סיגל יאנה איצקוביץ', החשודה ברצח בנה בן ה-6 ליאם, דיברה היום (רביעי) בבית המשפט וביקשה להשתחרר. "אני ומשפחתי עברנו התקפה על-ידי חוצנים במשך שבועיים", אמרה האם, שכשירותה לעמוד לדין עדיין נבחנת. "זו הייתה התקפה אינטנסיבית. ראיתי חוצנים, נחטפתי לחללית עם המשפחה שלי, ולא הייתה לי שום הגנה".
היא טענה, חרף החשדות החמורים נגדה כי "אני צריכה לחזור הביתה להתארגן, לאסוף דברים, לנקות, להכין אוכל. יש לי מלא דברים לעשות בבית".
מתוך הדיון בבית המשפט, היום
(צילום: יעל צ'כנובר)

2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרה של האם סיגל איצקוביץ' מהרצליה בגין חשד לביצוע רצח בנה וכלב
הארכת מעצרה של האם סיגל איצקוביץ' מהרצליה בגין חשד לביצוע רצח בנה וכלב
כתב אישום יוגש נגדה. סיגל איצקוביץ'
(צילום: יעל צ'כנובר)
זו הפעם החמישית שאיצקוביץ' מובאת להארכת מעצר, וכעת הוגשה נגדה הצהרת תובע לפני כתב אישום. לפי המשטרה, פעולות החקירה שנשארו הן טכניות, ויש להאריך את מעצרה של איצקוביץ' בחמישה ימים נוספים. לטענת עורך דינה, עו"ד בנימין מלכא, "החשודה הועברה לבית החולים שלוותה אך בשל מניפולציה חקירתית הושגה הסכמתה לחזור למתקן הכליאה".
נציג המשטרה השיב מנגד כי "לא ידועה לי שום מניפולציה". לטענת עורך הדין, נאמר לחשודה: "כדאי לך לחזור למתקן הכליאה ואז החקירה תיגמר מהר". לדיון הבא החשודה צפויה להגיע פיזית, והשופטת ציינה כי "למעשה החקירה הסתיימה ומדובר בהשלמות טכניות בלבד. נתתי דעתי למכלול השיקולים ואני מורה להשאיר את החשודה במעצר עד ליום ראשון, לנוכח חומרת הראיות ועילת המסוכנות".
בדיונים קודמים העלה עורך דינה את היותה מוכרת לרווחה, בערים בהן התגוררה בעבר, וכי המשטרה אף הוזעקה לבית המשפחה מספר פעמים. בשנת 2018 כשבנה המנוח היה פעוט היא אף איימה לקפוץ מגג בניין בירושלים כשהוא בידיה. עורך הדין מלכא חזר מספר פעמים על הטענה שמדובר במחדל וכישלון של רשויות הרווחה ושל המשטרה על כך שהיא לא נותרה בפיקוח.
בשבוע שעבר סיגל חזרה לראשונה לבניין שבו דקרה את בנה ליאם למוות. המטרה הייתה שתשחזר את המעשה המזעזע, אך השחזור לא יצא לפועל לפי גורמים מכיוון ש"השתוללה" במקום. סנגורה לא הופתע מכך ואמר כי "מצבה הנפשי לא טוב כדי לבצע שחזור". "פגשתי את סיגל לפני מה שאמור היה להיות שחזור, אולם כפי שטענתי ואוסיף לטעון, הקשר בין סיגל לבין התמצאות במרחב, בזמן ובמקום הוא מקרי בהחלט", אמר, "אני למד מפרסומים שונים שסיגל לא הייתה יכולה לשחזר. אינני מופתע שזה המצב, בגלל שאני ער למצבה הקשה והעגום מיום מעצרה ועד היום כנראה".
2 צפייה בגלריה
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6 ז"ל עם כלבו
ליאם בן ה-6
הרצח המזעזע אירע בדירת המשפחה בהרצליה לפני כמעט חודש, ב-16 ביולי: איצקוביץ' בת ה-33 דקרה למוות את בנה ואת כלב המשפחה עם גרזן שלפי החשד של החוקרים רכשה מבעוד מועד - ואז יצאה החוצה כשהיא יחפה ומגואלת בדם, וצעדה לעבר קניון שבעת הכוכבים הסמוך - תוך שהיא מטילה אימה על עוברי אורח עם הגרזן, ובין היתר פוגעת עימו במכונית שחלפה לידה. היא ניסתה לתקוף את המאבטח בכניסה לקניון, וזה נאבק בה עד למעצרה. תחילה דווח רק על מסע התקיפות ליד הקניון, ורק בהמשך גילתה הסבתא, אמה של איצקוביץ', את הזוועה בתוך הדירה.
מאז הרצח המזוויע הוארך מעצרה של איצקוביץ' חמש פעמים כאמור, והיא נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית שנועדה לענות על השאלה האם היא כשירה לשהות במעצר ומסוגלת לעמוד לדין. איצקוביץ' התנצלה בדיון קודם על מה שהגדירה "מעשה מתועב". כאשר הטיחה האשמות שונות בבן זוגה, וטענה ש"התנכל" לה כלכלית, השופטת קטעה אותה.
איצקוביץ' הודתה בחקירתה במעשים המזוויעים שמיוחסים לה, והכתה על חטא. כשנשאלה לגבי הסיבה שגרמה לה לרצוח את בנה, היא השיבה: "אני לא יודעת מה קרה לי. אולי דבק בי שד. הייתי באמוק, ראיתי הכול שחור בעיניים, וקול אמר לי לעשות את המעשה הזה. דקרתי אותם מהר, את הבן שלי ואת הכלבה, לקחתי את הגרזן ויצאתי החוצה מהבית בלי לדעת מה אני עושה. ברחתי לרחוב, הייתי בתוך בלבול עד שעצרו אותי".
בכתבה שפורסמה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" תואר בין היתר העניין שפיתחה איצקוביץ' במיסטיקה יהודית, שממנה עברה לשלב הבא: תקשור עם "חוצנים" וחבירה לחוגים שמאמינים בקיומם של חייזרים דמויי זוחלים ששולטים בכדור הארץ עם חזות אנושית וצוברים כוח פוליטי. מדובר בקונספירציה מוכרת ונטולת היגיון או בסיס, אך הדבר מעולם לא הפריע לחובבי תיאוריות קשר.
כך למשל, בדיון ברשת חברתית שעסק בחוצנים, איצקוביץ' סיפרה על תקשורים שעשתה עם מלאכים ועל ביקור של חוצנים אצלה בבית, וכך היא פירטה: "החלטתי לפנות למלאך מֶטָטְרוֹן (דמות במיסטיקה היהודית שמשמשת גם במסורות מאגיות שונות) באמצעים פשוטים: יחסים, תקשור ותפילה. אחרי מספר ימים באו ארבעה חוצנים לדירה שלי, בעודי מרגישה (את) נוכחותם למספר שבועות. אז נסתרות דרכי האל ואנחנו כאן לחוות ולחקור אותן".