1 צפייה בגלריה
 סרן לידר פרץ
 סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ
( צילום: דובר צה"ל)
צה"ל פרסם הערב (יום ד') את תחקיר מותה של קצינת הלוגיסטיקה סרן לידר פרץ, שנהרגה לפני כחודשיים בתאונת עבודה בבסיס צאלים שבדרום הארץ, שבה נפצע חייל נוסף באורח קל. מהתחקיר עולה כי הקצינה נפגעה ונדרסה "במהלך משימת ניוד גדוד מאימון במחנה צאלים לקו מבצעי באוגדת עזה" - ולא נמחצה למוות. עוד צוין בתחקיר כי "סרן לידר ז"ל, קצינה מצטיינת, ביצעה את המשימה בצורה טובה מאוד, ובעת התאונה הייתה במיקום הנדרש במרחב לביצוע תפקידה".
על פי התחקיר, שהוצג היום לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ולמשפחת הקצינה, האירוע מצוי בחקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הרמטכ"ל אמר כי "מדובר באירוע קשה של אובדן קצינה מקצועית ומסורה, שלא נוכח פני אויב".
משפחתה וחבריה של סרן לידר פרץ בהלווייתה
(צילום: עידו ארז)

במקביל, מונתה ועדת מומחים לבחינת הגורמים המערכתיים הנוגעים לנסיבות התאונה ולגיבוש המלצות כלל צה"ליות בנושא נהלי הבטיחות במעבר מסגרות בצה"ל.
הוועדה מצאה כי "יש למסד נוהל סדור להעברת מסגרות, וכן יש לקיים רענון והסדרה של הפקודות הרלוונטיות לאופן הנחת וסידור מכולות". הוועדה גם המליצה על מינוי מנחה מקצועי שיסייע למפקדים בהטמעת ההנחיות, ועל מיסוד תהליך ההכשרות לכלל קציני הלוגיסטיקה בתחום. בנוסף, הומלץ על ארגון מרחבים ייעודיים וקבועים לפריקה והעמסה לזמני מעבר מסגרות.