1 צפייה בגלריה
דגל חיזבאללה
דגל חיזבאללה
דגלי חיזבאללה. פעיל הארגון שנלחם בעבר בסוריה "גויס לרגל לטובת ישראל"
(צילום: רויטרס)
מנגנון ביטחון הפנים בלבנון פירק יותר מ-15 רשתות ריגול ישראליות שפעלו במדינה. כך דיווח הבוקר (יום ב') העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה. לפי הדיווח, כל אחת מהרשתות פעלה בנפרד, בכל רחבי לבנון ואף בסוריה. בעיתון הגדירו את החשיפה כ"אחד המבצעים הביטחוניים הגדולים ביותר" שבוצעו בלבנון מאז 2009, אז נחשפה רשת של המוסד.
המבצע הביטחוני החל לפני כארבעה שבועות, תוך שמירה על חשאיות מירבית בתוך המנגנון המבצע. במסגרת המבצע הגיעו לעשרות חשודים בפעילות לטובת ישראל, בצורה ישירה או עקיפה - בידיעתם או שלא בידיעתם, זאת לצורכי איסוף מידע על חיזבאללה והארגונים הפלסטיניים בלבנון.
בנוסף לכך, נכתב כי גם בתוך מנגנון ביטחון הפנים נמצאה פרצה בדמות אישיות בכירה שפעלה לטובת ישראל, וכן פרצה נוספת בארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, שבמסגרתה גויס אחד מפעילי הארגון בדרום לבנון שנלחם בעבר בסוריה. אותו איש חיזבאללה אמר בחקירתו כי הוא גויס על-ידי ארגון שטען שהוא עובד בשירות האו"ם.
הפעילות הענפה של רשתות הריגול, לפי הדיווח, חצתה את גבולות לבנון לסוריה, שם הופעל אדם בעל אזרחות סורית שתפקידו היה לספק מפות של דרכים ומבנים בבירה דמשק. בין המגויסים בלבנון היו עובדים בארגונים ומוסדות לא-ממשלתיים שסיפקו מידע על המצב הפוליטי והכלכלי במדינה, לצד מידע על מבנים ופעילות חיזבאללה בפרבר הדרומי של ביירות (רובע הדאחייה) שנחשב למעוז הארגון.
בסך הכול זומנו לחקירה במהלך החודש האחרון יותר מ-35 אנשים, ומתוכם נעצרו 20. העצורים הם ממוצא לבנוני (בני כל העדות), פלסטיני וסורי.