2 צפייה בגלריה
אלירן מלול
אלירן מלול
"אולי הסרט הרע הזה ייסגר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שנתיים אחרי רצח מיכל סלה (32), שזיעזע את המדינה, היום (רביעי) יעמוד היום בבית המשפט המחוזי בירושלים הנאשם אלירן מלול וישמע את הכרעת הדין בעניינו. גורמים המעורים בתיק מעריכים כי מלול (35) יורשע ברצח או ברצח בנסיבות מחמירות.
המשמעות מבחינת הענישה שתיגזר על מלול בהמשך - רק אם יורשע ברצח בנסיבות מחמירות מחויב בית המשפט לגזור עליו מאסר עולם. הרצח כזכור התרחש בדירת בני הזוג ברמת מוצא. מלול שתק בחקירותיו במשטרה, אך בבית המשפט טען בעזות מצח כי הוא עצמו היה קורבן במערכת היחסים.
2 צפייה בגלריה
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה
לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה
"בן אדם חסר בושה ורחמים". לילי בן עמי אחותה של מיכל סלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
דיון עדות לאלירן מלול הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה
(צילום: גיל יוחנן )

אחותה של הנרצחת, לילי בן עמי, מספרת כי המעמד בבית המשפט בעוד שעות ספורות יהיה קשה למשפחה. בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" אמרה אתמול: "זה עינוי דין שמשפטים נמשכים כל כך הרבה זמן. אולי היום הסרט הרע הזה ייסגר. הרוצח לא הודה. הבן אדם הזה חסר בושה וחסר רחמים. אני מקווה שהוא יורשע ברצח בנסיבות מחמירות ואז אולי נוכל לנוח מעט".
השאלה אם הוא יורשע ברצח או ברצח בנסיבות מחמירות תלויה בין היתר ברמת האכזריות של המעשה. האכזריות נגזרת מכך שמיכל הייתה בת זוגו וגם מכך שהיא נאבקה במלול בעת הרצח בעוד בתה, שאז הייתה בת שמונה חודשים, הייתה עדה לאירוע. התינוקת לא נפגעה, והועברה לאחת מאחיותיה של מיכל. בנוסף יש משקל לעובדה שמלול שמר על זכות השתיקה.
מהחקירה עולה כי מיכל אמרה למלול במספר הזדמנויות שהיא רוצה להיפרד ממנו וכי למרות זאת ימשיך להיות האבא של בתם. "זה שהרוצח חי השאיר אותנו תלויים באוויר", אומרת בן עמי, "שמונה וחצי חודשים אחרי הרצח לא אמרתי את שמו. רק אז החלטתי שאני אגיד את השם שלו, אלירן מלול, כדי שיזכרו אותו. הרי יום אחד הוא ישתחרר ויהיה חופשי".
"אני רוצה שיידעו מי הבן אדם הזה כמו שיודעים מי זה יגאל עמיר. היה עדיף לכולם אם היה עונש מוות לרוצחים כאלה". מאז הרצח המשפחה לא קיבלה את החפצים של מיכל. "אני רוצה לגעת ביומן שלה, להבין איך נראה היום האחרון שלה", אומרת לילי. מלול מיוצג על ידי עו"ד עידן גמליאל מהסנגוריה הציבורית.