עוד לפני שיצאה ארצות הברית לבחור את הנשיא הבא שלה, סימן דונלד טראמפ את הבוחרים היהודים וכיוון את האצבע למצחם: אם הוא לא ינצח זה באשמתם. אמירה זו היא לא רק עלבון צורב, היא איום מסוכן: הוא הפך אותם לשעיר לעזאזאל לעתיד. מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה יודעים היהודים על בשרם מה זה שהופכים אותם לשעיר לעזאזאל.
את גדודי האנטישמים שתומכים בטראמפ ואת אנשי הכת שלו, שדוגלים בעליונות הגזע הלבן ולא רואים ביהודים חלק ממנו, לא צריך להלהיב יותר מדי: הם חדורי שנאה, מתודלקים באלימות. ועכשיו, כאשר טראמפ סימן להם את האשמים בפוטנציה, הוא התיר בעצם את דמם. אם הוא יפסיד, חלק מהפרעות שיבצעו חסידיו יהיו נגד יהודים.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בנאום בועידה השנתית של ארגון  IAC בוושינגטון
דונלד טראמפ בנאום בועידה השנתית של ארגון  IAC בוושינגטון
דונלד טראמפ
( צילום:AP /Evan Vucci)
טראמפ לא מצליח להבין למה היהודים באופן מסורתי מצביעים עבור מועמד דמוקרט לנשיאות. ומכיוון שהוא לא מבין, הוא מכנה יהודים שלא מצביעים עבורו "חסרי מוח". יותר מכך, הוא מאשים אותם בשנאת ישראל ובנאמנות כפולה לארצות-הברית ולישראל, מה שצובע אותם בצבעים של בוגדים למרות שהם רואים עצמם קודם כל אמריקאים. זהו נושא רגיש עבור יהודים אמריקאים, שלא יכולים לשאת את זה שבשיחות עמם הוא זורק לעברם "ראש הממשלה שלכם, נתניהו", כאילו הם אמריקאים פגומים, כאילו אין להם יכולת להפריד. בעיניו, אם הם לא מצביעים עבורו, הם לא נאמנים לאמריקה - שהרי המדינה זה הוא.
רוב היהודים האמריקאים, אגב, על פי הסקרים, לא מצביעים על פי הפקטור הישראלי: חשוב להם לבחור נשיא ששומר על ערכי הדמוקרטיה, על כלכלה צודקת, שדואג למעמד הביניים, ושמציג את פניה היפות של אמריקה. אין סיכוי שרוב היהודים יתמכו במועמד לנשיאות שמאשים מהגרים שהם אוכלי כלבים וחתולים, אפילו שאין לו בדל של הוכחה ביד. אין סיכוי שרוב היהודים יצביעו עבור מועמד שמאיים בדיקטטורה, ברמיסת מערכת המשפט והחוק, כזה שבז לזכויות הנשים, המיעוטים, השונים.
לטראמפ יש בעיה עם ישראל. הוא בטוח שהיה הנשיא הטוב ביותר לישראל שישב אי פעם בבית הלבן, והוא אפילו מתפאר בעצרות הבחירות שלו בתוצאות סקר שנערך לא מכבר בישראל וקובע כי קרוב ל-70 אחוז היו מצביעים בעדו אם היתה להם זכות בחירה בארצות-הברית
לטראמפ יש בעיה עם ישראל. הוא בטוח שהיה הנשיא הטוב ביותר לישראל שישב אי פעם בבית הלבן, והוא אפילו מתפאר בעצרות הבחירות שלו בתוצאות סקר שנערך לא מכבר בישראל וקובע כי קרוב ל-70 אחוז היו מצביעים בעדו אם היתה להם זכות בחירה בארצות-הברית. לכן הוא חשב בעומק ליבו שיהודי ארצות-הברית הם כפויי טובה ומסרבים להודות לו על גדולתו המפוארת.
לא מובן למה בישראל זוכה טראמפ לאהדה גדולה כל כך, לא רק בציבור אלא גם בקרב ההנהגה השלטת, ובראשה בנימין נתניהו. טראמפ היה נשיא רע לישראל. רע מאוד. ב-2015 חתמה ארצות הברית יחד עם המעצמות על הסכם עם איראן שנועד לבלום את המרוץ שלה להשגת נשק גרעיני. את ההסכם הוביל ברק אובמה, שנוא נפשו של טראמפ. ההסכם לא היה מושלם, אבל הוא הכיל מנגנוני פיקוח חסרי תקדים כדי לודא בכל רגע נתון שהצנטריפוגות לא מסתובבת מהר מדי בנתנז. לארצות-הברית ולמעצמות היו בעצם עיניים בתוך מתקני הגרעין של איראן. על ההסכם הזה בירכו לא רק אנשי מודיעין אמריקאים, אלא גם שדרת אנשי ביטחון ישראלים. ההסכם כובד. איראן עמדה בכל התחייבויותיה. אך כאשר נבחר טראמפ לנשיא, הוא הבטיח - בעידודו של נתניהו - לקרוע את ההסכם לגזרים, ואכן כך עשה. הוא לא ביטל אותו כי חשב שהוא גרוע, אלא מפני שהיה זה הישג גרנדיוזי של אובמה - וכל מה שאובמה עשה מבחינתו של טראמפ היה ראוי למחיקה.
התוצאה: טראמפ שבר את הכלים, ואיראן שברה גם כן. בתקופת טראמפ ובמשמרת של נתניהו עשתה איראן את הקפיצה המשמעותית ביותר לעבר פצצה גרעינית. המזרח-התיכון והעולם כולו היו יכולים להיות היום במקום אחר לגמרי אם היה נשמר ההסכם ההוא.
כל הבטחותיו של טראמפ להביא את "עיסקת המאה" בין ישראל והפלסטינים נקברו יחד עם כל ההבטחות הגרנדיוזיות שנתן בלי כיסוי
ולא רק זאת: כל הבטחותיו של טראמפ להביא את "עיסקת המאה" בין ישראל והפלסטינים נקברו יחד עם כל ההבטחות הגרנדיוזיות שנתן בלי כיסוי. הוא אמנם העביר את השגרירות לירושלים והביא להסכמי אברהם, אבל כל זה לא שינה כהוא זה את זירת המזרח-התיכון. עכשיו הוא מתרברב שאם היה נשיא 7 באוקטובר לא היה קורה. כמה חוסר מודעות הוא מפגין, בדיוק כמו חוסר ההבנה שלו. אבל לקשקש הוא יודע, וקשקושיו המרובים רק גרמו נזק לישראל.
טראמפ נועץ עתה חזק את צפרניו במצביעים היהודים. הדבר הנורא ביותר שאמר בניסיון לגייס אותם לצידו היה שאם הוא לא ייבחר, תוך שנתיים-שלוש מדינת ישראל לא תתקיים. זוהי אמירה רוויית רעל של אדם שהוא בור ועם הארץ בנושאים גלובליים מדיניים, עם אגו במימדים משתפכים: האם הוא באמת חושב שמדינת ישראל תקום או תיפול בזכות הוד מעלתו? האמירה הזאת מסוכנת ומאיימת, כי ניתן להבין ממנו שהוא חושב על ישראל שהיא עלה נידף ברוח, שהיא מועמדת להימחק מהמפה, שיכולת הקיום שלה תלויה אך ורק בו. אין הבדל בין אמירה זו לבין אמירתו של נסראללה על קורי העכביש. טראמפ בעצם משדר לאויבי ישראל: זוהי מדינה קטנה, שבורה וחלשה. זוהי לא רק הבורות, אלא בעיקר שיגעון הגדלות.
אם אמריקה הליברלית תנשום לרווחה והוא יפסיד. כשהוא יהיה מוכה וחבול, הוא יקרוץ לפלנגות האלימות שלו שיעשו מה שעשו בגבעת הקפיטול, אבל הפעם נגד יהודים
החיזור האלים של טראמפ אחר יהודי ארצות-הברית לא ישנה בהרבה את מפת ההצבעה: היהודים הם ליברלים, הם נאורים, הם רוצים נשיא שמביא עמו כבוד, עומק, מישהו שאין סיבה להתבייש בו. הם לא יצביעו בהמוניהם עבור הבריון. אבל הנזק שהוא מחולל עכשיו יכול להיגמר בדם, הרבה דם, אם אמריקה הליברלית תנשום לרווחה והוא יפסיד. כשהוא יהיה מוכה וחבול, הוא יקרוץ לפלנגות האלימות שלו שיעשו מה שעשו בגבעת הקפיטול, אבל הפעם נגד יהודים, כי הם כמובן האשמים. ואם יפסיד, באותו הרגע הוא גם ישכח איך מאייתים את שמו של נתניהו שכל כך עוזר לו. ובסל של האיש הזה שם נתניהו את כל הביצים של מדינת ישראל, ושורף את כל הנתיבים למפלגה הדמוקרטית ולעמועמדת שלה לנשיאות.