הנשיא הרצוג: "המילה 'בוגד' צריכה להיעקר מהשיח"
(צלם: אבי קנר)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העביר ביקורת על הקריאות האחרונות נגד ראש הממשלה נפתלי בנט. הרצוג, שנשא דברים בכנס המשפט של אוניברסיטת חיפה, ציין כי הוא "מזדעזע מעצם המחשבה שדווקא היום – 4 בנובמבר - התאריך שבו הבנו לאן המילים הללו עלולות להוביל - אני צריך לעמוד כאן ולשוב ולומר: המילה 'בוגד' צריכה להיעקר מהשיח הפוליטי ובכלל. האשמות בבגידה מסכנות את הדמוקרטיה שלנו".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס למשפט של הפקולטה למשפטים באונ' חיפה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס למשפט של הפקולטה למשפטים באונ' חיפה
הנשיא הרצוג: "המילה 'בוגד' צריכה להיעקר מהשיח"
(צילום: שרון צור)
"למדנו מן השנים האחרונות, שנים אשר העמיקו את הקיטוב בחברה הישראלית, אשר העצימו את המתח בין רשויות השלטון, כי רק התנהגות שקולה, מכילה, ועניינית, היא המוצא היחיד לחיינו כאן", אמר נשיא המדינה. בריאיון ל"כיכר השבת" שלשום אמר יו"ר יהדות התורה גפני: "ראש הממשלה בנט הוא איש מהזן הנחות ביותר. הוא אופורטוניסט. הוא בגד בבוחרים שלו, הוא בגד במדינת ישראל. הוא פירק את הימין לגורמים ובגד במי שרצה ממשלת ימין". גפני המשיך: "אם אנחנו מדברים על הנושא הפוליטי - יש גט כריתות ויש מיתה, כלומר שמישהו מת. עם בנט לא צריך גט כריתות - הוא ייעלם".
באותו היום הגיעו אלפי מפגינים ל"הפגנת הימין" בכיכר הבימה בתל אביב, ומחו נגד הממשלה והעברת התקציב. חברי כנסת ואחרים שעלו לבמה תקפו את הממשלה במילים קשות, טענו כי היא "אנטי-ציונית", כינו את בנט "גנב ונוכל" וחבר הכנסת שלמה קרעי אמר כי היא "חברה לגרועים שבאויבינו".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
גפני: "בנט אופורטוניסט. הוא בגד בבוחרים שלו ובמדינת ישראל"
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
הפגנת הימין נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב
(צילום: אריק מרמור)

ח"כ פטין מולא מהליכוד אף טען כי מנסור עבאס מסייע להרג חיילי צה"ל. "לא ניכנע לטרור, לא נכנע לשמאל, לא ניכנע למנסור עבאס שלוקח כסף והורג את החיילים שלנו. אנחנו עוד נחזור לשלטון. אני מבטיח לכם, עם הצוות שיש, הכוח שיש לנו, לא נוותר, לא לנפתלי ולא ללפיד, לא לעבאס מנסור. הכוח זה אתם. אתם צריכים לדעת שנילחם בהם ביום ובלילה. התקציב המושחת הזה שהם מביאים לעם ישראל. שתומך בטרור, שבא לתת לנזקקים, איזה נזקקים? איזה חלשים?", אמר.
בנאומו בכנס המשפט התייחס הרצוג גם למתקפות נגד מערכת המשפט וציין כי "מדינה אשר מערכת המשפט שלה אינה זוכה לאמון הציבור - היא מדינה אשר היסודות שלה מעורערים. מדינה שמוטל בה ספק ביושרה של היושבים על כס השיפוט - היא מדינה המצויה על סיפו של מדרון חלקלק ומסוכן. מדינת ישראל אינה מדינה שכזו. אבל אין ספק שהיא נמצאת באזור שמתקרב לטווח סכנה. הפגיעה באמון במערכת המשפט מטרידה אותי מאוד".
"האם זה אומר שכל אחד ואחת מאיתנו מחויב להסכים עם כל החלטותיה ופעולותיה של מערכת המשפט? בוודאי שלא. האם ניתן לחלוק על פסק דין כזה או אחר, או להביע ביקורת על בית המשפט העליון? בוודאי שניתן. אמון צריך ויכול להתקיים גם כשיש מחלוקת. אך יש לברור בשום שכל את הדרך כיצד לחלוק, כיצד לבקר: דרך שתחזק אותנו, לא דרך שתפרק ותערער אותנו מהיסוד".