זירת התאונה בשומרון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני נהגי משאית נהרגו בצהריים (ראשון) בתאונת דרכים חזיתית בכביש 505 שבשומרון, בין ההתנחלויות מגדלים ותפוח. צוותי כיבוי ומד"א הוזעקו לזירה, אך לאחר פעולות חילוץ ממושכות נאלצו לקבוע את מותם של השניים, מחמוד אבו כיט מטירה ואיוב קוזמאר מקלקיליה.
התאונה אירעה סמוך לשעה 13:40, אז התקבל הדיווח עליה במרחב ירקון של מגן דוד אדום. הפרמדיק אדי גרמן והחובש אביאל ממליה סיפרו כי המשאיות היו בשולי הכביש, ובמרחק גדול אחת מהשניה, כשהן עם פגיעות קשות מאוד בחלקן הקדמי. "כוחות הכיבוי פעלו במשך זמן ממושך על מנת לחלץ את שני הנהגים שהיו מחוסרי הכרה וללא סימני חיים. לאחר בדיקות רפואיות נקבע מותם".
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות בכביש 505
תאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות בכביש 505
ההרוגים בתאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות בכביש 505
תאונת דרכים קטלנית בין 2 משאיות בכביש 505
אחת המשאיות הידרדרה לשוליים
רשף עומר חאמד, מפקד המשמרת בשירותי הכבאות, מסר כי "עם ההגעה למקום זיהינו זירה מורכבת וקשה, שתי משאיות עם סימני פגיעה קשים ביותר. לאחר תעדוף התחלנו בפעולות לחילוץ אחד הלכודים מאחת המשאיות, כשבסיום החילוץ קבעו גורמי הרפואה את מותו".
עורך הדין יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר כי "כבישי יהודה ושומרון ממשיכים לגבות קורבנות, ואני משתתף בצערן של המשפחות השכולות. שנים של הזנחה ממשלתית מובילות אותנו למצב שבו כל נסיעה בכבישי יהודה ושומרון מהווה הימור על החיים. תשתיות שלא סלחניות לטעויות הנהג, אכיפת משטרה שכמעט ולא קיימת והיעדר אמצעי בטיחות בסיסיים מובילים לתאונות דרכים קטלניות ולאובדן חיי אדם".
יעקב הוסיף כי "מדינת ישראל לא יכולה להתייחס לכבישים הללו כאילו היו החצר האחריות של המדינה. דין כביש 60 כדינו של כביש 20. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובמשטרה חייבים לשפר את הבטיחות והאכיפה בכבישי יהודה ושומרון כדי למנוע את התאונה הבאה. הצלת חיי אדם חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה וכך יש גם לפעול".