חיזבאללה שיגר הלילה (בין ראשון לשני) מטח לילי של עשרות רקטות לאזור נהריה, שריפות פרצו בשטח פתוח באזור היישוב עבדון שבגליל המערבי ובקרבתו. מאוחר יותר במהלך הלילה עדכן דובר צה"ל כי 30 רקטות חצו מלבנון, חלקן התפוצצו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף - וצה"ל תקף את מקורות הירי.
( צילום: ירון ברנר, מיקי שמידט)

2 צפייה בגלריה
תיעוד מהמטח לאזור נהריה
תיעוד מהמטח לאזור נהריה
תיעוד מהמטח לנהריה
במהלך הלילה אף פרצה שריפה בשטחים הסמוכים למושב שייח דנון שבמועצה האזורית מטה אשר. כוחות כיבוי בסיוע אנשי הבטחון במועצה השתלטו על האש. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי ארבעה צוותי כיבוי פעלו להשגת שליטה על האש שפרצה הלילה בכמה מוקדים בשטחים פתוחים, בעקבות שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב כברי. הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות על המטח וטען שירה לעבר בסיס צבאי בגעתון בתגובה על התקיפה שאירעה אתמול במערוב שבדרום לבנון.
בלבנון דיווחו כי באותה תקיפה נפצעו 12 אנשים - 11 מהם אזרחים סורים, ואחד לבנוני. התקיפה במערוב, סמוך לאזור צור, כוונה לעבר מבנה מגורים - זמן קצר אחרי ששני פעילי חיזבאללה שרכבו על אופנוע חוסלו בטייבה שבדרום לבנון. סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי לפחות אדם אחד נפצע בתקיפה באורח קשה.
לפני כן הודיע דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שזוהתה במרחב טייבה שבדרום לבנון. בהמשך הודיע ארגון הטרור חיזבאללה כי שניים מפעיליו, מוחמד האני חידר ועלי סמיר חג'אזי, נהרגו בדרום לבנון. מתחילת המלחמה הודיע ארגון הטרור על מותם של 406 פעילים.
תיעוד הירי מכיוון שייח דנון

2 צפייה בגלריה
לבנון, מערוב:  הותקף מבנה מגורים
לבנון, מערוב:  הותקף מבנה מגורים
מבנה המגורים שהותקף במערוב - מה שהוביל לשיגור עשרות הרקטות לאזור נהריה
עוד הוסיף אמש דובר צה"ל כי "מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי באזור דרדרע'יה. בתום התקיפה זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמל"ח במבנה. כמו כן, הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא ואל ג'יבין שבדרום לבנון".
הודעת דובר צה"ל הגיעה זמן קצר אחרי שהתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה באזור ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. חמש רקטות התפוצצו אז בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.