תיעוד: רב-קומות בקייב נפגע מטיל רוסי
(מתוך טוויטר)

מלחמת רוסיה-אוקראינה: בבוקר היום השלישי של הלחימה (שבת), הרוסים כבר מכתרים את בירת אוקראינה קייב מכל העברים. האוקראינים, בעיקר הצבא אבל גם המתנדבים, נלחמים בהם בחירוף נפש ומצליחים לעכב אותם אף שלפעמים נשמעים חילופי האש גם במרכז העיר. אבל הלילה כמעט שלא היו נפילות של טילים או רקטות, כי הלחימה כבר מתנהלת בשטח הבנוי של השכונות החיצוניות של העיר.
הצבא הרוסי מנהל גם בשעות אלה קרבות מטווחים קרובים עם הלוחמים האוקראינים קרבות מטווחים קרובים עם הלוחמים האוקראינים ומול טילי הנ"ט "ג'אוולין" שהם קיבלו מהאמריקנים ומהבריטים. המשת"פים האוקראינים ביצעו אמש כמה פעולות שגרמו לפיצוצים בתוך העיר, אבל לא נגרם נזק של ממש.
לחימה עזה מתנהלת גם סביב נמל התעופה הבינלאומי של קייב, "בוריספול". הצבא הרוסי, שנתקל בהתנגדות לא צפויה, מחיש לשם תגבורת, כנראה של צנחנים ולוחמי "ספצנאץ'" (יחידות מיוחדות). מטוסי תובלה רוסיים ניסו לנחות בנמל התעופה אנטונוב, אבל לפחות אחד מהם הופל על ידי צבא אוקראינה.
זלנסקי במרכז קייב: "לא נניח את הנשק"
(מתוך טוויטר)

5 צפייה בגלריה
כוחות הצלה בקייב
כוחות הצלה בקייב
כוחות הצלה בהריסות בקייב. קרבות בשטח הבנוי
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
קייב, אוקראינה
קייב, אוקראינה
תוצאות תקיפה רוסית בפרברי קייב
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
קייב, אוקראינה
קייב, אוקראינה
קייב, הבוקר. קרבות מטווחים קרובים
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
אוקראינה, קייב
אוקראינה, קייב
נשכבים על הקרקע בזמן אזעקה. קייב, הבוקר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
חיילים אוקראינים בקייב
חיילים אוקראינים בקייב
חיילים אוקראינים בקייב על רקע תוצאות תקיפות של צבא רוסיה
(צילום: AP)
כך או אחרת, העיר משותקת ורוב הזמן שורר בה שקט מוזר. כמה קווים של המטרו עדיין פועלים, אבל מעבר לכך אין כמעט תנועת כלי רכב ברחובות למעט אמבולנסים, מכוניות משטרה ושיירות צבאיות שחולפות מדי פעם.
הסירנות שמושמעות מדי כמה שעות, מתברר, לא מזהירות מפני תקיפת מטוסים או טילים אלא נועדו לשמש תזכורת לאזרחים לאסוף את מסמכיהם החשובים, לאגור מים ומזון ולרדת למקלטים או למטרו. על תחנת הרכבת ללבוב צובאים אלפי אנשים שמנסים לברוח למערב אוקראינה, אבל הרכבות שהממשלה העמידה לרשותם מעטות מדי.
אצלנו במלון רמת השירות ירדה מאוד. האוכל הוא בסיסי והיה קושי ניכר להשיג נהג ומכונית כדי לנוע בתוך העיר. ככה זה. עיר ביומה השלישי של המלחמה. אזרחי אוקראינה מבוהלים אבל הנשיא וולודומיר זלנסקי מפגין אומץ, נחישות ומנהיגות שאיש לא שיער שיש לו. אחריו, האוקראינים מגלים בינתיים כושר עמידה ונחישות להילחם ברוסים כדי להישאר עצמאיים.