הן שירתו בהצטיינות בליבת העשייה המבצעית של משטרת ישראל בשורת תפקידים מאתגרים ותובעניים, וחלמו לשבור את תקרת הזכוכית ולקבל את המינוי הנכסף למפקדת תחנת משטרה. בסבב המינויים האחרון הוחלט כי ארבע נשים בדרגת סגן-ניצב ימונו למפקדות תחנה בערים פתח תקווה, מודיעין, מעלות ובית שאן. בראיון מיוחד הן מספרות על הדרך שעברו לתפקיד, ועל האחריות הכבדה שעל כתפיהן, וגם מקוות שבקרוב מינוי של אישה לתפקיד בכיר במשטרה כבר לא יהיה ידיעה חדשותית.

סגן-ניצב רויטל קרקו, מפקדת תחנת פתח תקווה

סנ"צ רויטל קרקו, בת 47, מתגוררת בנתניה ואמא לעילאי בן ה-13. היא התגייסה למשטרת ישראל ב-1996, דור שני במשטרה לאבא רפ"ק יעקב קרקו ששירת כקצין חקירות במרחב שרון. "אני זוכרת את עצמי כילדה מגיעה עם אבא לעבודה", סיפרה בהתרגשות. מאז גיוסה שירתה בתחום החקירות, באירועים מורכבים מול בכירי ארגוני הפשע, ובאחד מרגעי השיא במשטרה הייתה שותפה לפיצוח רצח הילדה רוז פיזם ז"ל.
4 צפייה בגלריה
סנ"צ רויטל קרקו
סנ"צ רויטל קרקו
סנ"צ רויטל קרקו
(צילום: יאיר שגיא)
ב-2016 קיבלה את הפיקוד על משטרת גבעתיים, והיום תחל את תפקידה החדש כמפקדת תחנת משטרת פתח תקווה: "זו אחריות עצומה, התחנה כוללת כ-200 שוטרים ואני מגיעה לתפקיד בחרדת קודש". סנ"צ קרקו סיפרה על החזון שלה לתפקיד: "אני עובדת עם הלב, ורוצה ומקווה שהשוטרים יביאו את הלב והנשמה למשמרת, שירגישו בשליחות למען ציבור האזרחים שאנו משרתים".

סגן-ניצב לינור לוי, מפקדת תחנת מודיעין

סנ"צ לינור לוי, בת 44, מתגוררת בנווה אילן, נשואה ואם לשלוש בנות. התגייסה למג"ב ב-1997 כלוחמת, ונשארה במשטרה עד היום. בעוד כשלושה שבועות, תקבל לינור את הפיקוד על תחנת המשטרה במודיעין וסופרת את הדקות עד למעמד המרגש. "עבורי זה חלום שהתגשם. הייתי מפקדת פלוגה במג"ב ירושלים, שירתי בלב העשייה הביטחונית ובחזית מול הטרור. בהמשך עברתי למשטרה הכחולה במחוז ירושלים", תיארה את הדרך שעברה, "שם ברגע הזה סימנתי לי כיעד להיות מפקדת תחנת משטרה".
4 צפייה בגלריה
סנ"צ ליאור לוי
סנ"צ ליאור לוי
סנ"צ ליאור לוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סנ"צ לוי מסיימת בימים אלה את תפקידה כראש ענף סיור בירושלים. במסגרת התפקיד התובעני עבדה מסביב לשעון באזור הר הבית והשכונות במזרח ירושלים באירועים מורכבים כמו צעדת הדגלים ומבצע אבטחה וליווי שיירת נשיא ארה"ב. "חשוב להדגיש שקיבלנו את הפיקוד בגלל המקצועיות שלנו ולא בגלל המגדר", אמרה על ההחלטה למנות ארבע נשים למפקדות תחנה, "בנוסף זה מסר כלפי הבנות שמתגייסות עכשיו ובתחילת דרכן במשטרה, יש לאן לשאוף וניתן לנפץ כל תקרת זכוכית".

סגן-ניצב גלית וינוגרד, מפקדת תחנת מעלות

סנ"צ גלית וינוגרד, בת 52, אמא לשלושה ילדים מיסוד המעלה, קיבלה את הפיקוד על תחנת משטרת מעלות. סנ"צ וינוגרד התגייסה למשטרה ב-1998, והיא בעלת ניסיון בעשייה המשטרתית בתחומי חקירות מודיעין וסיור. במהלך שירותה זכתה להיות בצוות החקירה בפרשייה של הרב עזרא שיינברג, ובימים אלה היחידה ללוחמה בפשיעה שתחת פיקודה, חוקרת את רצח הנער יואל להנגהל ז"ל בקריית שמונה. היא רואה בתפקיד אליו מונתה פסגה משמעותית בקריירה: "מפקדת תחנה זה התפקיד הכי משמעותי במשטרת ישראל שנוגע באזרחים. בפיקוד על תחנה המשטרה במעלות יש אתגר מיוחד, שכן יש אחריות על תושבים מכל הדתות והעדות - יהודים דרוזים נוצרים ומוסלמים".
4 צפייה בגלריה
סנ"צ גלית וינוגרד
סנ"צ גלית וינוגרד
סנ"צ גלית וינוגרד
(צילום: אפי שריר)
"כן ירבו נשים כמפקדות במשטרה. אבל ביום שלא יהיו כותרות בעיתונים על נשים שמונו לתפקיד, נדע שהגענו למקום מצוין", היא אומרת על המינוי שלה ושל העמיתות שלה, "אני ערוכה ומוכנה עכשיו לתפקיד מאתגר, שהעבודה בו היא 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כשעל כתפיי יש אחריות לכל מה שמתרחש בתחנה".

סגן-ניצב רונה מורד, מפקדת תחנת בית שאן

סנ"צ רונה מורד, בת 55 מקיבוץ בית אלפא, היא אם לשתי בנות וסבתא גאה לנכדה בת שנתיים. היא התגייסה למשטרה לפני 34 שנים, וסיפרה כי כבר כשסיימה קורס קצינים ב-99' נכנסה למפקד מרחב איילון דאז, ניצב בדימוס אורי בר לב, ודרשה להיות קצינת סיור. לדבריה, השיב לה בר לב בזמנו כי אין נשים בתפקיד. "אבל בסוף קיבלתי את התפקיד", היא מספרת כי כך הייתה לקצינת הסיור הראשונה במשטרת ישראל, בבת ים ובחולון, "שם סימנתי את המטרה להגיע להיות מפקדת תחנת משטרה, והגשמתי".
4 צפייה בגלריה
סנ"צ רונה מורד
סנ"צ רונה מורד
סנ"צ רונה מורד
(צילום: שרון צור)
במהלך שירות ארוך במגוון תפקידים באגף החקירות היא הייתה שותפה בפיענוח תיקי רצח סבוכים. אחד מהם לא יוצא לה מהראש עד עכשיו: "הדבר שאני לוקחת איתי מאז ועד היום זה הרצח של הטרנסג'נדרית ירדנה מרש, שהייתה מגיעה אלי לתחנת יפו ושופכת את ליבה. היה קשה להגיע לזירת רצח ולמצוא אותה שם".
סנ"צ מורד סיפרה כי בדרך לשבירת תקרת הזכוכית היו לא מעט קשיים. "יש לי שתי בנות, רותם הגדולה בת 33, ויעל שכיום בת 27, ילדה עם צרכים מיוחדים", שיתפה, "אני זוכרת את עצמי בקורס קצינים, כשיעל בגיל חצי שנה, מפרכסת בבית ובן זוגי מטפל בה. אני התמודדתי אז עם לסיים את קורס הקצינים בהצלחה".