עשרות אלפי בני אדם השתתפו הערב (יום ראשון) בעצרת סולידריות וקריאה לשחרור החטופים בכיכר טרפלגר בלונדון, כך על פי הערכות של שגרירות ישראל בעיר. בסיום האירוע כל הקהל צעק: "החזירו אותם הביתה". מייקל גוב, שר בכיר בממשלת בריטניה, שהוא גם חבר הקבינט, הצהיר שבריטניה עומדת תמיד לצד ישראל.
3 צפייה בגלריה
הפגנות תמיכה בישראל כיכר טרפלגר לונדון
הפגנות תמיכה בישראל כיכר טרפלגר לונדון
עשרות אלפים הגיעו לכיכר טרפלגר
(צילום: AP Photo/Frank Augstein)
בעצרת, שאורגנה על ידי השגרירות בשיתוף הארגונים היהודיים בבריטניה, דיברו ארבעה נציגים של משפחות החטופים, גוב ומנהיג בכיר מהאופוזיציה.
בני משפחות החטופים קראו מול המפגינים הרבים לשחרור כלל החטופים בשבי חמאס: "עמדו לצד ישראל ולצד האנושיות".
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
3 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה בישראל בלונדון
עצרת תמיכה בישראל בלונדון
(צילום: Peter Nicholls/Getty Images)
ג'ון רובינשטיין, אחד המשתתפים באירוע, אמר: "זה מאוד מרגש וכואב, ראיתי פה מקרה מרגש כאשר חילקו את השלטים של החטופים ואחת הנשים שהגיעו להפגנה אמרה למישהי שהיא מכירה את החטופה שנמצאת על הכרזה שלה. והיא בכלל לא ידעה בכלל שהיא חטופה והשתיים החליפו שלטים".
איילת סטויצקי, שאחיה נרצח ואמה ואח נוסף נחטפו: "הפשעים שחמאס ביצע נגד העם היהודי, נגד האנושות, נועדו לשבור את הרוח היהודית. במקום זה הם איחדו אותנו".
3 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה בישראל בלונדון
עצרת תמיכה בישראל בלונדון
המפגינים קראו: "החזירו אותם הביתה"
(צילום: Peter Nicholls/Getty Images)
"זה לא מאבק פוליטי. זה מאבק על אנושיות", אמרה עופרי ביבס, שאחיה, גיסתה ושני ילדיהם הקטנים נחטפו. "תינוקות, נשים וזקנים לא צריכים להיות בשבי. עמדו לצד ישראל".
משפחות הנרצחים והחטופים הגיעו ללונדון במסגרת פרויקט המשלחות של משרד התפוצות בשותפות משרד החוץ כדי לספר את סיפורם האישי והכואב במטרה לסייע למאמץ להשבת החטופים ולחזק את תמיכת הקהילה הבינלאומית. מחר עתידה המשלחת להגיע לפרלמנט הבריטי וכן לפגוש את בכירי ראשי הקהילה היהודית.