3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ממשיך לקיים פגישות עבודה הקשורות למשרדים שמהם פוטר. דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בוחנת פניות שקיבלה ולפיהן יו"ר ש"ס אריה דרעי ממשיך לקיים פגישות עבודה הקשורות למשרדים שמהם פוטר בעקבות קביעת בג"ץ כי כהונתו כשר נוגעת באי סבירות קיצונית. המשנה ליועצת גיל לימון פנה למנכ"לי משרדי הפנים והבריאות שמהם פוטר דרעי, וכן למנכ"ל משרד האוצר, בבקשה לקבל הבהרות עובדתיות.
במכתב נאמר כי בפניות שקיבלה היועצת מהתנועה לאיכות השלטון, היא נדרשה לבחון פתיחה בהליך של ביזיון בית המשפט. לימון הזכיר למנכ"לים כי לאחר סיום תפקידו של שר במשרד ממשלתי הוא אינו אמור להמשיך ולקיים פגישות עבודה בנושאים שוטפים.
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
נדרשה לבחון פתיחה בהליך של ביזיון בית המשפט. בהרב-מיארה
(צילום: גיל נחושתן)
ביום חמישי האחרון דווח כי דרעי קיים בתחילת השבוע שעבר פגישה עם נציגי משרד הבריאות ופגישה נוספת עם נציגי משרד הפנים כדי לעמוד על כך שהתקציבים שדרש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים ייכללו בחוק ההסדרים. הפגישות נערכו כשבוע אחרי שפוטר מהמשרדים.
בפגישות שנערכו אחת אחרי השנייה נפגש דרעי עם מנכ"לי משרדי הבריאות והפנים וכן עם בכירים במשרד האוצר ובאגפי התקציבים והחשבות במשרדים. בעקבות הדיווחים על הפגישות, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"שית.
אחרי שדאג למנות לתפקיד ממלאי-מקום שרי הפנים והבריאות את חברי מפלגתו מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, דרעי הצהיר בגלוי כי הוא מתכוון לשוב במהרה לכיסאו. בינתיים, הוא דואג מאחורי הקלעים לוודא שהתוכניות הגדולות שעמן הגיע לשני המשרדים לא יירדו לטמיון.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ככל הנראה הדיונים לא יושלמו לפני פגרת פסח. נתניהו ודרעי בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בינתיים, על שולחן הכנסת הונחה היום הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון - ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי), שזכתה לכינוי "חוק דרעי 2" לצורך החזרתו של יו"ר ש"ס לממשלה. התיקון להצעת החוק קובע כי בג"ץ לא יוכל להתערב באמצעות ביקורת שיפוטית במינוי שרים וזהותם.
ההצעה תובא בשבוע הבא לוועדת הכנסת בראשות ח"כ אופיר כץ כדי לאשר פטור מחובת הנחה - הליך מזורז שיקצר את החקיקה ב-45 ויאפשר את העברתה מיד לדיונים לקראת אישור והצבעות בקריאה ראשונה ולאחר מכן בקריאה שנייה ושלישית. ביום רביעי הבא צפויה ההצעה לעלות להצבעה במליאה בקריאה טרומית, והדיונים בעניינה יימשכו בשבועות הקרובים, אך ככל הנראה לא יושלמו לפני פגרת פסח.
לפי ההערכות, היועמ"שית תאמר ש"חוק דרעי 2" אינו חוקתי ותציע לכנסת לא לאשרו. אם החוק יעבור בכל מקרה, צפוי להתחולל שוב משבר חוקתי בסוגיה: בהרב-מיארה לא צפויה להגן עליו בבג"ץ במקרה שיוגשו עתירות נגד חוקתיות החוק.