טייסי הקרב של חיל האוויר עסוקים בימים אלה 24 שעות ביממה בלחימה בכל הגזרות - מהים האדום, דרך עזה, שכם וג'נין, ועד לבנון וסוריה, אך חלקם מוצאים זמן בין גיחה לגיחה להירתם למען משפחות החטופים ביוזמה יוצאת דופן.
קבוצה של טייסי קרב במילואים החלה בשבוע האחרון לאסוף כסף מתרומות אישיות מכיסם הפרטי, למען למעלה מ-200 משפחות של חטופי 7 באוקטובר לרווחתם האישית. מדובר בלוחמי ולוחמות אוויר מטייסת 107 שמובילים את מטוסי ה-F-16 מבסיס חצרים בדרום, אחת מהטייסות העסוקות ביותר מתחילת המלחמה.
בתוך פחות מיממה התרחבה היוזמה למרבית ממשרתי הטייסת, גם לאלו שבסדיר ובקבע ולאנשי הגף הטכני שמיד נרתמו ואספו עד כה כ-30 אלף שקלים. ביחידות ובטייסות אחרות בחיל האוויר שמעו על היוזמה יוצאת הדופן של טייסת הקרב והחלו לאמץ אותה גם, במה שעשוי להיות, לפי ה-DNA של חיל האוויר, גם תחרות.
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
3 צפייה בגלריה
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
גם בזמן לחימה מוצאים זמן להתנדב
(צילום: דובר צה"ל)
קיבלנו מהמדינה כמו כל חיילי המילואים את המענק של האלף שקלים ו-3,000 שקלים למי שיש לו ילדים, וחשבנו שהמשפחות של החטופים זקוקות לכסף הזה
ע', אחד מטייסי המילואים שהחל ביוזמה סיפר: "באחת מההפוגות הקצרות שהיו לנו עברנו בכיכר החטופים בתל אביב וראינו את המיצב עם התמונות ובני המשפחה וזה ריגש אותנו מאוד. במקביל קיבלנו מהמדינה כמו כל חיילי המילואים את המענק של האלף שקלים ו-3,000 שקלים למי שיש לו ילדים, וחשבנו שהמשפחות של החטופים זקוקות לכסף הזה יותר מאיתנו, אז התחלנו לאסוף אותם ולהעביר להם למשפחות דרך פעיל במטה החטופים".
"בכסף הזה משתמש המטה לשיפור רווחת המשפחות, חלקן מפונות מביתם, כמו לתיקונים והוצאות שוטפות או לאירוח בחו"ל של ילדי המשפחות במשחקי כדורגל. התרומה שלנו היא טיפה בים, כמו קופה קטנה, אבל אם זה יכול להקל עליהם ולו במעט, לסייע להם להתאקלם אז נמשיך בזה. כל אחד בטייסת שם כמה שהוא יכול. אנחנו בטייסת קיבלנו המון תרומות של דברי מזון ומזרונים והופעות של אמנים שהגיעו לבסיס אז חשבנו להגדיל כך את מעגל הנתינה".
3 צפייה בגלריה
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
לענוד בכל גיחה לשמי עזה את "דיסקית החטופים"
(צילום: דובר צה"ל)
חלק מהחיילים הסדירים בטייסת שקיבלו תרומה שרשרו אותה למשפחות החטופים כאקט נוסף של סולידריות. טייסים אחרים החליטו לענוד בכל גיחה לשמי עזה את "דיסקית החטופים", שהפכה לאחד מסמלי המאבק לשחרורם משבי חמאס. הטייסת לקחה חלק מרכזי בגיחות התקיפה גם ביום הראשון של המלחמה ורבים מטייסיה ראו מהשמים את תמרות האש והעשן מהמושבים והקיבוצים שנפגעו קשה.
3 צפייה בגלריה
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
טייסת תורמת טייסי קרב מילואים
"ברור לכולנו מה אנחנו עושים במלחמה הזו"
(צילום: דובר צה"ל)
ע' הוסיף: "ברור לכולנו מה אנחנו עושים במלחמה הזו ולאיזה מטרות צודקות אנחנו נלחמים, אבל ב-3 לפנות בוקר, כשאני מזנק לעוד תקיפה בעזה עם דיסקית החטופים על החזה שלי, יש משמעות נוספת, נוגעת, שמחזקת עוד יותר את הרוח שלנו. היה קשה מאוד לראות מהשמיים בימים הראשונים את הישובים שלנו בעוטף חשוכים ואת הבתים ברצועה מוארים, אבל בחודש האחרון זה התהפך".