ח"כ אלמוג כהן בריאיון: נפגעתי מאוד מאוד מבן גביר
(צילום: שמוליק דודפור)


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע אתמול (שלישי) למספר 3 במפלגת עוצמה יהודית, ח"כ אלמוג כהן, כי החליט להדיח אותו מוועדת החוץ והביטחון. הבוקר אמר כהן בריאיון לאולפן ynet כי זעם על ההדלפה "שפגעה ברמה האישית והאנושית". כשנשאל על המשך דרכו הפוליטית השיב: "אני לא יודע".
כהן סיפר כי במהלך פגישתו עם השר בן גביר ההודעה על הדחתו דלפה לתקשורת, ככל הנראה מסביבתו של השר. "זה דבר שהוא אישית פוגע מאוד ולא מקובל. תוך כדי שאנחנו מדברים זה יצא פשוט החוצה לתקשורת. זה פוגע ברמה האישית והאנושית. זה לא מקובל ולא על הדעת".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ואלמוג כהן
איתמר בן גביר ואלמוג כהן
"זו זכותו המלאה, אבל להוציא תוך כדי שיחה? לא ראוי ולא מכבד". בן גביר וכהן
(צילום: יואב דודקביץ, משה מזרחי)
לדבריו, העימות מול השר התרחש בגלל תפקידים שבהם הוא לא היה מעוניין. "זכותי לבחור לגמרי במה אני רוצה לעסוק. אני מתעסק בחקיקה, שחייבת להיות גם אגרסיבית כדי לטפל בבעיות של המשילות ובארגוני הפשע הנוראיים שחיים שם, כמו שאנחנו רואים בחברה הערבית. אני סירבתי לתפקידים שהוצעו לי. במסגרת הדברים הללו, בשבוע שעבר כשהיה את חרם ההצבעות, לא הודיעו לי עליו", אמר.
כהן סבור כי השר בן גביר נקם בו על כך שלא לקח חלק באותו חרם הצבעות, שממנו נעדר, לדבריו, בשל יום הולדת לבנותיו. הוא אמר: "אני לא מוצא דרך אחרת להסביר את הדברים הללו. שוב, האקט עצמו הוא אקט של יו"ר וזו לגמרי זכותו המלאה. אבל להוציא את זה תוך כדי שיחה איתי, אני חושב שזה לא ראוי בעליל ולא מכבד. נפגעתי מאוד".
כשכהן נשאל, כאמור, האם סיים את דרכו בעוצמה יהודית, הוא השיב: "אני לא יודע. הנבואה ניתנה לשוטים ואני לא אוכל לענות על דבר כזה. אני מקבל אהדה רבה בקרב האנשים בנגב, שסוף סוף משמיעים את זעקתם".
הדחתו של כהן הגיעה, כאמור, כסנקציה על כך שלא התיישר עם הסיעה - כשאמר בשבוע שעבר שהאולטימטום שהציב בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין התקציב לא מקובל עליו. דבריו של ח"כ כהן עוררו זעם רב בהנהגת עוצמה יהודית - וחנמאל דורפמן, ראש המטה של בן גביר, כתב בקבוצה של המפלגה: "אני מתחיל לחשוב שאת אלמוג מעניין רק אלמוג, לא איתמר, עוצמה יהודית או תושבי הנגב".