נועם יחיאל, בן 17 מאחיעזר, הוא הנער שנהרג לפנות בוקר בתאונת הדרכים ליד רמת ישי, בזמן שאירעה אזעקה. הוא הותיר אחריו הורים, ארז וענבה יחיאל, ואחים. נהג הרכב נבהל כנראה בעת המטח לעמק יזרעאל, סטה הצידה והתנגש בגדר. נועם נהרג וארבעה אחרים שהיו ברכב נפצעו.
נועם, תלמיד ישיבת "בני יששכר", היה עם חברים בשבת חתן בצפון של חבר מהישיבה שהתחתן. בחזרה הביתה הם עברו דרך קבר הרשב"י והמשיכו משם בחזרה לישיבה.
זירת התאונה ליד רמת ישי
(צילום: דוברות המשטרה)

כך יש לפעול בזמן אזעקה בעת נסיעה
(צילום: מיקי שמידט )

בבית המשפחה במושב אחיעזר הסמוך לנתב״ג סיפר האב, הזמר והפייטן, ארז יחיאל: "שוחחנו ביום שישי לפני כניסת השבת ואיחלנו שבת שלום. אני רק יודע שהוא היה בדרך חזרה מהשבת חתן והבוקר הגיעו ראש המועצה ושוטרים לבשר את הבשורה המרה".
"נועם היה ילד טוב, ילד של בית ושל לימודים בישיבה", אמר אביו. "גם כשהיה לו קשה הוא התאמץ. שהקדוש ברוך הוא יגאל את עם ישראל מהר וברחמיו ויאמר לצרותינו די". ראש מועצת שדות דן, דוד יפרח, הגיע הבוקר לבית משפחת יחיאל: "כל תושבי המועצה משתתפים בצער המשפחה. להגיע לבית בני המשפחה הבוקר, לבשר להם על בנם שנהרג בתאונת דרכים, זה רגע קשה וכואב. המשפחה היא מוותיקי המושב, ואנשי המועצה מלווים אותה ברגעים הקשים".
מסביר פיקוד העורף, תא"ל במילואים חיליק סופר, פירט בריאיון לאולפן ynet כיצד יש לפעולה במקרה של אזעקה בזמן נסיעה: "כשאנחנו שומעים התרעה ברכב, דבר ראשון צריך להוריד את המהירות. זה הכי חשוב. ואז לנסות לעצור בצד הדרך. גם אם לא הספקנו לעצור עצירה מוחלטת, עצם העובדה שאנחנו מאטים את הרכב, מסייעת. אם הרקטה תפגע למשל מאה מטר מאיתנו ואנחנו נוסעים במהירות, אנחנו עלולים להיכנס לענן אבק השריפה, ואז באמת לאבד שליטה ולעשות תאונה. לכן, צריך להאט את המהירות, לבצע עצירה בצד הדרך, לדומם את המנוע, לצאת החוצה, לשכב, ולהקפיד על עשר הדקות האלה. עשר דקות הן מצילות חיים, גם בגלל שברי יירוט וגם בגלל מטחים".