משרד החוץ הודיע אמש (יום שבת) כי המאבטח דניאל חיים, שנעצר במעבר טאבה בסוף החודש הקודם בגלל קליעים ששכח בתיקו, שוחרר ממצרים ו"התאחד עם משפחתו באילת לפני זמן קצר". שר החוץ אלי כהן, כך נמסר, "הודה לשלטונות במצרים על שיתוף הפעולה ולמנכ"ל משרד החוץ רונן לוי שריכז את הפעולות שהובילו לשחררו".
1 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים. התאחד עם משפחתו באילת
חיים, בן 24 מחולון, נעצר ב-24 באוגוסט בדרכו לחופשה בסיני, לאחר שבתיקו נמצאו חמישה כדורי אקדח. חיים עובד בחברת אבטחה ומחזיק ברישיון לאקדח. לאחר חקירה, מעצרו של חיים הוארך בבית משפט בנואיבה והטלפון הנייד שלו הוחרם. חבריו שהיו עימו הורשו להמשיך בטיול.
משפחתו פנתה למשרד החוץ וביקשה את עזרתו, והמשרד והקונסול בקהיר פעלו לשחרורו. עו"ד בועז קניג, המייצג את חיים, ציין אז כי הוא צעיר נורמטיבי ששירת שירות מלא בצבא ושכח את הקליעים בשוגג. "לא ברור לנו מדוע המעצר הוארך בכל כך הרבה ימים", אמר אחרי ההחלטה להאריך את המעצר.
מעצר ישראלים עם כדורי אקדח בתיק הוא דבר נפוץ למדי, אך לרוב המקרים הללו מסתיימים אחרי יום-יומיים בגירוש וקנס. לא ברור מדוע הפעם החליטו המצרים להחמיר. לפי המצרים, החשש המרכזי הוא שהציוד עלול להיתפס על ידי גורמי טרור מקומיים ולשמשם לפעילותיהם. בנוסף, הם הדגישו כי קנאביס על כל צורותיו, גם לשימוש אישי או רפואי, אסור בסיני, והמליצו להימנע מכניסה גם עם משככי כאבים ותרופות טבעיות העלולות להיתפס כחשודות. פירוט מלא של ההגבלות והאיסורים מפורסם גם באתר משרד החוץ ובאפליקציית TravIl.
פורסם לראשונה: 21:47, 16.09.23