מג"ד חדש לגדוד 53 - תוך כדי לחימה: על רקע המשך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, מינו בגדוד מפקד חדש, סגן-אלוף רועי, שימשיך את דרכו של סגן-אלוף סלמאן חבקה ז"ל, שנלחם בעוטף עזה עם פרוץ המלחמה ונפל בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה לפני שבועיים.
"זה הדור שלנו - היום תורנו". טקס כניסת המג"ד החדש וקולות הקשר
(צילום: דובר צה"ל)

בטקס כניסתו לתפקיד, שנערך בשטח בתוך הרצועה, מפקד הגדוד הנכנס אמר: "סלמאן, היית לי חבר. הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה. נמשיך להוביל את החטיבה והאוגדה בכל משימה בהצטיינות. תודה על האמון - אין זה מובן מאליו".
מפקד עוצבת "ברק" (חטיבה 188), אלוף-משנה אור וולוזינסקי, גם הוא התייחס למורשת של חבקה: "סלמאן, תמיד אמרת שנועדנו להוביל לניצחון וחתרת לזה בכל רגע. הגעת לבארי באומץ לב ובמקצועיות, נלחמת והצלת נפשות רבות. אנשי הגדוד נלחמו והצילו חיים ברוח הגדוד, ברוח שלך. הייתי גאה לראות את הגדוד שלך כגדוד הראשון בחזית. גם בתמרון שהוביל לנפילתך - התייצבת מלפנים כדי לסייע לכולם. זאת מלחמה, ואין מלחמה צודקת וערכית מזאת. אני אומר פה לעם ישראל ובמיוחד למשפחת חבקה, סלמאן הוא גיבור ישראל".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהלחימה נגד ארגון הטרור חמאס בהובלת גדוד 53
תיעוד מהלחימה נגד ארגון הטרור חמאס בהובלת גדוד 53
"אין מלחמה צודקת מזו - נמשיך להוביל בהצטיינות"
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
סלמאן חבקה
סלמאן חבקה
"גיבור ישראל". סלמאן חבקה
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
אל"מ וולוזינסקי פנה למג"ד החדש: "רועי - אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד מג"ד 53 תוך כדי המלחמה. ראיתי אותך מתמודד עם רגעים מורכבים, יש לך את כל הכישורים ואת המנהיגות להמשיך להוביל את הגדוד לניצחון. אני אוהב אותך ובטוח בהצלחתך".
בקולות הקשר בתיעוד המצורף ניתן לשמוע כיצד הוכרזה כניסת המפקד החדש לתפקיד: "כאן קודקוד, היום נכנס מג"ד חדש בחטיבה 188 - רב-סרן רועי מג"ד 53 הוא מפקד הגדוד, שיהיה בהצלחה, מאמינים בו, תותח בן תותחים".