משפחות חטופים שהגיעו הערב (חמישי) לאירוע הרמת כוסית של סניף הליכוד בגבעת שמואל לא הורשו להיכנס והורחקו מהמקום. בין המפגינים היו עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף, ודורון זצקר, אביו המאמץ של החטוף עידן אלכסנדר, המתנייד בכיסא גלגלים, שהיו אמורים להיכנס פנימה בתיאום עם המפלגה - אך ברגע האחרון לא אפשרו להם.
על-פי הערכות, המארגנים חששו שהם יפוצצו את האירוע והמשטרה ניסתה להרחיק אותם מהמקום - והעמידה במקום גדרות ברזל, שמאחוריהן נערכה ההפגנה של המשפחות. במהלך העימותים קיללו פעילים במקום את המשפחות וניגנו מוזיקה ברמקולים. לאחר כשעה וחצי, ורק אחרי שחברי הכנסת של הליכוד עזבו את המקום, הסכימו המארגנים להכניסם, אך צנגאוקר עזבה את המקום ואילו זצקר נכנס פנימה.
1 צפייה בגלריה
מחאה של משפחות החטופים בקריאה לעסקה והשבת החטופים מחוץ לאירוע הרמת הכוסית לראש השנה של הליכוד
מחאה של משפחות החטופים בקריאה לעסקה והשבת החטופים מחוץ לאירוע הרמת הכוסית לראש השנה של הליכוד
זצקר וצנגאוקר. המחאה נשארה מחוץ לאירוע
צנגאוקר אמרה אחרי התקרית: "אני מרימה כוסית לכישלון שלכם, לכישלון האישי שלי שהצבעתי לכם. הייתי בטוחה שתדאגו למתן שלי לעתיד בטוח למדינה. שמתי את הקול שלי בשביל שתשמרו עליו. בואו נרים כוסית לחיי הכאב שלנו והבושה שלכם, על הכישלון וחוסר היכולת שלכם להנהיג את המדינה".
זצקר אמר: "אני מתבייש שאני עומד ליד עינב ושומע את הברכות שאומרים לה. אני הפכתי להיות המשפחה שלה בשבעה באוקטובר. אנחנו עם מטרה אחת, להביא את החטופים הביתה. אנחנו באים לראש הממשלה כי הוא הכתובת. הוא הפקיר אותם והוא צריך להביא אותם הביתה. תמונת ניצחון זה 101 משפחות שיגיעו. אני רוצה להרים כוסית ולאחל לכוחות הביטחון והשוטרים שישמרו על עצמם, לאחל למשפחות החטופים שלא נאבד תקווה ואני אראה את עינב מחבקת את מתן והוא יהיה גאה בה בטירוף. אני רוצה להודות לעם ישראל ששרים לנו שאנחנו לא לבד, זה בדיוק מה שאנחנו מרגישים כשאתם פה מעבר לכביש".
התקרית היום אירעה יממה לאחר קללות והשלכת ביצים על אביה של החטופה לירי אלבג שהפגין מול אירוע של הליכוד בנתניה. יש לציין כי למרות התקרית החריגה, כמעט אף אחד מחברי הכנסת של הליכוד לא הגיב לאירוע - ובוודאי שלא גינה אותו.
כזכור, אתמול במהלך כינוס הרמת כוסית בסניף הליכוד בנתניה לשם הגיעו מספר חברי כנסת של הליכוד בהם אלי דלל, קטי שטרית ואחרים, הושלכו ביצים על אלי אלבג, שהגיב כי "למרות זאת יש לי עור של פיל".
ח"כ דלל שנכח במקום טען כי גם לעברו הושלכו ביצים ורק משום שאחד השוטרים הגן עליו בגופו הוא לא נפגע. לאחר מכן, סיפר דלל כי נשיא המדינה ערך שיחה בה העלה את אלבג ואותו וגינה את המעשה.
נתניה: עימות בין אלי, אביה של החטופה לירי אלבג לבין תושב העיר

למרות זאת, בליכוד נשמר השקט היום סביב האירוע ולא נשמעו גינויים כמקובל במקרים אחרים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאת מרבית היממה האחרונה העביר במטוס בדרך לניו יורק, לא הביע עמדה פומבית נגד מה שאירע. בסניף הליכוד בנתניה טענו אתמול כי דווקא ניסו להזמין את משפחות החטופים להיכנס להרמת הכוסית, אולם הן אלה שסירבו.
בליכוד הונהג עוצר ראיונות בימים האחרונים וחברי הכנסת התבקשו להמעיט בהודעות. יחד עם זאת, במקרה של הפסקת האש השקט התקשורתי דווקא הופר ורבים מחברי הכנסת של המפלגה כן הביעו עמדה פומבית.
בתוך כך, על רקע המצב הביטחוני בצפון, העצרת למען החטופים התקיימה הערב באופן מקוון ושודרה בזום מרחוב יפה נוף עם תצפית לכל אזור מפרץ חיפה והצפון.
"גם בזמן שכל העיניים של המדינה נשואות צפונה, 101 חטופות וחטופים מופקרות ומופקרים במנהרות המוות של חמאס כבר 354 ימים ולילות. אסור לנו לשכוח אותם ואסור לנו לאפשר לאף אחד להשכיח אותם", אומרת דניאלה מזור, יו"ר המטה החיפאי של משפחות החטופים, שמובילה את האירועים בחיפה למען שחרור החטופים בשבי. "הצפון נמצא במלחמה, גם חיפה. נושא החטופים הוא נושא חשוב ביותר ולכן החלטנו שלא לוותר השבוע על העצרת למען שחרור החטופים ואנו מקיימים אותה בזום".