רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, העלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה שבו התגאתה ברצף פגישות שקיימה עם משפחות חטופים וחללים. היא סיפרה שנפגשה עם רעיית אחד מהם, רס"ם במיל' עדי שני, אך טעתה בשמו, בתפקידו ואפילו בנסיבות נפילתו.
3 צפייה בגלריה
הבלבול של שרה נתניהו בפוסט שפרסמה
הבלבול של שרה נתניהו בפוסט שפרסמה
מימין: הכתבה ב-ynet על נפילת הלוחם. משמאל: הפוסט שנמחק
3 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
רס"ם (במיל') עדי שני ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"ליאור שני, אלמנתו של רס"מ עידו שני ז"ל, תיארה כיצד עידו, סגן מפקד סיירת נח"ל, נפל כשהיה בדרכו להצלת 12 תצפיתניות בכרם שלום", כתבה נתניהו. אלא שללוחם שאליו התכוונה לא קוראים עידו, אלא עדי שני (39) מהיישוב צור יצחק בשרון. הוא נפל במהלך קרב בצפון רצועת עזה, והיה לוחם בפלוגת הסיור (פלס"ר) באגד לוגיסטי 6036 - בשונה ממה שתיארה נתניהו.
למעשה, נתניהו נפגשה עם אלמנתו של עדי שני, אך תיארה בפוסט פרטים על הלוחם רס"ן עידו שני בן ה-29, שנפל ב-7 באוקטובר.
קרוביו של רס"ן עידו שני, שהיה סגן מפקד סיירת הנח"ל בעת שנפל, זעמו - והגיבו באינסטגרם של שרה נתניהו. האם דבורה כתבה: "אין מצב שתיפגשי איתי או עם מישהו מבני ביתי מבלי שתשמעי מאיתנו כמה בעלך והממשלה שהוא עומד בראשה אחראים למותו של בני ולמותם של גיבורים כמותו".
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו מאשימה את הדובר בטעות
שרה נתניהו מאשימה את הדובר בטעות
שרה נתניהו מאשימה את הדובר בטעות
מעיין, אלמנתו של עידו: "תעיפי את השם של בן זוגי מהפוסט שלך, את מבזה את זכרו. ואולי פעם הבאה תקשיבי למה שאלמנות שאת פוגשת מספרות לך, או תתדרכי קצת יותר טוב את מי שכותב לך את הפוסטים". האח אילון: "אל תדברי מעולם על אחי המתוק שנהרג בעודו מנסה להציל את המדינה שאת הורסת. ותעשי בדיקה מה את מפרסמת".
רק שעות ארוכות לאחר מכן שרה נתניהו מחקה את הפוסט - ובפוסט החדש האשימה את הדובר וכתבה כי "בעקבות טעות של הדובר שמנהל את חשבון האינסטגרם שלי, אני מבקשת לפרסם מחדש את הפוסט".
הפעילה החברתית נאווה רוזיליו עלתה על רצף הטעויות, והעלתה בחשבון ה-X שלה תמונה מהפוסט שנמחק. "העיקר שגרפת כמה מאות לייקים על התמונה. איזה ניתוק, איזו בושה", היא כתבה.
ליאור, אלמנתו של עדי שני, אמרה ל-ynet: "הייתה טעות של מי שהכין לה את דף המסרים, והבנו את זה תוך כדי הפגישה. להגנתה, היא הייתה מאוד אמפתית בפגישה וקשובה. הטעות לא דרמה מבחינתי, וזה לא מה שיחזיר לי את עדי או ישנה את השורה התחתונה".
פורסם לראשונה: 11:56, 13.07.24