יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר (חמישי) את התנהלות הממשלה במלחמה, ואמר בריאיון ל-ynet כי "ראש הממשלה מאשים את השר לביטחון לאומי בהדלפות מקבינט, הוא עוקץ אותו בחזרה. אי אפשר לנהל מלחמה ככה, אי אפשר לנצח. אנחנו משדרים חולשה, וזה הולך ומתקבע שאנחנו לוזרים, אנחנו לא מסוגלים לנצח. ההרתעה הישראלית נשחקה לאפס".
(צילום: שמוליק דודפור)

ליברמן התייחס להסלמה בגזרת הצפון, ואמר כי הוא "שומע מפי ראש הממשלה דברים הזויים. כלומר, פתאום אנחנו שומעים שהוא רוצה להגיע להסכם מדיני, להסדרה עם לבנון, על הגבול. זה עוד פעם, בדיוק כמו שצ'רצ'יל אמר - הייתה לכם ברירה, בושה ומלחמה, בחרתם בבושה, קיבלתם גם בושה, גם מלחמה. זה בדיוק מה שהיה עם חמאס לפני 7 באוקטובר. גם אחרי מהומות הגיעו להסדרה עם חמאס, הבטיחו להגדיל את כמות הפועלים, שייכנסו לישראל, הגדילו, הבטיחו להגדיל קצבה קטארית, להגדיל מרחב דיג, הודיעו שלחמאס אין עניין בהסלמה, שהוא מורתע".
הוא הוסיף: "אין לנו אינטרס לתקוף, אין לנו אינטרס להיכנע לטרור, כי אנחנו משדרים חולשה. כל מה שאנחנו צריכים לדרוש זה לממש את החלטה 1701. כרגע זה נראה כמו כניעה לטרור. זו פגיעה גם במורל וגם בהרתעה, ואף אחד לא יחזור ליישובי הצפון. בלי מימוש החלטה 1701 אף אחד לא יחזור מכל התושבים שעזבו את הצפון".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט מגיע לפגישה עם לויד אוסטין
יואב גלנט מגיע לפגישה עם לויד אוסטין
" נושא באחריות מיד אחרי רה"מ". גלנט
(צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
2 צפייה בגלריה
נתניהו
נתניהו
"אומר דברים הזויים". נתניהו
(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
בנוגע להתקדמות הלחימה ברצועת עזה, אמר ליברמן כי "כרגע יש תסכול רב, במיוחד בקרב אלה שנמצאים שם ברפיח. כל החיילים, כל הקצינים, הם פשוט מתוסכלים. יש שם מצב רוח קשה. הם באמת לא מבינים מה רוצים. הם מרגישים כמו ברווזים במטווח, סך הכול תפסנו איזשהו פס צר, לא נכנסים פנימה, עושים מין גיחות, קצת מגרדים את השכונות הפנימיות, אבל אנחנו סך הכול מרוכזים - יש את הביתור של הרצועה, פס אחד, ופס שני זה לאורך ציר פילדלפי. לא אומרים מה התוכניות, מה התכלית, מה לוח הזמנים. אנשים פשוט מתוסכלים שם".
ליברמן ציין את אכזבתו מניהולו של שר הביטחון יואב גלנט: "אני חושב ששר הביטחון נושא באחריות מיד אחרי ראש הממשלה. הוא היה עשרה חודשים שר הביטחון, הוא היה חלק מקונספציה. גם הניהול אחרי 7 באוקטובר הוא מבחינתי ניהול כושל. לא יכול להיות שמלחמת יום הכיפורים לקחה לנו 19 יום, וביום ה-19 היינו על אם הדרך לקהיר ולדמשק, ופה אנחנו כבר 265 יום ממש מתחרבשים פה ברצועה".
הוא סיכם את עמדתו בנחרצות: "מה שברור, הממשלה הזאת לא מסוגלת להכריע, היא לא מסוגלת להוביל את עם ישראל לחוף מבטחים. היא לא מסוגלת לנצח, לא בדרום ולא בצפון".