הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט העליון ערעור על "קלות העונש" של ליעד אדרי, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בחבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה - בפרשת הרצח של יואל להנגהל ב-2022 - ועליו נגזרו 5.5 שנות מאסר.
גזר דינו של ליעד אדרי בבית המשפט המחוזי בנצרת
(צילום: נחום סגל)

בערעור, שהוגש על ידי מנהלת המחלקה הפלילית, עו"ד רחל מטר ועו"ד מיכל קליין, הדגישה הפרקליטות כי "העונש אינו הולם את נסיבות המקרה החמורות ואת המסר שיצא מבית המשפט העליון ביחס לתגובה העונשית הראויה לאלימות הרווחת ברחובות".
העונש המקסימלי הקבוע לעבירה שבה הודה והורשע אדרי הוא 20 שנות מאסר בפועל. "החומרה המופלגת של האירועים שבהם הודה והורשע אדרי, מחייבת כי נקודת המוצא לגזירת הדין תהא העונש המקסימלי הקבוע בחוק", צוין בערעור. "עונש העומד על רבע מכך, כפי שנגזר עליו, אינו הולם את האלימות הקשה והאכזרית שהפעיל אדרי, בפרט בהיותו יוזם ומוביל התקיפה. חמור מכך, יש בעונש זה כדי לייצר מסר סלחני ומטעה כלפי הציבור, שאין בו כדי להרתיע את אדרי ואחרים מפתרון סכסוכים באמצעות עשיית דין עצמית תוך שימוש באלימות חמורה".
כתב האישום שבו הורשע אדרי, נכתב בערעור, "מתאר אירוע אלימות קשה ואכזרי, שהוא יזם והוביל, ושבסופו מצא יואל להנגהל את מותו. אדרי התערב בסכסוך של מה בכך שהוא אינו צד לו, שהתנהל בין להנגהל וחברו לבין אחרים, וטופל ונסגר על ידי המשטרה". עוד ציון כי למרות זאת, "בחר אדרי לחזור למקום שבו התרחש הסכסוך במטרה לאתר את להנגהל, כדי לפגוע בו ולהצית מחדש את הסכסוך, והכול כשהוא עומד בראש חבורת נערים, רובם קטינים ומצוידים בכלי תקיפה, שאותם הוביל במטרה להתעמת עם להנגהל וחברו".
1 צפייה בגלריה
 ליעד אדרי, יואל להנגהל
 ליעד אדרי, יואל להנגהל
ליעד אדרי ויואל להנגהל. "עונש שלא הולם את נסיבות המקרה"
(צילום: אביהו שפירא)
אדרי וחבורת הנערים שאותה הוביל, תקפו את להנגהל וחברו. לפי האישום שבו הורשע אדרי, אחרי שלהנגהל נדקר, הוא בעט בו באזור הדקירה ואז נמלט כשהוא מותיר אותו חבול ומדמם. "לאחר מכן פעל לשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, בזמן שהחביא את הבגדים שלבש בעת האירוע והורה למעורב נוסף בתקיפה לשקר בחקירה", צוין בערעור.
"חמש שנים זה כלום, לא האמנו שזו תהיה התוצאה", אמרו הוריו של להנגהל אחרי מתן גזר הדין בחודש שעבר. ״האמת לא יצאה לאור. איבדנו אמון במערכת המשפט". עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את המשפחה, אמרה אז: "זו אכזבה עמוקה, לא דמיינתי כזה עונש קל. הסכום הנמוך והמגוחך הזה כפיצוי למשפחה השכולה מלמד על הזלזול של בית המשפט בחייו של יואל. אין לי ספק שמשפחת קורבן שאינה משפחת עולים חדשים מהפריפריה הייתה מקבלת פיצוי גבוה פי כמה"
אחרי גזר הדין נגד אדרי, שהוביל לזעם מצד משפחת להנגהל, הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 10 בני אדם נוספים, תשעה מהם קטינים, שהיו חלק מהחבורה שתקפה את יואל. לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום נגד ליית אלואסי (20) ונגד נאשם נוסף בן 19 שהיה קטין בעת האירוע, שניהם תושבי קריית שמונה. אלואסי נאשם גם בשיבוש מהלכי משפט. לבית משפט השלום לנוער בקריית שמונה הוגש כתב אישום נגד שמונה נאשמים בגילי 15 עד 18, שהיו קטינים בעת האירוע.