אחרי חמישה חודשים בשירות מילואים בצפון, רס"ל במיל' מלכיה גרוס קיבל צו נוסף, והפעם לרפיח. שבועיים אחרי הכניסה הראשונה שלו לעזה, כשהוא משמש בתפקיד נהג הטנק של מפקד המחלקה, הוא נפל בתאונה מבצעית שנסיבותיה עדיין נחקרות.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') גרוס מלכיה ז"ל
רס"ל (במיל') גרוס מלכיה ז"ל
רס"ל (במיל') מלכיה גרוס ז"ל. "רצה להיות בתפקיד קדמי יותר"
(צילום: דובר צה"ל)
"מלכיה השתחרר ממסלול ה'הסדר' לפני ה-7 באוקטובר וקיבל סמס בשמחת תורה להגיע ליחידת מחסני החירום שלו. הוא הגיע לגדוד שהוא היה אמור להיות בו אבל הם היו מעל 100 אחוזי גיוס ושמו אותו להיות נהג נגמ"ש בתאג"ד למרות שהוא טנקיסט", מספר אביו דובי. "אחרי שלושה שבועות הוא הבין שהוא רוצה להיות בתפקיד קדמי יותר והחליט שהוא רוצה לעזוב את הגדוד. בסוף מצאו לו מקום, להיות נהג של אחד ממפקדי המחלקות. הוא היה בצפון חמישה חודשים. אחרי זה השתחרר וקיבל צו גיוס לרפיח. לפני שבועיים הוא נכנס פעם ראשונה לרפיח".
מלכיה, בן 25 במותו, נולד וגדל ביישוב סוסיא בדרום הר חברון שאיבד כבר ארבעה מבניו. "היישוב כאן מאוד חזק ולכן יש כאן צוות שעוטף אותנו. יש פה פשוט משפחה אחת גדולה. הבחורים הצעירים מסוסיא יודעים שהם ילכו למקום הכי קרבי שיש. ככה זה פה בסוסיא. ככה חונכנו. ככה אנחנו עושים", אומר דובי.
מלכיה למד בתיכון במרכז האקדמי "מכון לב" בירושלים וסיים את התיכון עם תואר ראשון במדעי המחשב. לאחרונה התלבט האם ללכת לכיוון של הייטק, אך לבסוף החליט ללכת לתחום של הוראה וללמד מתמטיקה. "מלכיה אמר 'כסף זה כסף, אבל אני רוצה משהו עם יותר נשמה ותוכן'. בסוף עשה הסבה להוראת מתמטיקה כדי להיות מורה", מספר אביו.
2 צפייה בגלריה
רס"ל מלכיה גרוס ז"ל התנדב בעמותת זיכרון מנחם
רס"ל מלכיה גרוס ז"ל התנדב בעמותת זיכרון מנחם
רס"ל מלכיה גרוס ז"ל, התנדב בעמותת "זכרון מנחם"
כבר במהלך התיכון התנדב מלכיה בעמותת "זכרון מנחם". במקביל התנדב גם בתנועת הנוער בני עקיבא. דובי מספר כי מלכיה היה דמות רב גונית שידעה לשלב קודש וחול. "הוא רצה לחבר בין הדברים. הוא היה אומן בביטבוקס והיה משתמש בזה בפעילויות שהוא היה עושה. היה לו גם פודקאסט בשם 'מעניין ת'סבתא', שמדבר בייחוד על נושאים היסטוריים על ארץ ישראל. הדבר שהיה הכי חשוב למלכיה היה להחזיר את הביטחון לישובי הצפון והעוטף כדי שיחזרו לחיים נורמליים. זה מה שהוביל אותו. הוא הרגיש את המשמעות ברפיח. שהגדוד נלחם ומחסל מחבלים", מספר דובי.
ההלוויה של רס"ל במיל' מלכיה גרוס תתקיים מחר (יום ב') בשעה 17:30 בהר הרצל. אביו דובי אומר בסוף השיחה בגרון חנוק כי "מי שיכול לבוא לחלוק לו כבוד אנחנו נשמח".
בנות שירות ב"זכרון מנחם" בסורוקה סיפרו לאחר ששמעו על נפילתו של מלכיה כי "הוא היה מגיע ישר מהמילואים עוד לפני שעבר בבית. היה מחליף לחולצה של "זכרון מנחם" ונכנס באווירה טובה. הוא היה עובר במחלקה ומשמח את מי ששם, חניכים, צוות ואותנו בנות השירות. גם אם היה ילד אחד במחלקה הוא היה מגיע ונותן לו תחושה שהוא הכי חשוב, מנסה בכל דרך אפשרית להתחבר לילד ולשמח אותו כמה שיותר. אתמול בערב כשהמשפחות מהמחלקה שמעו את הבשורה התגובות היו קשות, ממש כואב הלב ולא נתפס". אביו מספר כי ביום שלישי האחרון כשקיבל מלכיה חופשה של כמה ימים מהצבא הוא נסע קודם כל לבית החולים סורוקה לבקר ילדים חולי סרטן ורק בשעות הערב הגיע לביתו ביישוב סוסיא.