"אנחנו מרגישים את עם ישראל מאחורינו": סא"ל גלעד, מפקד גדוד הנדסה אשר לחם גם בקרבות שנערכו בקיבוץ בארי, התפנה מהפעולות בשטח לשיחה עם ynet Live על ההכנות לקראת הכניסה לעזה, על המורל וגם על המראות הקשים שנשארו בו מהלחימה בעוטף. צפו בריאיון המלא:
ריאיון עם סא"ל גלעד
(צילום: שמוליק דודפור)

הכותרת
קריסת הקונספציה של הגדר בגבולות
29:58
"אנחנו פחות מתעסקים בפוליטיקה בימים אלה, אנחנו מתעסקים בלהתכונן", מספר סא"ל גלעד. "עם ישראל עוטף אותנו ומחבק אותנו, וזה דוחף אותנו קדימה. אין זמן להתעסק בפוליטיקה". למה כן יש זמן? לדבריו, "בעיקר בהגברת המוכנות והכשירות של הלוחמים ושל הכלים. אנחנו מתאמנים ומשפרים את התוכניות. כשניכנס, ואין דילמה אם ניכנס - אנחנו נהיה מאוד מוכנים. נבוא מאוד חזק וניתן מכה חזקה לחמאס".
הדיווחים בתקשורת טוענים שיש ציוד חסר. אתם מרגישים שיש לכם כל מה שאתם צריכים? "אנחנו מוכנים ב-99 אחוז. חסרים דברים קטנים, אנחנו כל הזמן עובדים על זה. יש בצבא הכול, לא חסר לנו כלום. כל הזמן יש עוד מה לשפר, עוד איך להתכונן, ואנחנו עושים את זה בכל שנייה שיש לנו. אבל באמת שלא חסר לנו כלום. הגדוד מוכן מזה כבר כמה ימים ובגדול רק מחכים לגונג".
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
(צילום: Menahem KAHANA AFP)
הייתי השבוע בבארי, ראיתי חבר'ה של הנדסה שעובדים כבר שבוע בפירוק של מטענים שנשארו בשטח מהתקיפה. אתם כבר מצליחים להבין מה מחכה לכם בהנחה שתיכנסו לתוך התמרון הזה? "לפני עשרה ימים לחמתי בבארי וראיתי את הדברים גם בעיניים. אני מקפיד לדבר עם הלוחמים שלי על מה מחכה לנו. יש גם מאמץ למידה משמעותי מאוד של הצבא, הן בחקר שבויים והן במה שמצאנו בשטח. אנחנו מבינים שהאויב משתנה כל הזמן וגם אנחנו מכינים לו הפתעות, לא נבוא כמו פעם, לא נבוא כצאן. אנחנו לומדים אותו, ונהיה טובים יותר".
תגיד, הופתעת כשראית עם איזה כלי נשק הם נכנסו, כמות האמל"ח שהייתה להם שם? "לא הופתעתי מכמות האמל"ח ולא מהנשק, אבל כמובן שאני חושב שכולנו הופתענו מהפעולה הזאת. בהגנה אומרים שאפשר להיות מופתעים, אסור להיות מוכרעים. אני חושב שצה"ל לא הוכרע, צה"ל יכריע. מדינת ישראל תכריע ותצא עם ידה על העליונה".