתי את זה לחתונה. היא הגיעה לשבתות בבית אבל היא לא הייתה יוצרת קשר עין ולא הייתה יוצרת שיחה. תמיד היא הייתה מתעוררת מוקדם בשבת כדי שנשב על קפה ועוגה ונדבר. בחודשים האחרונים היא הייתה מתעוררת רק לקידוש ובצאת שבת הולכת. אני חושבת שהיא לא רצתה שנדבר אחת על אחת. זה מאוד שונה ממערכת היחסים שהייתה לנו. במוצ"ש היינו מחזירים אותה למדרשה. לא ידענו שהיא עזבה ושהיא נוסעת משם אליו".
ביום שני שעבר, חמישה ימים לפני מות בתה, ראתה ענת את אבישג בפעם האחרונה. "היא באה הביתה כדי להראות לי את שמלת הכלה שלה. היא ניסתה לשדר עסקים כרגיל, אבל נראתה לי שונה. זו הפעם האחרונה שחיבקתי אותה. ביום חמישי שעבר חברה שלה התקשר ואמרה שאבישג רוצה לסיים את הקשר עם דוד. החברה אמרה שאבישג סיפרה לה שהוא אובססיבי, שהוא מונע ממנה קשר עם האחים שלה, שהיא צריכה למחוק הודעות בטלפון כי הוא עובר עליהן, שהוא קנאי ולא נותן לה מרחב.
"אבישג אמרה לחברה שהיא הולכת להיפרד ממנו וזה לא יהיה קל. החברה אמרה עוד שהיא מאוד דואגת ושכדאי שנלך לשם ונראה מה קורה. הגעתי לדירה שבה הוא גר יחד עם אביו. האב פתח לי את הדלת ואמר שהיא אצל חברה שלה או בעבודה. שאלתי אותו אם הכול בסדר, והוא ענה לי 'כן'. הוא עמד בכניסה לדלת ולא נתן לי להיכנס, זה היה מוזר. פעם ראשונה שאני פוגשת אותו, חודש לפני שאנחנו אמורים לחתן את הילדים".

"אמרה שהכול בסדר כשידעתי שמשהו לא בסדר"

האם ענת מספרת על תחושות קשות: "יצאתי משם בלב כבד. אחרי שעתיים חזרתי, דפקתי שוב ולא ענו לי, ואז הזמנתי משטרה. הגיעה לשם ניידת, ראתה את אבישג, את דוד ואביו. אבישג אמרה להם שהכול בסדר והם הלכו. היא כעסה עליי שהזמנתי משטרה, התקשרה אליי ואמרה שהיא לא ילדה קטנה, שהכול בסדר. היא אמרה כל כך הרבה פעמים שהכול בסדר כשידעתי שמשהו לא בסדר - ואז ניתקה. זו הייתה הפעם האחרונה שדיברנו. בשבת בארבע אחרי הצהריים הגיעו שוטרים עם עובדות סוציאליות והודיעו לי שהיא נמצאה ללא דופק".
משפחתה של אבישג מתנגדת לטענות שלפיהן היה כאן מקרה של צריכת כדורים הדדית בין בני הזוג מתוך מטרה לשים קץ לחייהם. "מאוד כואב לי שמציגים את זה כניסיון אובדני ומכפישים את שמה, זה ממש לא נכון, הכול שקרים. היא בחיים לא הייתה עושה את זה. אנחנו בתחושות קשות, זה חלום רע שלא נגמר. אתה נכנס למצב שלא הכינו אותך אליו. במקום הכנות לחתונה, הכנות להלוויה. במקום שמלת כלה, תכריכים. היא רצתה להתחתן בגן, אז קברנו אותה בגן. היא הייתה יפה עד יומה האחרון, זכיתי לגדל אותה".
4 צפייה בגלריה
אבישג פחימה ז"ל
אבישג פחימה ז"ל
אבישג פחימה. "היא עזבה את המדרשה מבלי לספר לנו"
(באדיבות המשפחה)
בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול בשישה ימים נוספים את מעצרו של נתנזי. במקביל, אביו משה שחשוד בשיבוש הליכי משפט שוחרר למעצר בית עד יום שני הבא. נציג המשטרה טען בדיון כי נתנזי שינה את גרסתו כמה פעמים. עוד עלה בדיון כי החשוד, שנוטל באופן קבוע כדורים פסיכיאטריים, השאיר מכתב התאבדות ותכנן לתרום את כספו לנוער בסיכון. נתנזי טוען להגנתו כי צריכה הכדורים הייתה הדדית.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.