1 צפייה בגלריה
"לא אהיה עלה תאנה". ליברמן ורה"מ נתניהו
"לא אהיה עלה תאנה". ליברמן ורה"מ נתניהו
"לא אהיה עלה תאנה". ליברמן ורה"מ נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
בליכוד הודיע הערב (שבת) כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן החליט להצטרף לממשלת החירום, שלושה ימים לאחר הקמתה עם הצטרפותו של המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ. עם זאת, בהודעת הליכוד, שהופצה ללא תיאום עם ליברמן, צוין כי הוא יצורף לקבינט המדיני-ביטחוני הרחב, וליברמן הבהיר מאוחר יותר כי יסכים להצטרף רק לקבינט המלחמה המצומצם: "לא אהיה עלה תאנה. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38".
קבינט המלחמה כולל שלושה חברים בלבד: נתניהו, גנץ ושר הביטחון יואב גלנט, בעוד שהרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והשר רון דרמר משמשים בו כמשקיפים. חרף הצהרתו, ליברמן הדגיש כי "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את החמאס וראשי החמאס. אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר".
אביגדור ליברמן מודיע כי יסכים להצטרף לממשלה בתנאי שחמאס יחוסל
(צילום: ישראל ביתנו)

מטעם הליכוד נמסר מוקדם יותר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את ליברמן להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני, וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. ח"כ ליברמן הסכים להזמנתו וראש הממשלה נתניהו בירך על הצטרפותו". גם גנץ בירך על צירופו של ליברמן לממשלה, וכן השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.
מאז פרוץ המלחמה בדרום עם מתקפת הפתע של חמאס בשבת הקודמת, ליברמן התבטא בעד מיטוט חמאס, ואף שלח מכתב לנתניהו ולחברי הקבינט, שבו אמר כי מפלגתו תצטרף לממשלת חירום אם מטרת המלחמה תהיה חיסולו של ארגון הטרור. קריאתו של ליברמן הגיעה בטרם הקמת ממשלת החירום וברקע פגישת נציגי המחנה הממלכתי והליכוד בעניינה.
מוקדם יותר הערב הדגיש ראש המל"ל צחי הנגבי כי הממשלה קבעה ש"לחמאס אין תקומה. הוא לא יהיה השליט הריבון ברצועת עזה לאחר המלחמה", כך שדרישתו של ליברמן נענתה למעשה. עם זאת, גם בטרם הצטרפותו לממשלת החירום, ליברמן הצהיר שיעניק גיבוי להחלטותיה. "נתמוך בכל פעולה שתוביל לחיסול החמאס. לממשלה יש 100% גיבוי מצד סיעת ישראל ביתנו גם ללא שום תמורה", מסר.
עם הקמת ממשלת החירום, ליברמן כתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי "כל דבר פחות מחיסול מוחלט של החמאס - ולא ניתן לחסל את חמאס ללא כניסה קרקעית לעיר עזה ובעיקר השמדת עזה התחתית - לא יביא את התוצאה הרצויה". לדבריו, "כמו שגולדה מאיר לאחר רצח הספורטאים במינכן קיבלה החלטה נחושה לסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב בטבח הנוראי אז, גם היום חייבת להיות החלטה ברורה וחד משמעית על חיסול חמאס בדגש על כל ראשי החמאס בעזה ובחו"ל".