תיעוד יוצא דופן מלב שג'אעיה, בזמן ששר הביטחון אומר כי בישראל מתחילים לזהות "סממני שבירה" בעזה: במסגרת פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בשכונה בעזה, נתקלו כוחות מהיחידה ללוחמה בטרור (לוט"ר) עם לוחמים מגדוד 74 בחוליית מחבלי חמאס בתוך בית ספר.
התיעוד הדרמטי מההיתקלות בבית הספר
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
פיר מנהרה שנגלה בכיתה בבית ספר בשג'עייה
פיר מנהרה שנגלה בכיתה בבית ספר בשג'עייה
הפיר שהתגלה בבית ספר בשג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
פיר מנהרה שנגלה בכיתה בבית ספר בשג'עייה
פיר מנהרה שנגלה בכיתה בבית ספר בשג'עייה
(צילום: דובר צה"ל)
המחבלים ניסו למשוך את הכוח למארב ממולכד של ירי ומטענים, וחוסלו על ידי לוחמי יחידת הלוט"ר, ובסיוע ירי טנקים של גדוד 74. צפו בהיתקלות הדרמטית.
הלוחמים ביצעו סריקות בבית הספר ואיתרו פיר מנהרה באחת הכיתות - שהוביל אל מסגד בשכונה. פלגת הלוחמים המיוחדת של יחידת לוט"ר מחטיבת המרום נכנסה לראשונה ללחימה בעזה, כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים. לכוחות נוספו מומחים בפריצה בחבלה ובצלפים, שמתמרנים עם היחידות המובחרות מתחילת הפעילות הקרקעית.
הערב ערך שר הביטחון יואב גלנט ביקור בגבול הרצועה, ופגש לוחמות ולוחמים מגדוד קרקל ומהשריון. הוא שוחח עם הלוחמות, שמע על פעולתן ב-7 באוקטובר לחיסול מחבלי החמאס בדרום העוטף, ועל הסיוע באש שהן מעניקות לפעולה הקרקעית.
גלנט מדליק נר שני של חנוכה בגבול עזה
(צילום: אלעד מלכה )

גלנט, שהדליק נר שני של חנוכה בביקור, אמר ללוחמות: "אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית החזקה, הבולטת והמוצלחת. נשים לא נלחמו באמת בצה"ל מ-1948, זה פעם ראשונה שזה קורה אחרי 75 שנים. התוצאות מרשימות מאוד, גם בתפעול הכלים, גם בתוצאה המבצעית וגם בפיקוד".
לדבריו, "לוחמי צה"ל נמצאים בעשרות מקומות ברחבי עזה ומדליקים נרות חנוכה - זה הניצחון של המכבים החדשים על הרשע ועל החושך. במדינת ישראל יש אור ובעזה יש חושך - זה ילך ויעצים. אני רואה את הסממנים שמעידים על השבירה שמתחילה בתוך עזה, ולכם ולכן יש חלק מרכזי בעניין הזה. ואני רוצה שתדעו שעם ישראל כולו מאחוריכן".
בתוך כך, צה"ל פרסם הערב את פקודת ההתקפה של חטיבת גבעתי לפני היציאה ללחימה בחאן יונס - שהוקדשה לאל"מ אסף חממי ז"ל, שלחם לצד מפקד החטיבה אל"מ לירון בטיטו.
"כמו חממי, ככה גבעתי": פקודת ההתקפה בחאן יונס של מח"ט גבעתי
(צילום: דובר צה"ל)

(צילום: יואב זיתון | עריכה: גיא פוקס)

ביום היציאה להתקפה של גבעתי בחאן יונס הובא למנוחות אל"מ חממי, שמחבלי חמאס חטפו את גופתו, ואל"מ בטיטו פנה ללוחמיו: "תחנות מצודה, כאן קודקוד. רגע לפני היום בבוקר חלקנו כבוד אחרון לחממי, חברנו היקר שנפל כאן ממש לידינו בקיבוץ נירים. לפני 59 ימים חממי כמו חממי קפץ ראשון מהבסיס, נלחם פה במחבלים, התריע בפני כל הגזרה, הצליח לדרוך אותם להכריז פה שיש אירוע חריג, אירוע מורכב ולצערנו נפל ביחד עם כל החפ"ק שלו.
"אז היום אנחנו ברוח של חממי, לזכרו ועם המשפחה היקרה שלו ואשתו שיידעו שזוכרים אותו, נילחם כמו שחממי נלחם בעוז רוח, עם פיקוד מלפנים, בנחישות. כמו חממי, ככה גבעתי. אני סומך עליכם, אתם יחידה אחת חזקה, בלתי שבירה, עד הסוף עד הניצחון. נועו למשימותיכם, התקפה, התקפה, סוף".