שמחה רוטמן ביריד הספר בשרונה, היום
(צילום: אדם קוטב, אבי חי)

עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחו אחר הצהריים (ראשון) נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שהגיע ליריד שבוע הספר העברי שמתקיים בשרונה בתל אביב. למקום הגיעו גם מפגינים תומכי המהפכה המשפטית. לאחר דקות ספורות הוא הוברח לחניון שרונה מרקט, כשברקע צעקות "בושה" של המפגינים שליוו אותו.
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן ביריד הספר בשרונה
שמחה רוטמן ביריד הספר בשרונה
רוטמן ביריד שבוע הספר בשרונה, היום
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן ביריד הספר בשרונה
שמחה רוטמן ביריד הספר בשרונה
(צילום: מוטי קמחי)
המפגינים התייצבו מחוץ ליריד עוד לפני הגעת רוטמן, כשלמקום הגיעה גם "מחאת השפחות" (מחאת הנשים), שחברותיה עמדו מול דוכן של הוצאת "סלע מאיר", לשם היה אמור להגיע חבר הכנסת. בתחילה האבטחה לא הכניסה חלק מהמפגינות בשל חולצות המחאה שלבשו, אך לבסוף נאלצו להכניס אותן מכיוון שהן גם שכרו עמדה במקום. המשטרה גידרה את המתחם שאליו אמור להגיע רוטמן, והרחיקה משם את המפגינים כמה מטרים הצדה.
זאת לא הפעם הראשונה שהמפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים נגד רוטמן. לפני כשבועיים, כשנחת מביקורו בארצות הברית, מחו נגד עשרות בנתב"ג. מנתב"ג הוא נסע לבית מורשת תימן בראש העין כדי להיפגש עם אנשי הציונות הדתית, ומאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית חיכו לו ברחוב שבזי בעיר, כשבמקום גם עשרות מתומכי הרפורמה. רוטמן התקבל בקריאות בוז מצד המפגינים ובתשואות מצד התומכים. המשטרה נערכה מראש עם כוחות גדולים והציבה מחסומים שמפרידים בין הצדדים.
בתחילת החודש יו"ר ועדת החוקה תועד כשהוא חוטף מגפון ממפגינה ברחוב בניו יורק. המפגינים "רדפו" אחרי רוטמן בזמן שצעד לבית המלון שבו הוא מתארח לקראת מצעד ישראל בניו יורק מחר, וקראו לעברו קריאות "בושה" ו"שחרר לנו את המדינה".