תיעוד מהתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה, לפני כשבועיים

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח היום (א') כי חיזבאללה חושש מתקיפה ישראלית באזור דמשק וחומס, ומשנה היערכויות. בדיווח של המרכז נטען כי בשעות האחרונות יש מאמצים של חיזבאללה להעביר ציוד ואמל"ח מדרום דמשק מערבה משם, וכי אותם אמצעים פוזרו בין מספר אתרים בהוראה של מפקדים בארגון. לפי המרכז הסורי, חלק מהאתרים שאליהם הועברו הציוד עברו ביצורים ברמה גבוהה מהרגיל, לאור חשש של הארגון מתקיפה ישראלית. המרכז הסורי הוא גוף אופוזיציה היושב בבריטניה ומתנגד לנשיא בשאר אסד.
במקביל דווח בסוריה כי צה"ל השליך הבוקר כרוזים באזור קונייטרה. לפי הדיווחים, שעלו ברשתות הסורית באזור רמת הגולן הסורי, בכרוזים שפוזרו נכתב: "להנהגת וחיילי הצבא הסורי - פעם אחר פעם אתם נושאים באחריות לנזקים שנגרמים כתוצאה מההחלטות שלכם. המשך התבססות חיזבאללה אזור תל-קליב ושיתוף הפעולה עמם לא יביא לכם שקט. הנוכחות של חיזבאללה באזור מסבה לכם נזק והשפלות, ואתם אלה שמשלמים את המחיר".
1 צפייה בגלריה
דיווח מסוריה שצה"ל השליך כרוזים באיזור אל קונייטרה
דיווח מסוריה שצה"ל השליך כרוזים באיזור אל קונייטרה
הכרוז שעל פי הדיווח השליך צה"ל בקונייטרה
ברקע לדיווח זה, לפנות בוקר דווח בעמוד פייסבוק חדשותי מקומי בא-סווידא, שנמצאת בקרבת הגבול עם ירדן, כי ישראל תקפה במהלך הלילה באזור תל-קליב (המקום שאליו מתייחסים הכרוזים), שבו נמצאות מערכות מכ"מ סוריות, שם נשמעו שלושה פיצוצים. מלבד דיווח בודד זה, לא עלה אזכור כלשהו לתקיפה בכלי התקשורת הסוריים או בקרב ערוצי האופזיציה הסורית.
בשבוע שעבר דווח ב"אל ערביה" כי חברת התעופה האיראנית מעראג' החלה לטוס לביירות, וצוין עוד כי החברה גם מפעילה טיסה לסוריה, תוך העלאת האפשרות שאיראן תעשה שימוש במטוסי החברה כחלק מניסיונות משמרות המהפכה להעביר אמל"ח וציוד לסוריה ולבנון.
העיתון הסעודי "א-שרק אל אווסט" פירסם אמש, מפי מקורות ישראלים שדיברו עם העיתון, כי "ישראל איימה על ממשלת לבנון שתתקוף את שדה התעופה ביירות, אם הוא ישמש להעברת אמל"ח איראני, כפי שקורה בסוריה". בדיווח נטען כי ישראל מודעת לכך שאיראן מנסה למצוא נתיב הברחות אחר ללבנון לאחר שהמסלול דרך דמשק נכשל, וכי ישראל חוקרת את סוגיית הניסיונות האיראניים להעביר אמל"ח באמצעות טיסות אזרחיות במטוסי נוסעים איראניים לשדה התעופה ביירות.