פיגוע ירי באזור שאסור לכניסת ישראלים: גבר ישראלי-יהודי כבן 60 נפצע הערב (שני) קשה מירי במוסך בקלקיליה. הוא פונה תחילה לקבלת טיפול בבית חולים פלסטיני, ולאחר שמצבו התייצב הועבר לבית החולים מאיר בכפר סבא. מהירי נפצעו גם שני פלסטינים באורח קל עד בינוני. המחבל שפגע בשלושה חוסל בזירה סמוכה על ידי מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה.
לפי דיווח פלסטיני, המחבל טארק דאוד (18) שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת העסקה בנובמבר שבמסגרתה שוחררו 80 חטופים משבי חמאס בעזה. זו הפעם הראשונה מאז העסקה שאחד מהמחבלים המשוחררים מהכלא מעורב בפיגוע שבו ישראלי נפצע קשה.
3 צפייה בגלריה
טארק זיאד עבד אל-רחים דאוד
טארק זיאד עבד אל-רחים דאוד
המחבל טארק דאוד
חקירה ראשונית העלתה כי הגבר שנפצע קשה נכנס לעיר הפלסטינית כדי לבצע תיקון ברכבו. היורה שהבחין בו פתח לעברו באש ופגע גם בשני הפלסטינים. המחבל נמלט מהזירה, אך אותר בתום מרדף על ידי כוח צה"ל שחיסל אותו.
בצה"ל אישרו שמדובר בפיגוע: "המחבל ירה לעבר אזרח ישראלי ששהה בקלקיליה, פצע אותו ושני פלסטינים נוספים. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר המחבל וחיסלו אותו סמוך לקלקיליה. צה"ל מדגיש שוב כי הכניסה לישראלים לשטחי A מסוכנת ואסורה על פי חוק".
מבית החולים מאיר נמסר בהתייחס למצבו של הפצוע קשה: "הוא הובהל למחלקה לרפואה דחופה, ובהמשך הועבר לחדר ההלם. מצבו מוגדר קשה אך יציב".
3 צפייה בגלריה
העברת הפצוע לאחר הפיגוע בקלקיליה
העברת הפצוע לאחר הפיגוע בקלקיליה
העברת הפצוע קשה לכוחות של המנהל האזרחי
הרשות הכללית לעניינים אזרחיים ברמאללה הודיעה למשרד הבריאות הפלסטיני על חיסולו של המחבל דאוד ליד העיירה עזון, מזרחית לקלקיליה. לפי הפלסטינים, המחבל השתייך לזרוע הצבאית של חמאס בקלקיליה והיה מבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים.
עוד נטען על-ידי הפלסטינים כי צה"ל עצר את דאוד בביתו יותר מ-10 פעמים מאז שחרורו בנובמבר. בישראל, מנגד, מציינים כי היו ניסיונות ללכוד את המחבל אחרי שחרורו בגין מעורבותו בטרור, אך ללא הצלחה.
אמו של המחבל סיפרה בשבוע שעבר שהיא ובעלה נעצרו יותר מ-30 פעם כדי ללחוץ על בנה להסגיר את עצמו. לפני שחרורו מהכלא הישראלי בנובמבר צוין כי דאוד תכנן פיגוע דקירה, השתתף באימוני חמאס והשליך פעמים רבות אבנים - שאחת מהן פגעה בפניו של חייל צה"ל.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות הכוחות ברחבי יהודה ושומרון
תיעוד מפעילות הכוחות ברחבי יהודה ושומרון
כוחות הביטחון בקלקיליה. "לפתע התחילו לפתוח עלינו באש"
(צילום: דובר צה"ל )
מתחילת המלחמה חיסלו כוחות הביטחון כ-15 מחבלים בקלקיליה, חלקם פעלו לייצר התארגנות טרור מסודרת בעיר. ביוני נרצח בקלקיליה אמנון מוכתר (67) מפתח תקווה, שנכנס לערוך קניות בעיר הפלסטינית.
כבר כמה חודשים לפני המלחמה זיהו בצה"ל עלייה בפיגועי הטרור שיוצאים מהעיר. "בעבר היינו נתקלים באבנים ואולי קצת בבקבוקי תבערה, לפתע התחילו לפתוח עלינו באש", סיפר באפריל סרן א', איש מודיעין בחטיבה המרחבית אפרים.

רצף של פיגועים

אתמול נרצח יהונתן דויטש (23) מבית שאן בפיגוע ירי בכביש 90, סמוך ליישוב מחולה בבקעת הירדן. מהירי שבוצע מרכב חולף נפצע קל מרסיסים אנס ג'ראמנה (32) מהיישוב מוקייבלה בגלבוע. המחבלים נמלטו מהזירה, וכוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחריהם.
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע אמש לזירת הפיגוע בבקעה והבטיח ללכוד את המבצעים. "המשימה שלנו היא לתפוס את המחבלים האלה ולהגיע אליהם לפני הפיגועים, לא הצלחנו כאן", אמר רא"ל הלוי. הוא הוסיף: "השעון לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה. אנחנו נגיע אליהם, נמשיך להילחם בטרור, עם הצער הגדול על כל קורבן מהטרור הזה, רק נתחזק בלחימה בטרור".
ביום שלישי שעבר נדקרה לוחמת מג"ב בגבה ונפצעה באורח קל בפיגוע במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים. המחבל, שהגיע למקום חמוש בסכין ובמברג מושחז, חוסל במהירות בירי על ידי לוחמי מג"ב שפעלו במחסום. הלוחמת עצמה, בת לעולים מצרפת שהתגייסה לפני שנה, פונתה לבית החולים - ובהמשך היום שוחררה.
בתחילת השבוע שעבר נרצחו רינה דניב (66) ואברהם סומיכי (80) בפיגוע דקירה בחולון. צעיר בן 26 נפצע בינוני. המחבל עמאר עודה (35) מהיישוב סלפית בשומרון חוסל בירי של קצין משטרה.