שרת החוץ של יפן, יוקו קמיקאווה, שיגרה איגרת לשר החוץ ישראל כ"ץ שבה הביעה את שמחתה על שחרור ארבעת החטופים במבצע החילוץ בשבת. שרת החוץ ציינה כי פגשה בדצמבר האחרון את נציגי משפחות החטופים ובהם את יעקב ארגמני, אביה של נועה. במכתבה קראה קמיקאווה לשחרור כל החטופים במסגרת הפסקת אש, ואמרה כי יפן תפעל לשם כך באופן פעיל.
בביקור משלחת של משפחות חטופים בחנוכה האחרון בטוקיו, בשיתוף פעולה של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ושל משרד החוץ, הבטיח יעקב ארגמני לשרת החוץ קמיקאווה כי הוא יבוא לבקר שוב בבירת יפן עם נועה החופשייה.
3 צפייה בגלריה
שרת החוץ היפנית, יוקו קמיקאווה ויעקב ארגמני
שרת החוץ היפנית, יוקו קמיקאווה ויעקב ארגמני
שרת החוץ של יפן, יוקו קמיקאווה, במפגש עם יעקב ארגמני בדצמבר
(צילום: משרד החוץ היפני)
שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, שוחח אמש טלפונית עם יעקב ונועה ארגמני והביע את שמחתו על החילוץ. כהן הזמין את נועה ואביה לבקר בטוקיו יחד בעתיד ולהיפגש עם שרת החוץ המקומית, חברי הפרלמנט, שגרירי מדינות המערב (G7) והקהילה היהודית, שעימם נפגשו בדצמבר, ובכך "לסגור מעגל".
גם שגריר ארצות הברית ביפן, רם עמנואל, התקשר היום מטוקיו ליעקב ארגמני ושוחח עימו ועם נועה. השגריר חזר והדגיש את עמידת ארה"ב לצד ישראל ואת קריאתו לשחרור כל החטופים. עמנואל הזמין אותם לגור אצלו בזמן ביקורם בביתו בטוקיו - הבית שבו נפגש קיסר יפן עם הגנרל האמריקני דאגלס מקארתור לאחר מלחמת העולם השנייה וכניעתה של יפן. השגריר הבהיר כי הוא וממשל ביידן ניצבים לצד ישראל ועושים כל שביכולתם למען שחרור שאר 120 החטופים.
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני עם אביה, יעקב
נועה ארגמני עם אביה, יעקב
נועה ארגמני עם אביה, יעקב, לאחר שחולצה מהשבי
(צילום: זיו קורן)
במקביל, שגרירות ישראל בטוקיו כבר עובדת על הבאת אמנית המאנגה היפנית, טאנאקה מאקוטו, לביקור בישראל במסגרת פסטיבל אנימציה וקומיקס בארץ באוגוסט. טאנאקה יצרה חוברת מאנגה מיוחדת לכבודה של נועה ארגמני. עתה תעבוד על הוספת איורים שיתארו את הסוף הטוב. האמנית הביעה את תקוותה להיפגש עם נועה "גיבורת העל" בארץ, והיא צפויה להעניק לה את החוברת עם הסוף העדכני.
בניגוד למדינות מערביות אחרות, יפן לא הכירה במדינה פלסטינית. שרת החוץ נפגשה עם משפחות חטופים בארץ בנובמבר ובטוקיו בדצמבר. שר המדינה לענייני חוץ, צוז'י קיוטו, נפגש עם נציגי המשפחות בפברואר בארץ וכן נסע לכפר עזה.
3 צפייה בגלריה
חוברת מאנגה שמציג את חייה של נועה ארגמני
חוברת מאנגה שמציג את חייה של נועה ארגמני
חוברת המאנגה על חייה של נועה ארגמני. הסוף הטוב יתווסף
אתמול במסיבת עיתונאים בטוקיו, במענה לשאלות כתבים, חזרה שרת החוץ היפנית על עמדתה שיפן לא מתכוונת להכיר במדינה פלסטינית. למרות התגברות ההפגנות הקוראות לסיום המלחמה, יפן ממשיכה לדבוק בעמדתה כי הפסקת האש קשורה לשחרור החטופים.