1 צפייה בגלריה
המשפחה החרדית
המשפחה החרדית
האם ושלושת הילדים
בית משפט בווינה הורה להחזיר לישראל שלושה ילדים שנחטפו לפני חצי שנה על ידי אביהם לאוסטריה. בית המשפט קבע כי אמנת האג נגד חטיפה בינלאומית של ילדים גוברת על הטיעונים שהעלה האב בבית המשפט שאין להחזירם לישראל בגלל המצב הביטחוני המסוכן בארץ וירי הרקטות מרצועת עזה. עוד קבע כי לא כל מדינת ישראל מסוכנת וכי בעירה של האם, כפר סבא, לא היו נפילות טילים.
בסוף דצמבר האחרון הגישה תושבת כפר סבא תלונה בתחנת המשטרה בעיר על כך שבעלה חטף את שלושת ילדיהם, בני שבע, תשע ו-12. האם התלוננה שהאב לקח את הילדים שלא בהסכמתה להוריו בצ'כיה ומשם העביר אותם לאוסטריה.
האם טסה לווינה וניהלה שם הליך משפטי נגד האב. קודם לכן התנהל גישור בין האבא לאמא אצל רבנים שקבעו שיש למסור את הילדים לידי האם עד לקבלת החלטת בית המשפט. בהמשך הורה בית המשפט להחזיר לאם את הדרכונים של הילדים והיא שבה עם שתי בנותיה לארץ. בניגוד לפסק הדין, האב לא מסר את הבן לאם ומקום הימצאם אינו ידוע. יש חשש שינסה להוציא אותו מאוסטריה.
מרדכי ציביןעו"ד מרדכי ציבין
בית המשפט קבע שהטיעונים של האב נמצאו נכונים אבל לא במידה שמונעת מהילדים לחזור לארץ. לא דווח על נפילת רקטות בכפר סבא והילדים אמנם יחיו בעוני, אבל לא יפונו לרחוב וירעבו ללחם. בית המשפט לא הכריע בעניין האפוטרופסות.
עו"ד מרדכי ציבין, שטיפל בהתנדבות עם רעייתו עו"ד נחמה ציבין בפרשה תקופה ארוכה מראשיתה, ללא ההליכים המשפטיים בווינה, אמר: "אני מאוד שמח, שבא הקץ לסבל של האמא, הילדים והמשפחה המורחבת, הצדק האנושי היה איתם לאורך כל הדרך. אני מקווה שפסק הדין יהווה אות אזהרה לכל מי שחוטף ילדים, וכי לא ניתן, תמיד, בצורה גורפת, להתבסס על המצב הביטחוני בישראל כעילה למנוע הסגרה למקום מסוכן, טענה שכבר נטענה בעבר".