במשך כמעט שנה חיזבאללה פרסם מדי יום את רשימת ההרוגים שלו בלחימה מול ישראל. אבל אז התחיל מבצע "חיצי הצפון", החלו ההפצצות בביירות, החל התמרון בדרום לבנון - וכל זה פסק. גם את שמות בכיריו שנהרגו חיזבאללה לא ממהר לפרסם, והרמטכ"ל אמר כי הדבר מראה שארגון הטרור במצב קשה.
1 צפייה בגלריה
עץ חיסולי הפורום הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה
עץ חיסולי הפורום הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה
אלו בכירי חיזבאללה שחוסלו, לפי התמונה שהציג הגרי
(צילום: דובר צה"ל )
"חיזבאללה מסתיר את ההרוגים אצלו, הוא לא אומר, ומצד שני הוא מדמיין הרוגים אצלנו", אמר בהערכת מצב הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, שבתחילת השבוע פורסמו שמועות שקריות בלבנון כאילו הוא היה היעד לכטב"ם שפגע בבסיס גולני. "יש פה פער, שבעיקר מעיד שהארגון נמצא במצב קשה. אנחנו צריכים להמשיך להגדיל את הפער הזה. לשמור על האנשים שלנו, לפגוע בפעילים שלהם, ובעיקר להבין שחיזבאללה במצוקה וצריך להגדיל אותה וללחוץ יותר חזק".
בריאיון לערוץ "אל-חורה", המשודר בשפה הערבית בארצות הברית, הציג דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, את רשימת בכירי חיזבאללה שחוסלו מתחילת המלחמה - ובראשם מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה. מי שהיה אמור להיות יורשו, האשם ספי א-דין, יו"ר המועצה המבצעת, סומן בסימן שאלה בתמונה - אף שבהודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר נכתב כי הוא חוסל. סימן שאלה סומן גם לצד תמונתו של עלי חוסיין הזימה, מפקד מטה המודיעין.
הרמטכ"ל: "הם במצוקה, להגדיל אותה וללחוץ יותר חזק"
(צילום: דובר צה"ל )

יתר בכירי חיזבאללה שחוסלו ומופיעים בתמונה שהציג הגרי הם איברהים מוחמד קובייסי, ראש מערך הטילים והרקטות; עלי כרכי, מפקד חזית הדרום; איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים; פואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר ביותר; נביל קוואק, מפקד יחידת הביטחון המסכל; מוחמד ג'עפר קסיר, מפקד יחידת 4400 להעברת אמל"ח; מוחמד חוסיין סרור, מפקד יחידת ההגנה האווירית; סוהייל חוסייני, ראש מערך המטה; מוחמד סכאפי, ראש מערך הקשר; וד'ו אל-פקאר חינאווי, מפקד דיוויזיית האימאם חוסיין.
בריאיון הציג כאמור הגרי תמונה של חברי הפורום הבכיר של חיזבאללה שחוסלו והוסיף כי ארגון הטרור הוא זה שהחל בתקיפה נגד ישראל לפני שנה. הגרי אמר כי צה"ל ימשיך ויתקוף מקומות שבהם חיזבאללה הסתיר נשק. "כל הבתים המכילים נשק של חיזבאללה יותקפו", הבהיר וציין כי גם גבולות לבנון יהיו במעקב כדי למנוע הברחות נשק.
"אנחנו לא נלחמים במדינת לבנון ובעם הלבנוני, אלא בחיזבאללה", הדגיש הגרי. "אנחנו מבצעים פעולות מוגבלות בדרום לבנון, מכוונים לכפרים המשמשים את הארגון, שאותם הוא הפך לבסיסי טרור ליד הגבול שלנו".
פורסם לראשונה: 22:36, 15.10.24