חיאת אלעטאונה בת השנתיים נהרגה הערב (רביעי) ככל הנראה מפגיעת רכב ביישוב הבדואי חורה שבנגב. הפעוטה הובאה למרפאה מקומית ביישוב כשהיא עם חבלת ראש קשה, אך החובשים והפרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום.
הדיווח על פציעתה התקבל במרחב נגב של מד"א בשעה 18:37. הפרמדיק סעיד אלאפינש סיפר כי "כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי. הפעוטה שכבה בחדר הטיפולים כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
מארגון "בטרם לבטיחות ילדים" נמסר כי מתחילת השנה נהרגו 40 ילדים בתאונות דרכים, מהם 11 רק מהחברה הבדואית. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר מסרה כי "ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון גבוה לתמותה בתאונה יותר מכל ילד אחר בישראל. זוהי לא גזירת גורל, את מרבית תאונות הילדים ניתן למנוע באמצעות אימוץ התנהגות בטוחה והתאמת התשתיות".
סילבינגר הוסיפה כי "בשנים האחרונות הארגון פועל רבות בחברה הבדואית יחד עם הרשות לפיתוח חברתי-כלכלי בחברה הבדואית וארגונים חברתיים ועסקיים רבים במטרה להעלות מודעות להתנהגות בטוחה. למרות הצלחת הפרויקטים בשינוי התנהגות, זה לא מספיק ונדרשת השקעה אמיתית בתשתיות והרחבת ההשקעה בהסברה ובחינוך לבטיחות".
פרויקט מניעת התאונות בסכנת קיום
לפי נתוני הארגון, הילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון למות מתאונות יותר מכל ילד אחר בישראל. למרות זאת, הפרויקט החשוב של "בטרם" למניעת תאונות ילדים בדואים בשיתוף תשע רשויות והרשות לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית נמצא בסכנת קיום.
בשל מערכות הבחירות הרבות, הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית עברה בתוך שנה בין שלושה משרדים ונמצאת כיום תחת משרד הרווחה. בארגון "בטרם" אומרים כי הפגיעה בפרויקט עלולה להביא לאובדן חיים ומהווה גם פגיעה במדריכות מוחלשות שעלולות לאבד את פרנסתן.
ברשויות שבהן הפרויקט פעל, שיעור התמותה מהיפגעות בקרב ילדים ובני נוער בחברה הבדואית בשנים 2020-2018 היה נמוך ב- 35% מהשיעור בשנים 2015-2013. הירידה משמעותית במיוחד בקרב בני נוער בני 17-15 (ירידה של 61%) ובקרב פעוטות בגיל לידה עד 4 (ירידה של 32%).